Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:14

Voor morgen wordt het een bananen pannenkoek en een eenvoudig broodje gezond (:

Frozzypack was echt een succes, salade was lekker koud en vers. Hij is nog steeds koud terwijl ik hem om half 6 vanochtend uit de vriezer heb gehaald.

manzano

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:41

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:41

manzano schreef:
Ik heb deze, ook met koelelement. Zijn nog veel meer bakjes voor lunch en salade van dit merk....
http://www.gestrikt.nl/catalogsearch/re ... hill-To-Go

Die zien er ook handig uit! Die van jou ziet er beter uit voor salades. Die van mij meer voor lunch. Misschien kan ik die erbij kopen als ik vaker salades mee ga nemen ^^

Overigens, wel iets wat me opvalt. Ik ben nu 4 dagen bezig zonder suiker(op 2 glazen drank na :') ), en ik heb echt veel meer energie. Ik moet 3x per week om 5 uur opstaan en normaal zou ik me 's ochtends echt dood voelen. Ik kan nu echt gemakkelijk opstaan en voel me na 10 minuutjes op meteen fit.

Verder viel ik meestal rond 9 uur in slaap op de bank, nu blijf ik gemakkelijk tot 11 uur op. Ik voel me echt veel fitter. Ik heb geen ontwenningsverschijnselen, waarschijnlijk omdat ik zetmeel etc niet meer mijd dan normaal. Ik wil me eerst verdiepen in een bepaalde voedsel zandloper/pyramide die me aanspreekt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:52

Ja ze hebben verschillende soorten hoor. Ook voor lunch en ook weer met een bakjes-inzet (dus als je verschillende dingen mee wil nemen)....... kan ff op het merk googlen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:52

Fijn dat het zo'n goed effect heeft!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:10

Cyella schreef:
manzano schreef:
Ik heb deze, ook met koelelement. Zijn nog veel meer bakjes voor lunch en salade van dit merk....
http://www.gestrikt.nl/catalogsearch/re ... hill-To-Go

Die zien er ook handig uit! Die van jou ziet er beter uit voor salades. Die van mij meer voor lunch. Misschien kan ik die erbij kopen als ik vaker salades mee ga nemen ^^

Overigens, wel iets wat me opvalt. Ik ben nu 4 dagen bezig zonder suiker(op 2 glazen drank na :') ), en ik heb echt veel meer energie. Ik moet 3x per week om 5 uur opstaan en normaal zou ik me 's ochtends echt dood voelen. Ik kan nu echt gemakkelijk opstaan en voel me na 10 minuutjes op meteen fit.

Verder viel ik meestal rond 9 uur in slaap op de bank, nu blijf ik gemakkelijk tot 11 uur op. Ik voel me echt veel fitter. Ik heb geen ontwenningsverschijnselen, waarschijnlijk omdat ik zetmeel etc niet meer mijd dan normaal. Ik wil me eerst verdiepen in een bepaalde voedsel zandloper/pyramide die me aanspreekt.

Heerlijk he?! Je zult ook merken als je weer even een dipje hebt in de zin van paar dagen slecht eten, dat je het direct voelt aan je energielevel!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:59

higgins schreef:
Quellian schreef:
NoowW, heeft het dan niet een heel sterke bloemkoolsmaak?

Ik las hierboven over heksenkaas, ik vind het heeeeeeeeeerlijk, maar zit inderdaad heel veel rommel in. Als

Verder gebruiken wij honing, oerzoet, ahornsiroop of dadels om te zoeten. Een tijd geleden spekkoek gemaakt met oerzoet:
[ Afbeelding ]

Dat ziet er erg lekker uit!
Mag ik je om een recept vragen :D

Tuurlijk!

2 kommen nemen en dan in beide:
- 75gr bloem (zal ook vast met ander meel kunnen)
- 200gr roomboter
- 125gr oerzoet
- 6 eidooiers
- mespuntje zout

Dan in 1 van de 2 kommen:
- 8 tl kaneel
- 4 tl kardemom
- 4 tl anijs
- 2 tl nootmuskaat

De 12 eiwitten opkloppen en verdelen in de 2 mengsels.

De vorm bekleden met bakpapier en invetten (kokosolie), een heel dun laagje erin (halve soeplepel en gladmaken met een juslepel), 4 minuten onder de grill. Dan een laagje van de andere en weer 4 minuten onder de grill en zo door tot het op is (het mengsel met en zonder kruiden om en om).

Op het eind nog 5 minuten afgaren op 140gr.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:31

waar haal jij de kardemom Quellian?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:58

wordt oersuiker/zoet gewoon in de winkel verkocht, of alleen in natuurwinkels e.d.? Kardemom kan je hier gewoon bij de kruiden kopen, in een soortgelijk potje.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:09

Dat klinkt goed :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:10

Voornemen gesneuveld.... *gooit Mars papiertje weg* ..... _O-

Nouja gelukkig de rest van de dag netjes smoothies gedronken en brood gegeten...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:15

Kardemom en Oerzoet heb ik gekocht bij Eko Plaza.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:22

Af en toe zondigen moet kunnen :D Zolang je bewust geniet van je ongezonde maaltijd.-

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:47

Nog nooit van sommige dingen gehoord...
Maar ik wil dit zeker een keertje gaan maken :D

Thx voor het recept Quellian !

