Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:21

Hebben jullie ook weleens last van misselijkheid?
Als ik gewoon niet heel veel eet zeg maar krijg ik altijd zo'n misselijk gevoel :/
Iemand tips?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 00:28

Dat kan met je bloedsuikerspiegel te maken hebben, op de korte termijn kan je dit oplossen door wat (druiven)suiker te eten oid, maar goed vezelrijk eten (bruin brood oa) is een betere oplossing, dit werkt langer en is ook gezonder.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:27

Ja als ik niet ontbijt wordt ik vaak misselijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:45

Je moet ook gewoon altijd ontbijten dat is echt wel het beste hoor.
Ben net even op wat leuke sites geweest. Ik kanhet namelijk niet echt volhouden, maar nu blijkt dus dat ik eigenlijk maar iets meer dan de helft van de calorien binnenkrijg dan dat eigenlijk zou moeten, zelfs als ik er tussendoortjes bij zet.
Nou ja ben hier dus nog maar net mee begonnen, ga ecth even streng zijn voor mezelf, want ik vind mezelf ook gewoon niet mooi meer.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:03

pfff.. de carnavalscaloriën moeten er echt af Boos!
ben maandag begonnen en t gaat best redelijk eigelijk.. dinsdag was het 65,5 .. moet zeker 5,5 kilo af..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:04

Ik ontbijt ook wel altijd hoor! Dat sla ik echt niet over, maar gewoon dan tussen ontbijt en lunch of tussen lucnh en avond eten zeg maar, zit meestal uur of 5 a 6 dan kan ik nog weleens beetje slap en misselijk worden zeg maar.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:25

Dat heb ik ook wel Jamy, meestal neem ik wel een appeltje tussendoor ofzo..
heb met het avondeten vandaag echt teveel gegeten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:36

Ja dat moet ik ff leren, dat ik optijd stop Haha!
Soms eet ik en later heb ik gewoon helemaal zo'n onwijs vol gevoel van, eigenlijk niet goed maarja soms is het te lekker om te laten liggen Haha! Knipoog
Ach komt goed met ons hoor Tong uitsteken

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:25

Ik vond dit topic net pas, en ik wil ook graag meedoen als dat mag Vork
Ben al een paar weekjes bezig, toen ik begon woog ik 72 kg (ben 1.72 lang) en inmiddels zit ik net iets onder de 68 *o/*
M'n doel is om uiteindelijk zo rond de 62/63 kilo uit te komen.
Na het doorlezen van dit topic geloof ik dat ik niet eens verkeerd bezig ben qua eetgewoonten. Ik let erg op wat ik eet, en snoep nog maar nauwelijks (in het weekend mag ik van mezelf 2x zondigen Clown ). Chocola heb ik afgezworen, dat was m'n grootste fout altijd maar ik moet zeggen dat ik nu ik het niet meer eet er ook totaal geen behoefte meer aan heb.
Ik ontbijt met magere yoghurt met fruit en fibre, daar blijf je lekker lang vol van. Verder eet ik knackebrot of donkerbruin brood met jam, rookvlees of slankie, fruit, en drink ik alleen nog koffie, kruidenthee en water. Tussendoortjes zijn oa drinkbouillon, ontbijtkoek, fruit, af en toe een dropje en op de dagen dat ik op m'n werk zit (achter m'n buro heb ik altijd een VRESELIJKE snaaidrang) een paar droge knackebrotjes.
Rij nagenoeg elke dag paard, sport daarnaast niet (geen tijd) hoewel ik me wel elke dag afbeul op de ab king pro. Aan m'n beweging kom ik eigenlijk wel, ik fiets 1 a 2 dagen per week naar m'n paard (ca halfuurtje heen en halfuurtje terug), op de dagen dat ik werk loop ik 10 minuten naar en van bushalte en 20 min in m'n lunchpauze. Verder als ik met mn paardje het duin inga loop ik er op de heen en terugweg naast (zit klein halfuurtje van het duin af) wat trouwens altijd de nodige opmerkingen oplevert Haha!
Het valt me wel op dat afvallen nu ik bijna 37 ben veel langzamer gaat dan vroegah maar aan de pond per week die hier genoemd is kom ik wel dus dat zit nog best goed.
Ook is de vetverdeling anders dan voorheen: het heeft zich allemaal rond m'n middel opgehoopt Verdrietig
Inmiddels heb ik wel weer een flinke weegschaalverslaving ontwikkeld, ik MOET er gewoon elke ochtend op Bloos
Ben nog van plan om een digitale te kopen, heb nu een gewone maar krijg nooit dat wijzertje zo dat ie precies goed op de 0 blijft staan.
Zo'n ding dat ook je vetpercentage meet, is dat nou wat? Hoe kan zo'n weegschaal zien hoe hoog dat percentage is Blond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:06

Ik denk dat ik voortaan ook maar weer ga reageren, ik weet niet of er wel wat actie in dit topic zit nog.

