Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:11

Bhriseis, ik vond het altijd een uitvinding, die shakes! Lekker in de blender gooien, afwisselen met je fruit en tadaaa je kunt een paar uur vooruit.
Na de sportschool maak ik vaak deze:
flinke schep shakepoeder. Half bakje diepvriesaardbeien (AH) banaan, 2 lepels volle (griekse) yoghurt en een scheut water erdoor, anders wordt hij heel erg dik. Rietje erin voor het cocktailgevoel en smullen maar. Heb er ook wel eens chlorellapoeder doorheen gedaan maar dat vond vriendlief er vreselijk uitzien hihi.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:29

Even nog een vraagje over de whey perfection... Hoe is de smaak? Is ie erg zoet of valt het mee?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:48

Espoir_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ben van de zomer erg ziek geweest, best wat afgevallen en sindsdien mijn eten omgegooid. Ik was erg suiker verslaafd en als ik uur niks at begon ik te trillen. Was het zo beu, dat die ziekte een mooie aanleiding was te veranderen.

IK probeer geraffineerde suikers te vermijden en verder genoeg tussendoor te eten zodat ik 's avonds niet ga snaaien. Helaas kan ik niet tegen melk, ook de andere varianten van alpro soya etc geprobeerd maar daar gaan mijn darmen ook van op teelt. Door de ziekte is het erger geworden helaas.
Verder drink ik de hele dag thee en soms een glas verse appelsap.

Zie veel mooie lijstjes voorbij komen hier! Veel van jullie eten havermout zie ik als ontbijt, super lekker ( met melk dan..)

Mijn lijstje vandaag
O: smoothie gemaakt met een appel, 2 mandarijnen, handje frambozen, scheut magere yoghurt en suikervrije muesli. Een scheut yoghurt gaat goed en wil ik door de smoothie doen zodat het meer vult en ik langer vol blijf.
T: 2 mandarijnen en 1 chococakeje (traktatie)
L: 2 suikervrije speltbammen met 30+ kaas
T: 2 rijstwafels met suikervrije pindakaas van de natuurwinkel; heerlijk! + 4 maria biscuitjes
A: Verse snijbonen, wat krieltjes en een hamburger.
T: 4 blokjes chocola. Mijn vriend is van baan verwisseld en heeft heel veel chocola gekregen. Als het open is kan ik er gewoon echt niet afblijven. Gelukkig is het bijna op!

Fruitsuikers eet ik dus wel gewoon, het gaat puur om geraffineerde variant. Dan doel ik voornamelijk op chocola etc. Daar kan ik me eigen echt dik van eten, zo lekker vind ik dat.
Overigens wil ik ook geen zoetstoffen binnen krijgen, daar ben ik geen fan van.

Vandaag
O: smoothie van een appel, handje bramen, handje frambozen, een mandarijn, handje mango, scheutje magere yoghurt en 3 eetlepels suikervrije muesli
T: banaan
L: 2 speltbammen suikervrij met 30+ kaas
T: 2 rijstwafels met suikervrije pindakaas
A: vegaburger, sperziebonen en doperwten met wortels. Misschien komt er rijst bij maar daar hadden mijn vriend en ik vanmorgen nog niet erg zin in :+..

Ik heb voor nood ook nog 4 maria biscuitjes mee. Ik moet ruim 2 uur heen en 2 uur terug reizen naar school. Wil niks op cs kopen dus dan neem ik wat extra's mee waar wat suiker in zit mocht ik zin krijgen om wat te kopen.

Ik rijd trouwens iedere dag 1 of 2 paarden en ga beginnen met hardlopen. Niet omdat ik mezelf te vol vind, dat vind ik niet maar voor mijn conditie.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 09:50

Jeetje wat is er veel gekletst hier!

Mijn lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en pindakaas; appel
T: peer
L: waldkorntriangel met oude kaas, sla en pijnboompitten
T: kiwi
A: stamppot andijvie met paprika en tofu
T: handje pepernoten (ik kwam thuis met trek en toen stond er een bak pepernoten op tafel... daaag zelfbeheersing :)) )

B: 12 km fietsen, 40 minuten paardrijden

Gister was een soort van balansdagje, had in het weekend allemaal lekkere dingen gegeten :D Vandaag ook nog even rustig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:51

Sonja_vR schreef:
Even nog een vraagje over de whey perfection... Hoe is de smaak? Is ie erg zoet of valt het mee?

Ik heb een smaakjes pakket en de naturel nog niet geproefd, maar alle smaakjes zijn euhm blugh. := Misschien juist omdat het smaakjes zijn? Ik vind ze in ieder geval mierzoet en weeïg. Hopelijk is de naturel beter. Hoe maken jullie hem aan trouwens. Met water vind ik het erg waterig.