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:51

Kardemom kan gewoon in de meeste supermarkten gekocht worden! :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:26

Zondigen mag. Maar met maten.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een half schepje suiker in mijn warme chocolademelk al meer dan genoeg vind. Het is al zoet dan.

Terwijl ik niet vies was van een flinke schep suiker

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:37

Ow chocomel dronk ik altijd al zonder suiker. Heb het altijd vreemd gevonden dat mensen daar suiker bij doen! Thee tegenwoordig ook zonder.. Ik zondig liever met een stukje bonbon block <3 :9 Of een half glaasje kersencola bij het avondeten..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:48

Oooo bonbon block.... is beter dan een mars :-)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:10

Mando schreef:
Voornemen gesneuveld.... *gooit Mars papiertje weg* ..... _O-

Nouja gelukkig de rest van de dag netjes smoothies gedronken en brood gegeten...

Ik kan je een hand geven. Was je mars lekker? :D

Ik heb vanmorgen heel slecht ontbeten, appel en verse sinaasappelsap. Dat werkt de hele dag door bij mij. Lunch was nog wel oke (bietensap en 2 eitjes) Maar een trek erna. Dus brood gehaald (wat ik eigenlijk niet moet eten) en hagelslag. Maar niet toegeven aan de mergpijpen die ik zag liggen *\o/* Maar gelukkig ben ik wel al zover dat ik het mezelf niet heel erg kwalijk neem. Ik weet hoe het is om streng suikervrij te leven, dus af en toe een dagje niet is ook prima. De rest van de dag wordt het gewoon weer zoals ik het eigenlijk wil :)
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 09-01-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:11

edit: dubbele post

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:17

Slecht ontbijt valt toch wel mee sleeper? Ideaal misschien niet helemaal, maar vind hem aardig netjes!

Ik heb mezelf getrakteerd op een lekkere mugcake gemaakt van een banaan, eetlepel cashewpasta, 2 ei, schep whey, vanille aroma, wat speltmeel, rauwe cocao en baking soda. Hield wat beslag over, dus mijn moeder ook wat gegund. Ook niet helemaal ideaal ontbijt dus. Maar eens in de week.. Mag het wel een beetje :) morgen weer een quinoa ontbijt, kijken hoe ik daar een duurloop op doe.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:25

Ik meld me ook even!
de goede voornemens van mij waren ook gezond gaan eten etc.
Gaat erg goed! Dat thee drinken zonder suiker doe ik al jaren, voorheen altijd 2 suikerklontjes.. je went er zo snel aan! Ik lus nu niet eens meer suiker in mijn thee.
Je kunt ook proberen om theelepeltje honing in je thee te doen als je dan toch zoete thee wilt.

Verder probeer ik alle zoete dingen te vermijden, en wanneer ik het doe, probeer ik het verantwoord.
bijvoorbeeld eigen gezonde koekjes en cake maken, geen frisdrank, eigen smeersels maken voor op toast en brood, zo weet je precies wat er in zit.
Ik speur heel internet af naar goede sites en blogs vol met gezonde en makkelijke recepten.
misschien heb je hier wat aan:
- http://www.puursuzanne.nl
- http://gezondlevenvanjacoline.blogspot.nl
- http://www.mindyourfeed.nl

Op zulke sites kijk ik erg vaak, en maak er ook veel van!
Ik vind het nu alleen maar leuker om bezig te zijn met eten omdat je zelf veel kunt maken wat gezond en lekker is! weg met die zoete troep uit de supermarkt *\o/*

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:27

Een appel en verse sinaasappelsap is nou niet echt een goed ontbijt toch? In ieder geval veel te weinig om de dag mee te beginnen. Als ik havermout eet heb ik echt de hele dag geen last van snaaiaanvallen. Maar misschien voor iedereen anders. Oe, klinkt als een lekker vers ontbijt wat je gegeten hebt!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:28

Bedankt voor de linkjes, ga eens kijken!
Ik kijk vaak op http://www.chickslovefood.com
Zij hebben ook een eigen kookboek, die is ook heel interessant! Vanavond ga ik besteden aan het maken van Tzatziki en brood <3

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

Cyella schreef:
Bedankt voor de linkjes, ga eens kijken!
Ik kijk vaak op http://www.chickslovefood.com
Zij hebben ook een eigen kookboek, die is ook heel interessant! Vanavond ga ik besteden aan het maken van Tzatziki en brood <3

dat is ook een leuke site idd!
oeeh tzaziki erg lekker, en gezond :)
hou je van tapenades? heb anders nog wel lekker en gezond receptje