Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:34

Ik heb een receptje gevonden voor chocolademousse met die Mascarpone erin, dus dat wil ik met kerst proberen. Maar in al die receptjes zit zoetstof, dat vind ik eigenlijk niet lekker, zou ik dat eruit kunnen laten?
Verder gaat het hier echt super! Ik heb eigenlijk geen honger, ben ik 2 weken tijd 2.8 kg afgevallen en vind wat ik nu lunch veeeel lekkerder dan die saaie crackers met kaas die ik iedere dag at hiervoor.
En doordat ik echt geniet van mijn lunch heb ik ook eigenlijk smiddags geen behoefte aan wat lekkers ‘om de crackers mee weg te spoelen’. Echt win-win!
Hier wat voorbeeldjes van wat ik zoal geluncht heb de laatste tijd, want ik vind het ook nog eens leuk om het op de foto te zetten :+

Salade van avocado en garnalen

Afbeelding

Runderrookvlees met ei en een dotje mayo (dit keer 2 maar dat paste niet op mijn bord ;) )

Afbeelding

Slawrap met zalm, roomkaas en avocado (totaal 100 gr zalm, ongeveer 50 gr roomkaas en 1 avocado)

Afbeelding

Afbeelding

En last but not least een salade van restjes slablaadjes, komkommer, cherry tomaatjes en een bolletje mozzarella, met mayo en balsamico azijn als dressing

Afbeelding

Verder het Slawrap idee savonds ook een keer gebruikt ipv taco's. Met kip, ui, champignons en paprika vulling met een lepeltje crème fraiche en wat strooikaas

Afbeelding

Al met al geniet ik weer van eten ipv dat het een vijand is, voel ik me beter, val ik af en ziet mijn huid er veel beter en rustiger uit!
Vandaag staat er komkommer met filet americain en mayo op het menu en vandeweek ga ik eens proberen rookkaascrackers te maken.
Wat is daar allemaal lekker op?

Hoe is het verder met jullie?

Nachtlampje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 12:03

Rookkaascrackers vind ik lekker met leverworst, eiersalade, geprakte avocado met peper, rookvlees/rosbief maar ook pindakaas is lekker. Er zijn genoeg pindakazen die kha zijn (kijken of er geen dextrose in zit).

Ik heb 2 heeeele slechte weken :')
Zit aan het eind van mijn stage met ook een hoop deadlines voor school en ben elke dag ongelooflijk kapot moe, vanaf het moment dat ik opsta. Fut om een salade te bereiden als lunch mist dan. Daarnaast had mijn vriend avonddienst dus moest ik alleen voor mezelf koken.
Normaliter eet ik dan gewoon simpeler en kha, nu had ik gewoon geen energie.

Resultaat: patatje gehaald, paar wasa crackers als lunch, krentenbol en yoghurt met banaan als ontbijt, eten besteld, chips gegeten.

Daar nog bovenop bij de Aldi alle Sint-snoep in de aanbieding. Mijn vriend sloeg toe, dus nu hebben we voor 2 euro een kilo pepernoten, 2 pakken a 500 gr speculaasbrokken, een roomboter amandelstaaf en bijna een halve kilo gevulde speculaas. :Y)

Genoeg voor het komende hele jaar wat mij betreft dus. :')

Wat mij betreft doe ik alle normale maaltijden gewoon zo kha mogelijk, en na oud en nieuw ga ik weer lekker serieuzer bezig.
Nu met kerst en sinterklaas en oud en nieuw en vakantie enzovoorts is er bijna geen houden aan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:05

ach wat jet tussen Sinterklaas en Kerst eet, is niet zo belangrijk, het is belangrijker wat jet tussen Kerst en Sinterklaas eet.... :+ :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:09

Morrie schreef:
ach wat jet tussen Sinterklaas en Kerst eet, is niet zo belangrijk, het is belangrijker wat jet tussen Kerst en Sinterklaas eet.... :+ :D

_/-\o_ amen, niks aan toe te voegen :=

Hier gaat het rustig aan, eet in het weekend wel frietjes :Y) probeer door de weeks goed op te letten, maar ja soms schiet dat er wel eens bij in. Mag niet klagen -2,5 kg in 3 weken, het hoeft voor mij niet te hard te gaan als het er maar gestaagd afgaat zo in de maand december. Januari maar weer wat beter opletten :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 12:26