In het 'oude' lijntopic was er veel actie en wogen we elke woensdag voor Bokt, daarbij melde we het gewicht van de week ervoor, begingewicht en gewicht op dit moment. Ik weet niet hoe het in dit topic gaat, dusse!!!

Ik ben nu weer wat op gang sinds mijn vakantie. Heb na een paar weken weer wat slechte dagen gehad, maar vanaf vandaag er weer tegenaan!

Begingewicht: 72
Gewicht: 67,5

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:14

Ik ben eigenlijk vorige week echt begonnen dus:
begingewicht: 72
gewicht: 69

Het gaat bij mij heel erg hard, moet er wel dingen voor laten, maar hoef er geen honger voor te hebben eigenlijk.

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:59

als ik wil lijnen drink ik gewoon een hoop water en eet ik voornamelijk dingen als wortles, komkomeren bleekselderij. zit bijna niks en is hartstikke gezond

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:08

begin van de week woog ik 67
nu 65,5

Haha!

nog 5,5 kilo te gaan..
alleen het weekend komt er nou weer aan, en dan gaat het hier altijd fout dus ga dit weekend eens héél hard m'n best doen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:16

en ik ben alweer een kilo kwijt.
Nog 8 te gaan, ik wil graag naar de 60 kilo.
Hoop dat als het weer straks weer een beetje beter is het nog harder gaat, dan kan ik ook weer hardrennen, nu doe ik even helemaal niks aan sport.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:27

ik fiets alleen 's morgens meestal 20 minuutjes op de hometrainer, en daarna ook nog 20/30 minuutjes naar m'n werk, eerst ging ik altijd met de bus naar school, dus dat was ook niet zo bevorderlijk.
Vanochtend weer eventjes op de weegschaal gestaan en ik was weer afgevallen Haha! 64,5 nu ..
Gisteren hadden we een meidenavondje met een stel vriendinnen en heel veel chips en chocola, maar heb me kunnen beheersen Tong uitsteken

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:44

hoi

ik lees dit topic juist en ik ga ook mee op dieet

ik wil ongeveer 3 kg afvallen zodat ik terug in mijn kleding kan

ik drink veel water en snoep minder , ik ben nu 3 dagen aan het dieten

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:16

Ik doe ook mee!
Ik ben de eerste maand 3 kg afgevallen(ben begonnen op 1 januari)
En vanaf februari amper een kilo, teveel vreetbuien gehad Bloos
En met carnaval vond ik ook wel dat ik even een tijd zoveel mocht snoepen als ik wou Clown
Maar ik ben nu weer wat serieuzer bezig(=wat langer als 2 dagen volhouden met daarna een vreetdag).
Ik begon met 61 kg en weeg nu 57 ongeveer. Ik ga voor 55 kilo.
Het liefst wil ik dat in april/mei voor elkaar hebben zodat ik strak het strand op kan Haha!
Ik doe met de eet en beweegwijzer, anders zal ik het nooit kunnen!
Ik probeer ong 1000 Kcal aan te houden. Maar soms zijn het dagen dat ik maar 600 Kcal eet en soms ruim erover, met feestjes en vreetbuien enzo Knipoog
Maar op t moment gaat t me makkelijk af, ik heb de laatste dagen niet zoveel zin in snoep dat ik denk van dat MOET ik hebben...
Ik fitnessde eerst thuis met wat apparaten en gewichten maar daar heb toch zo'n hekel aan gekregen!

Wat ik trouwens heb veranderd aan mijn eetpatroon is gaan ontbijten, minder snoepen(ipv hele reep chocola 2 stukjes), bij het avondeten vooral groente, met een beetje vlees en aardappelen(zonder jus), vrijwel geen frisdrank, kiezen voor mager vlees op boterham ipv broodje cervelaat.
Etc etc.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:47

Poison schreef:
Ik probeer ong 1000 Kcal aan te houden. Maar soms zijn het dagen dat ik maar 600 Kcal eet en soms ruim erover, met feestjes en vreetbuien enzo Knipoog

1000 kcal per dag is toch echt nog te weinig hoor... Je zou minstens aan 1200 moeten komen... Anders ga je als je stopt met diëten evenhard weer aankomen omdat je dan ineens weer meer eet... Of wil je je hele leven zo weinig blijven eten?

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:29

Ik begon met lijnen.

Ik was toen 73 KG, ik ben gezond gaan eten, eet geen snoep,chips en dat soort rommel helemaal niet meer.

Ik heb als ontbijt 6 stukken bruintarwe brood met speculaas (ben ik echt verslaafd aan heerlijk!)
Ik eet verder 3 buitengewoontjes en 3 sultana bosvruchten. Als avondeten heb een flink bord met
aardappelen en groente en een stuk vlees erbij, meestal ook nog een aardappeltje toe met een beetje slasaus.
Als "toetje" heb ik 2 appels en 1 sinaasappel.

Ik ben in totaal meer als 20 KG kwijt, en voel me heerlijk.

