Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:05

Maris schreef:
Ik zat ook even te kijken op de site van de zuidmolen. 5 kg speltmeel is daar 8,68 , dus zonder toevoegingen en volkoren.

Juist, dat dacht ik ook :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:11

Iemand lekkere recepten met gierst?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:25

Wat is een goede blender ? Want die heb je wel nodig voor smoothies geloof ik he ?
Ik wil er in ieder geval eentje met een glazen kom.
Of gaat het ook gewoon met een staafmixer ?

Anoniem

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:02

Ik heb een goedkope blender, werkt prima. Vocht eerst.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:30

Sentido..klinkt idd heel logisch als het er zo staat ja betreft de Stevia!

wie o wie heeft er DE tip om soep wat smaak te geven? in de bouillonblokjes van Zonnatura zit gistexracr... zo balen aangezien dat wederom een verkapte smaakversterker is waar ik allergisch voor ben
peper en zout maakt nog niet veel smaak... is er echt gen.bouillonblokje te vinden zonder smaakversterker?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:31

De Plusmarkt hier in Utrecht heeft bouillonblokjes zonder gistextract :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:03

Echt??!! Plus zit hier om de hoek!! Ik dacht hét gevonden te hebben met Zonnatura, maar helaas..
OP naar de Plus! Is dat eigen merk?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:06

Nee ik weet niet uit m'n hoofd van welk merk... Ik weet wel dat niet iedere Plus 't heeft. Ik moet dan speciaal naar die ene Plus fietsen in Utrecht omdat een andere 't niet heeft.
Maar als ze 't hebben, ligt 't in 't schap met alle bio voeding enzo. Het zijn van die kleine doosjes. Je hebt ze zonder zout, zonder vet ofzo en dus ook zonder gist.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:09

Top! Dankjewel! Ik ga eens even kijken en anders idd bij een andere vestiging. IK ben daar zo blij mee, eindelijk!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:12

Ik hoop dat ze 't hebben!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:15

Zie pas nu dat jij in Utrecht woont, das vlakbij! Welke Plus heeft ze sowieso? Mocht deze in Bilthoven ze niet hebben, cross ik morgen even naar Utrecht

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:21

Dat is de Plus aan de Voorstraat 61A.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:45

Hoi, ik kom dit topic ook even binnenvallen :D
wat zijn jullie goed bezig! ik ben er ook al een tijd mee bezig en heb het hele topic doorgelezen.
staan lekkere recepten tussen. toch maar het boek van AA bestellen dan..
maar wat me tegenhoudt is dat ik een lastige vriend heb die bijna niets lust :P
hij lust geen paprika, wortels, tomaat, selderij, etc etc. noem het maar op. de vraag is eerder wat hij wel lust. zo jammer! daarom wil ik het ook niet alleen voor mezelf doen want dan wordt het wel erg duur. als ik ook nog 'slecht voedsel' erbij moet kopen voor hem.
hoop dat ik hem kan overtuigen! misschien af en toe eens zoiets maken en kijken of hij het lust?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:27

Magiccc, heeft ie de dingen die hij niet lust wel geproefd sinds hij het huis uit is?
veel mensen lusten allerlei zaken niet. Maar hier heb ik regelmatig eters die vanalles niet lusten en hier knagen ze zo een flink bord spruiten met smaak weg, niet lusten betekend vaak dat ze het eens gegeten hebben , maar dat het puur door de manier van klaar maken niet lekker vonden.
zoals bijvoorbeeld de doodgekookte spruiten van moeders ;)
maar als ze goed zijn klaar gemaakt zijn ze opeens wel lekker...

ik hou namelijk echt wel rekening met zaken die iemand echt niet lust , maar als mijn vriend bij het gros van de groente zegt "lussiknie" gaat ie wat mij betreft op "leer het maar eten" bootcamp :D

gelukkig woon ik samen met een wandelende kliko :+

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:45

ja ik denk ook dat dat het probleem is. veel dingen die hij niet lust, eet zijn moeder ook niet graag. Hij is echt opgevoed als een mietje wat eten betreft. Ik heb al geprobeerd om hem op het "leer het maar eten" bootcamp te zetten :D dit gaat heel moeizaam. we zijn inmiddels bijna 4 jaar verder en ik heb hem geleerd garnalen en peren te eten. verder ben ik nog niet gekomen :') als ik zeg dat hij moet proeven, doet hij het echt niet en ga ik doordrammen dan heb ik ruzie. Kan helaas ook niet zomaar iets klaarmaken zonder te zeggen wat het is want als het er anders uit ziet is het weer: "wat is dit??" :roll:
tsja. misschien krijg ik wat voor elkaar onder het mom van: je valt ervan af als je dit eet O:) dan wil hij het nog weleens proberen.
wees maar blij met je wandelende kliko! lijkt me heerlijk zo'n vent die alles eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:53