Nou ik vind ook dat ik niet mag klagen hoor, qua gewicht. Ik ben niet aangekomen in de afgelopen 2 weken, ondanks alle zoete meuk. :D

In totaal ben ik sinds mei nu 9 kilo afgevallen. Heel langzaam, maar zo blijft het wel echt weg denk ik.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:02

Ik lees al even mee, en kom nu eens onder de steen vandaan :D

Ben niet bezig geweest met afvallen, maar nu ik geen hormonen meer in mijn lichaam heb is sinds mei dit jaar mijn lichaam bezig om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik ben nu net weer een kilo aangekomen,maar vooralsnog is dat nu -19 deze week.
Voor sinterklaas dus nog -20 :o
Voor een gezond BMI moet ik nog minimaal 3-4 kwijt raken en ben daarom nu wel wat meer bewust bezig met wat ik eet.
Al gaat dat soms moeilijk nu met de feestdagen :o

Ik zie hierboven lekkere dingen voorbij komen, ik ga ze zeker eens proberen :)

Ik mag eigenlijk niet klagen, ben van maatje 44/46-xl/xxl naar maatje M/38 gegaan *\o/*

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:17

Netjes toch Nientje, dan komen die laatste kilo's ook wel weer goed!

En dit is ook niet echt een tijd om super streng te zijn, ben ik ook niet! Ik had als doel om voor het nieuwe jaar 2 kg af te vallen zodat ik met een mooi rond getal kon beginnen, nooit durven dromen dat het zo makkelijk en snel zou gaan dat er nu al bijna 3 af zijn!

En hier bij de Lidl werd vlak voor mijn neus een bak neergezet met alle sinterklaasrestjes, gratis mee te nemen! Maar ik heb gewoon Nee gezegd tegen de medewerker die het stond uit te delen, ik was er zelf verbaasd over! Maar stiekem best trots.

En wat je zegt Nachtlampje, wat er snel afgaat komt er (in de regel) ook snel weer aan. Als je langzaam maar zeker je levensstijl omgooit en zo ook afvalt dan blijft het er ook beter af.
En dat het bij mij nu zo hard gaat komt vooral omdat er zoveel overgewicht is, hoe minder overgewicht je hebt hoe minder hard je afvalt schijnt.
Ik wil er in totaal eigenlijk 50 afhebben. In april woog ik 125 kg en daar ben ik erg van geschrokken. In september was dat nog 'maar' 123, en afgelopen vrijdag 119.1.
21 mei word ik 30 (help! weg jeugd!) en dan wil ik graag onder de 100 zijn. Als ik 1 kg per week afval moet dat lukken! Dus ben heel heel heel benieuwd.

En ook hier inderdaad weer vanaf januari knallen. Nu doen wat goed voelt
Het mooiste zou zijn als ik rond de 75 kom, maar voorlopig is onder de 100 het eerste doel.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:31

Dat zijn hele mooie resultaten, Nientje78 en Sannanasje +:)+

Ik kan er over meepraten, jaren terug stond ik ook op de weegschaal en zag 120 kg, daarna jaren er niet meer opgestaan, maar ik weet zeker dat er in die tijd nog minstens 5 tot 10 kilo bij gekomen moet zijn..
Toen ik een paar jaar later lekkerder in m'n vel kwam te zitten door toen al onbewust kha te eten, viel ik als een gek af en liet de weegschaal ineens nog maar 98 kilo zien :oo
Vervolgens weer wat kilo's erbij als gevolg van de bijwerking van bepaalde medicijnen, waar geen arts je wat over vertelt als ze je die voorschrijven :x

Tja, en daarna eerst weer veel kh gaan eten onder invloed van een diëtiste, en afvallen was mondjesmaat. Pas toen ze ontdekte dat ik diabetes heb, begon het afvallen weer op gang te komen. Een nieuwe diëtiste die heel erg open staat voor kha heeft me vervolgens weer op weg geholpen, en zo uiteindelijk afgevallen tot 87 kilo. Nu doe ik het weer alleen en ben begonnen met meer bewegen en is het langzaam tot 82 gegaan afgelopen zomer.
Ik heb mezelf beloofd dat ik weer ga hardlopen (wat ik regelmatig deed tot ik ging studeren) als ik onder de 80 kilo kom. Dus na de feestdagen gaan we weer er tegen aan, want inmiddels is er weer een kilootje bij, maar het blijft gelukkig mooi stabiel.