Ik beweeg en sport elke dag.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:09

Hm, ik zit even in een soort van dipje Verdrietig Heb gister eindelijk een digitale weegschaal gekocht en die is het niet helemaal eens met m'n gewone, hij zei nl. net dat ik 68.9 weeg terwijl die andere tussen de 67 en 68 aangaf|(
Nou moet ik daar ook wel bij vertellen dat ik afgelopen week niet al teveel m'n best heb gedaan, heb vrijdag zelfs een tompoes gegeten en ben 's-avonds uit eten geweest waar ik me ook flink heb laten gaan. Heb er wel gruwelijk van zitten genieten maar zit nu met de gebakken peren....
Moet wel zeggen dat m'n kleren steeds wijder gaan zitten, dus ben echt wel op de goeie weg. We gaan er dus maar weer met frisse moed tegenaan de komende tijd Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:49

Aarrgh, ik ben 1,5 kilo aangekomen sinds gisteren terwijl ik zó m'n best gedaan heb Verward snap d'r niks van.. Verdrietig
Gisterenochtend was het 64,5 en nu 66 .. *zucht*
Nouja, misschien heb ik bij het avondeten teveel gegeten ofzo.. ik wil al bijna de moed op gaan geven, maar wil zo graag afvallen Vork
Wel merk ik dat m'n gezicht wat in begint te vallen, net onder m'n jukbeenderen .. (of mss verbeeld ik 't me Tong uitsteken )

Ik heb dat trouwens ook, Sandra, dat ik op de ene weegschaal veel meer weeg dan op de andere Boos! heel erg frustrerend is dat!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:56

Natalie schreef:
Poison schreef:

1000 kcal per dag is toch echt nog te weinig hoor... Je zou minstens aan 1200 moeten komen... Anders ga je als je stopt met diëten evenhard weer aankomen omdat je dan ineens weer meer eet... Of wil je je hele leven zo weinig blijven eten?

Ik weet dat het in theorie weinig is, maar ik ben zowiezo geen grote eter, alleen een grote snoeper Haha!
Als ontbijt nam ik zowiezo altijd al maar 1 broodje(nouja ontbijt, halverwege de dag) en ik at altijd tot ik echt vol zat.
Ik heb niet echt behoefte om meer te eten, ik eet soms zelfs als ik niet zo'n zin heb (om die rede wat jij zegt) Verward
Echt raar maar maar ik heb dat met periodes, dan heb ik geen moeite mee dingen te laten staan en dan kan ik er niet vanaf blijven.
Maar nu eet ik wel 1000 Kcal aan vooral gezond, daarvoor misschien maar 500 gezond en de rest snoep.
En t is zo frustrerend ik ben al ong 4 kilo afgevallen maar ik zie geen enkel resultaat! alleen mn gezicht volgens andere mensen.
Ik wil zo graag die 'lovehandles' weg en wat strakkere kont en bovenbenen.... kzal denk ik toch aan t hardlopen moeten in het voorjaar ofniet? wat werkt er het best tegen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:50

Ik wil ook wel mee op dieet.
Maar net als de meeste van jullie, gezond eten, niet snoepen, bewegen.
Ik weeg nu 62 kilo bij een lengte van 1.58.
Dik ben ik niet, maar ik merk wel dat ik in verschillende broeken niet meer pas.
Ben het afgelopen half jaar ruim 7 kilo aangekomen doordat ik niks te doen heb en dus ga eten. Minder bewegen + meer eten = aankomen.
Dus het moet er maar weer af. Ik ga weer voor de 55.
Ik ben ook een echte grote snoeper, ik kan me echt moeilijk beheersen, niet één stukje chocola, maar gelijk een hele reep, zelfde geld voor koekjes, dropje, chips.
Maar nu ga ik me er toch echt aan houden en natuurlijk lekker met bokt meelezen, weet ik dat ik niet de enige ben die lijd.

Dit weekend keurig gedragen, niks aan snoep, als tussendoortje rozijnen of crackertje.
Heel veel kruidenthee gedronken ipv fris.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:57

Tropico schreef:
Ik begon met lijnen.

Ik was toen 73 KG, ik ben gezond gaan eten, eet geen snoep,chips en dat soort rommel helemaal niet meer.

Ik heb als ontbijt 6 stukken bruintarwe brood met speculaas (ben ik echt verslaafd aan heerlijk!)
Ik eet verder 3 buitengewoontjes en 3 sultana bosvruchten. Als avondeten heb een flink bord met
aardappelen en groente en een stuk vlees erbij, meestal ook nog een aardappeltje toe met een beetje slasaus.
Als "toetje" heb ik 2 appels en 1 sinaasappel.

Ik ben in totaal meer als 20 KG kwijt, en voel me heerlijk.

Ik beweeg en sport elke dag.

En die koekjes zijn je lunch???

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:39

orionneke schreef:

En die koekjes zijn je lunch???

Die koekjes zijn Idd mijn lunch Ja
Ik eet ze over de dag verspreid.