Ik heb ook zo'n vent, maar gaat echt al beter
Ik verstop ook veel groenten
Zelf geblenderde groentesoep, smoothies, spruitjes in stamppot etc

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:55

we gaan het gewoon proberen :D
groentesoep is hij ook niet dol op maar dat kun je al lekkerder maken met een broodje erbij om in te dopen. (Bestaat er ook spelt-stokbrood trouwens?) en is kruidenboter wel gezond? uit een bakje / als je het zelf maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:03

Zelf maken is niet moeilijk en erg lekker

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:04

Magiccc schreef:
ja ik denk ook dat dat het probleem is. veel dingen die hij niet lust, eet zijn moeder ook niet graag. Hij is echt opgevoed als een mietje wat eten betreft. Ik heb al geprobeerd om hem op het "leer het maar eten" bootcamp te zetten :D dit gaat heel moeizaam. we zijn inmiddels bijna 4 jaar verder en ik heb hem geleerd garnalen en peren te eten. verder ben ik nog niet gekomen :') als ik zeg dat hij moet proeven, doet hij het echt niet en ga ik doordrammen dan heb ik ruzie. Kan helaas ook niet zomaar iets klaarmaken zonder te zeggen wat het is want als het er anders uit ziet is het weer: "wat is dit??" :roll:
tsja. misschien krijg ik wat voor elkaar onder het mom van: je valt ervan af als je dit eet O:) dan wil hij het nog weleens proberen.
wees maar blij met je wandelende kliko! lijkt me heerlijk zo'n vent die alles eet.

ben ik ook hoor :j maar ik ben ook wel zo een trut dat ik het op een bepaald moment ga verrekken om met alles rekening te houden :D
"dan eet je maar om de dingen heen die je niet lekker vind ~~}> " als er zaken in een saus zitten die eng zijn ;)
ik ben nogal van het uitgebreid koken en experimenteren,
vriendin van me eet tegenwoordig champignons ipv er om heen te eten :+ victory *\%/*

Janne, dat is ook ene goede, geblenderde soep
als er dan later geroepen word "ik lust geen >vul maar in< " kun je altijd nog melden
" mmm, die soep vond je anders hartstikke lekker en daar zat ook >vul maar in< in :D"
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 18-03-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:06

Hier tussen kantoorwerk en huishouden door, lekker op z'n Ambers bezig...
De linzen koken, de boontjes wellen, eitjes gekookt, nu nog quinoa en dan hebben we wat basisdingetjes voor de lunch voor de komende dagen, daar dan wat rauwkost en vis bij en dan zijn iig de ochtenden en de middagen hartstikke gezond.
Vanmiddag maar eens kijken voor spinazie voor de smoothies, heb een tijdje met wortel en bleekselderij gedaan, maar vond dat toch niet super...
Alleen wat spinazie bij verder fruit, lijkt me prima te doen :j .

Hier doen mijn man en dochter ook niet met alles mee, hoor, voor hen geen bonen, linzen en quinoa e.d. ook niet verstopt, hahaha.
Ben ook echt benieuwd naar het kookboek, bedenk me net dat dit morgen uit komt, heb het iig besteld bij de Bruna.
Hoop op superlekkere receptjes zodat gezinsleden niet hoeven mopperen, hahahaha.
Overigens lusten ze wel heel erg veel en dochter is m.n. dol op rauskost en fruit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:07

oeh, denk dat ik voor het boek ook maar even naar de bruna ga van de week, heb nog twee bonnen liggen :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:11

ben helemaal enthousiast, ga het boek ook halen van de week *\o/*
en vriendlief gaat het maar gewoon eten en wat hij niet lekker vindt eet hij maar omheen :j

@ Sonja_vR: wauw ik hoop dat ik mijn vriend ook zover krijg dat hij champignons gaat eten, ik ben er gek op en in heel veel gerechten zitten die dingen!
ik ben ook een echte kliko trouwens, eet werkelijk alles :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:18

ik heb ook mijn grenzen hoor Magicc ...gekookte andijvie is er zo 1 :=

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:22

haha ja er is ook 1 ding wat ik echt niet door mijn strot krijg en dat zijn die grote blokken gember op siroop in een pot :r

zat net te lezen over stoompannetjes. lijkt me ook wel wat :D
jeetje ik zie zoveel dingen die beter kunnen dat gaat een fortuin kosten!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:00

Volgens mij kun je ook stomen met een metalen vergiet boven een pan kokend water.
Heb zelf een steamer en daar wel heel erg blij mee, idd.