Maar het gevoel als je ontdekt dat je van maat 52 naar maat 44 bent teruggegaan: Priceless :):)
En nee, dat heb ik niet gevierd met een gebakje :')
Einddoel voor nu is 70 kilo, en iedere kilo daaronder is mooi meegenomen :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:38

Oh wat kunnen jullie trots zijn dames _/-\o_

Nientje de hormonen? Bedoel je hiermee de pil?
Ik vraag me namelijk wel eens af wat ik nou eigenlijk woog voordat ik de pil ben gaan gebruiken maar dat is dus al zo'n 16 jaar geleden en ik durf er eigenlijk ook niet van af te stappen, omdat het zo lekker makkelijk is.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:51

Daar bedoel ik idd de pil mee :j , maar ik heb ook een hoop hormonen moeten slikken omdat ik moeilijk/niet zwanger werd.
En meegerekend dat ik de zwangerschapskilo's er nog voornamelijk aan had zitten.
Die kreeg ik niet kwijt.
Door problemen ben ik vorig jaar geopereerd en is mijn bm verwijderd.
Het zal er wel mee te maken hebben iig :j

Ik weeg nu nog minder dan toen ik aan de zwangerschap begon :D

@Siamsmeesje; top hoor, jij ook goed bezig +:)+
Ik merk nu ook wel dat ik een stuk lekkerder in mijn vel zit en zelfs weer wat conditie heb :')
Ik had wat last van overtollig zweten, merk nu achetraf dat ik daar ook niet zoveel last meer van heb.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:01

Wauw Siamsmeesje! Dat geeft de lezer moed! Hoelang heb jij er ongeveer over gedaan?

En een paar jaar geleden ben ik ook een paar maanden gestopt met de pil, viel toen ook ineens 2 keer zo hard af, maar wil er voorlopig nog maar even niet mee stoppen, anders word ik zomaar ineens van iets anders dik dan van eten :Y)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:38

Dank je wel :)

De pil.... Ik weet dat de pil bij mij al zo'n 5 kilo verschil maakt. Maar de hormonale invloeden zonder pil zijn bij mij zodanig vervelend (tot aan flauwvallen van de pijn toe) dat ik die 5 kilo voor lief heb genomen. Daarom ligt mijn grens ook bij 70 kilo, en niet op de 60-65 van de BMI lijst.

@Sannanasje, ik ben nu zo'n 7 jaar bezig bij elkaar. Het gaat niet hard, maar te hard is inderdaad niet goed, maar is voor mij met diabetes ook geen goed idee. Ik ben tevreden met het tempo, en als ik eenmaal weer kan gaan hardlopen denk ik dat ik nog harder vooruit kan gaan. Maat 40 is voorlopig het einddoel :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:29

Wat een toffe verhalen allemaal!

Ik ben zelf in november overgegaan op een spiraaltje. Ben benieuwd of dat in de komende maanden ook nog verschil gaat tonen. Het zijn natuurlijk wel veel minder hormonen omdat ze gelijk op de juiste plaats terecht komen :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:21

Ik heb net kha focaccia op en smaakte erg goed :j Misschien een raar ontbijt maar kon niet wachten met proeven :+
Mijn buik doet sinds ik kha/pascale naessens eet, veel minder pijn, minder 6-maanden-zwanger-opgezwollen gevoel :)

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:59

Ik heb net een receptje gevonden op facebook dat ik met jullie wil delen. Had hem gister gemaakt voor de lunch en hij was zo lekker dat ik het vandaag opnieuw heb gemaakt. En hij is geweldig makkelijk te maken.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Spinazie, feta en ei in een bakje en in de oven

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:21

Ziet er goed uit Putzy!