Lijstjes van gister:

O: Shake van 1 zakje choco whey, banaan en een hand bevroren frambozen. + kop koffie.
(vroege) L: Salade van couscous, gegrilde courgette, paddenstoelen, doperwtjes, paprika, sjalotje, tomaat, beetje amandelschaafsel en een theelepel olijfolie.
T: 2 speltboterham met pindakaas + kop koffie.
T: Plak ontbijtkoek (vond het in mijn tas, had enorme honger en werd toch beroert daarna...)
T: Thuis vlak voor het hardlopen een cracker met surinaamse eiersalade.
B: 5 km hardlopen.
A: Spelt pasta met vegetarische kipstukjes, verse spinazie, tomaat en een beetje room.
T: 2 oreo koekjes.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:07

Sonja_vR schreef:

Zal ook heel erg aan je persoonlijke smaak liggen denk ik. Ik heb eerst ook zo'n proefset gekocht en sommige waren echt mierzoet := En van de chocoladevarianten werd ik misselijk :+ Banaan en vanille vond ik allebei prima te doen, dus heb nu een grote pot banaan.

Ik doe het met water :j misschien doe je er teveel water bij Judith? Bij mij is ie altijd lekker romig juist.

Lijstje voor vandaag:

O: havermout met bessen, lijnzaad, tarwezemelen en agavesiroop
T: eiwitshake
L: restje andijviestampot van gisteren met appelmoes
T: weet ik nog niet, misschien een groene smoothie
A: pizza -O- misschien ga ik als ik tijd heb even zorgen voor een zelfgemaakte variant :=
T: vast nog wel iets van een koekje bij de thee

B: 30 day shred, stallendag bij de paarden
D: water en thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:09

Er moet 250 ml water bij? In ieder geval bij mijn versie. Ook als dat maar 150 ml is blijft het een rare structuur hebben. Maar misschien komt dat ook door de smaakjes? Ik zie net dat dat van mij trouwens whey premium heet. Misschien is dat het verschil?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:10

Dat zou wel een verschil kunnen zijn ja. Nou moet ik ook zeggen dat ik het meestal in de blender gooi want die mixt het echt heel fijn. Als ik het zelf in de shaker schud dan blijft het ook wat klonterig en minder goed gemixt met het water.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:22

O: 40g havermout, 10g spelt, water, sojamelk, lijnzaad, honing, cacao
T: Banaan
L: 2 meergranenboterhammen appelstroop/geitenkaas/appelschijfjes/balsamico-azijn, 1 meergranenboterham zuivelspread, resterende appel
T: 2 mandarijnen
A: Verse paprikasoep met een stukje meergranenstokbrood
B: 1u yoga

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:01

Ligt ook heel erg aan het merk. En een tijdje laten staan wil ook nog wel eens helpen om de 'kruimeltjes' op te laten lossen. Als je hem te zoet vindt, kun je er ook een beetje citroensap bij in doen, wordt hij frisser van.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:46

O: kaiserbroodje met jam zonder suiker
T: banaan
L: 2 vb met filet americain
T: ?
D: we gaan ergens een hapje eten :)

B: 1 uur cardio, half uur fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:00

Bedankt voor alle tips! Die met diepvriesaardbeien klinkt wel lekker :)

Edit: Lijstje:

B: Boodschappen doen
O: 80 g Quaker met 100 ml rijstmelk, 200 ml hazelnootmelk, water; glas soja mild
B: 30 min. ballet, 20 min. HIIT-cardio op de spinningfiets
L: 200 g broccoli-roerbak (met kool, ui, peper, sperzieboontjes, worteltjes); smoothie van 1 banaan, beetje ananas, beetje mango, 125 ml vers sinaassap, gember en kaneel
B: Paarden verzorgen, boodschappen doen voor de paarden, 2 km wandelen
T: Portie yoghurt met muesli en verse muntthee
B: 1 u ballet
A: ?

Ik heb ballet tot 20.30, daarna een half uur in de wagen en nog snel even langs de paarden stoppen. Bijgevolg halen we biologische veggie take out. Ik zit nu aan zo'n 1150 kcal, dus ik gok dat ik aan 1800 zal zitten vandaag. Het proteïnepoeder is nog niet aangekomen ;(
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 19-11-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:19

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Planning:

O: havermout met peer, water en scheutje kokosmelk
T: oberlanderboterham met hummus
L: 6 roggecrackers met hummus en komkommer
T: appel
A: 2 dubbele oberlanderboterhammen met pindakaas, 1/3 zak tortilla chips

B: 26 km fietsen, 45 min paardrijden

+ een grapefruit

Vandaag hopelijk een beter lijstje!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:58

Lange late dienst, laat ontbijt, wellicht een exrta boterham omdat ik na mijn avond eten tot half 11 actief ben en pas om 11 uur thuis ben.
O: havermoutpannekoek; 35 gr. havermout 5 gr lijnzaad, melk en 1 ei + Appelstroop
T: Appel + Peer
A: Penne met pesto, kip en wat groente + Tomaat/komkommer/ui
T: Magere yoghurt met kaneel rozijntjes en met Peer
T: Evt. extra boterhammetje
B: uurtje fietsen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:18

Mijn lijstje van vandaag
O: 60 gram havermout, lijnzaad en theelepeltje pindakaas. De havermout was veel te veel dus morgen maar weer wat minder.
T: Niks, want was in de sportschool.
L: Quinoa, appel en kaneel. Vond het niet heel erg lekker dus niet helemaal opgegeten en een extra appeltje gegeten.
T: Peer & Appel
A: Nog geen idee wat de pot schaft :')
B: 1 uur bodypump, 40 minuten cardio

Aan hoeveel calorieen per dag komen jullie als ik vragen mag? En hoeveel sporten jullie?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:23

Normaal eet ik ongeveer +- 2100 kcal, maar nu doe ik een maand meer cardio gecombineerd met ballet. Ik probeer gemiddeld zo'n 300 kcal onder mijn BMR te zitten deze maand, wat vaak neerkomt op zo'n 1800 kcal. De ene dag lukt dat, de andere niet. 1 dag per week houd ik een all you can eat dagje, om mijn verbranding weer mooi op te krikken.

Ik heb 2 dagen ballettraining, en daarnaast oefen ik ook nog zelf thuis (in totaal komt het op ongeveer 6 dagen per week). Daar probeer ik 3 dagen HIIT-cardio aan toe te voegen. Anders wordt het een beetje veel met het paardrijden- en verzorgen etc.

Hiervoor deed ik 5 a 6 dagen per week elke dag 30 minuten krachttraining.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:22

Whey Perfection heeft (helaas) de formule veranderd. Voorheen kon je lekker een dikke shake maken. Nu is het vooral dun en vind ik de zoetstof aan de bittere kant. Ik doe zelf trouwens nog zoetstof bij mijn whey&kwark shake.
Maar ik ben geen moeilijke eter en ik vind de smaken Chocola en Cookies&Cream prima te doen :j

Vandaag:

O: 80gr haver, 15gr whey, 15gr lijnzaad, 1 banaan, zoetstof
B: naar het centrum fietsen (pasfoto's laten maken)
T: 1 banaan, 1 levertraan capsule
B: 1-1.5u KT Borst en benen
T: Shake van 200gr magere kwark, 20gr whey, water; 1 Kellogg's Chocolade biscuitje
L: 3 witte boterhammen, 100gr kipfilet, 10ml olijfolie, komkommer/augurk/ketchup
T: sinaasappel
A: 70gr groene thee noedels, 300gr chinese kool, 1 ui/knoflook, 100gr kipfilet, 10gr roomboter, 40ml ketjap, kruiden

2100kcal

Ik ben bizar veel cm's kwijtgeraakt in de afgelopen 2 maanden. Sowieso 5cm rond mijn borstkas :wow: Ik ga voorlopig nog even door met minder kcal eten, dan kan ik in Amerika lekker rustig aan doen :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:33

Oh ik wil graag ook weer mee kletsen als het mag :D! Eindelijk gaat het weer goed, het kan altijd nog beter maar het is een begin..

O: havermout met halfvolle melk
L: 3 speltboterhammen, 3x halvarine, 1x half plakje 20+ komijnen kaas van Slankie, 2x melk chocolade hagelslag
T: ik denk appel + banaan
A: we eten gekookte aardappels, groente en visschnitzel
T: gekookt eitje, misschien nog een cracker met mager beleg o.i.d.?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:17

Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen havermout eten als ontbijt :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:19

Erg slim Phor! Dan kan je straks gewoon helemaal genieten! You go girl! *\o/*

Het gaat erg hard he bij jou? Knap hoor, als je al zo lang bezig bent...

Hoi Madeira! Mooi lijstje toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:20

Knap Phor! Wat is je doel qua gewicht/cm's?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:25

Phor, hoe goed! Echt heel knap! You go girl!
Madeira, geen verkeerd lijstje hoor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:38

Bedankt allemaal :D

Phor, wouw hoe doe je dat? :D Wat knap!

Ik moet zeggen, ik ben nu zwaarder dan een paar maanden geleden, maar qua cm's lijk ik even smal (misschien wel smaller) dan toen ik nog -9 kg was... ben nu veel aan het sporten en toen niet, msischien dat het daar aan ligt? :) Maar goed de +kg's moeten er wel weer gewoon af uiteraard :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:46

Mijn doel is zo'n maatje 36, dat vind ik precies goed bij een lengte van 1,78m :) Vet% zal dan zo rond de 18-19% liggen. Ik heb nu een kleine maat 38.
Madeira: ik sport veel, kijk m'n lijstjes maar na :)) Behalve deze week dan, ik doe het rustiger aan omdat ik minder zin heb :) En ik ben de afgelopen maanden maar een halve kilo afgevallen, dus kilo's zeggen niet zoveel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:50

Zag dat ze van whey perfection ook een soort proefpakket hebben, die heb ik net besteld. Ben benieuwd of die smaken en structuur mij beter bevallen.