Ik knijp hem voor morgen... morgen is weer weegdag...
Heb op zich geen betere of slechtere week gehad van vorige week, stukje gevuld speculaas op, maar dat weeg niet op tegen het vreetfestijn wat Sinterklaas heet vorig weekend.
Maar toch ben ik er bang voor dat het tegenvalt ofzo. Omdat vorige week zo bizar veel eraf was zeg maar. Aan de ene kant hoop ik dat er net zoveel af is, en aan de andere kant ben ik zoooo bang dat ik aangekomen ben.
Aaargh!!
Ik heb namelijk geen moment honger gehad ofzo en ergens in mijn hoofd zit nog het idee dat dat wel moet als je aan de lijn bent ofzo.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 19:15

Sannanasje, realiseer je je wel dat er tussen aangekomen zijn en net zo veel afgevallen zijn als vorige week ook nog een middenweg zit? De eerste week val je altijd het hardst af, daarna gaat het vaak langzamer.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:40

Al is er maar een ons af, dan is er iig iets af! 5 ons zou mooi zijn, alles meer een feestje, maar ben zo bang om aan te komen. Ik ken mezelf en ben bang dat ik er dan de brui aan geef.
Heb zelfs overwogen maar niet te wegen maar dan zit ik nog een week in de rats :')

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:27

Meh.... 3 ons erbij... -O-

Gelukkig nog wel onder de grens die ik voor mezelf gesteld had om het nieuwe jaar in te gaan.
Dus het weekend maar even de verhuisdozen op zijn kop zetten op zoek naar mijn keukenweegschaal.
Vanmiddag even de tijd nemen om een weekmenu in elkaar te draaien en aan de hand daarvan boodschappen doen.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:06

Even een vraagje, wat doen jullie met de kerstdagen wel en niet? Ik twijfel heel erg, heb sinds dat ik begon gezegt dat ik met de kerst een cheatday zou nemen, maar nu kerst zo dichtbij komt vindt ik het zonde om te doen... Ben enorm aan het twijfelen!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:49

Go with the flow. Zelf krijg ik van die eet waanzin met de kerst de behoefte om heel gewoon te blijven doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:26

ik blijf gewoon bij mijn dieet met kerst en oud&nieuw, want zodra ik normaal ga eten, raken mijn darmen overstuur en daar heb ik dus echt geen zin in.
Ik doe het wel met de geur van oliebollen...... zonder ze te eten, om maar even wat te noemen waar ik heel erg dol op was vroeger

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 10:07

Ik eet gewoon mee deze dagen, als in: ik ga niet iets anders voor mezelf maken. Zowel bij mijn schoonouders als bij mijn eigen familie zijn vaak heel veel verschillende gerechten. Ik kies gewoon lekker de groenten en het vlees uit en ga genieten van de zoete desserts.
Wel zoals Morrie ook heeft, let ik een beetje op met de hoeveelheid want veel suiker vind mijn buik niet leuk.

In Januari maak ik dan weer even een 20-kh per dag weekje en daarna weer gewoon tussen de 20-60.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:30

Ik merk dat ik nu al moeite heb.
Ik probeer wel gewoon op te letten, maar neem ook wel een stukje stol ofzo. Maar inderdaad merk ook ik dat als ik teveel suiker eet dat ik me echt beroerd voel dus daar kijk ik wel mee uit. Meer om me niet beroerd te voelen dan wat anders hoor.
En met kerst hebben wij 2 dagen buffet en 1 dag gourmetten, dus dan kan ik ook kha eten als ik wil. Gewon kiezen wat past en wat niet. Maar echt streng ben ik niet.

Mijn vriend begint het wel te begrijpen trouwens, super lief! Gisteren waren we pas om half 8 thuis, en hadden niet zo'n in om nog te beginnen met koken dus zijn we naar de snackbar gegaan. Dus ik wilde alleen frikadellen, salade had ik thuis nog in de koelkast. Vraagt hij eerst: 'Geen frietjes?' gevolgd door 'ooh nee, aardappelen mochten niet he? Alleen frikadellen it is!'
De lieverd probeert me echt te helpen en mee te denken

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 21:00

Das fijn Sannanasje dat je vriend meedenkt!

Die van mij is al helemaal ingeburgerd. Hij eet mijn kha-avondmaaltijden mee, gewoon omdat dat makkelijker is en hij het geen probleem vind. Als hij boodschappen doet kijkt hij voor nieuwe dingen op het etiket om de koolhydraten te bekijken en als hij kookt bedenkt hij een kha recept.

Als ik het lastig heb met het kha-eten door de dag heen laat hij ook brood en suiker etc staan en eet hij met mij mee. <3