Ik ben nu voor het eerst aan het werken met een gewone cake en dan bolletjes rollen. Het apparaat gaat toch iets sneller, maar dan krijg ik wel elke keer zo'n randje erom heen, hebben jullie dat ook?
Volgens mijn boekje van de Xenos moet ik de gedraaide bolletjes nog een dag in de koelkast laten rusten, maar ik wil ze vanavond graag gebruiken. Doen jullie dat ook? Of maken jullie direct na het draaien de creaties?
ooh, haha, ik heb ze ong 2 uur in de koelkast gehad Zijn er ong 10 echt gelukt, maar ik heb ze wel een beetje te groot gedraaid Moet er nog even wat gevoel voor krijgen geloof ik haha
Oeh, leuk! Ik heb ook net een popcake maker in huis van Princess! ( Had genoeg punten van T-Mobile! ) Ik heb hem nog niet gebruikt, nog geen tijd gehad! Ik werk op een NSO en ik wil ze ook eens met de kids van werk maken! Ik ben benieuwd naar ideetjes! Voor mijn verjaardag wil ik Mickey Mouse maken!!
heeft iemand hier ervaring met de candymelts van de Jumbo? ik weet niet of het eigen merk is..
Fee_
Geplaatst: 24-03-13 00:44
Horse_xx schreef:
Mij lijkt het ook erg leuk om popcakes te maken, maar heb je daar perse een popcake machine voor nodig zo'n soort tostiapparaat?
Nee. Je kan ook cake verkruimelen, mengen met bijvoorbeeld chocopasta of iets anders waarmee je het wat 'natter' kan maken. Daar dan balletjes van draaien en even op laten stijven in de koeling of vriezer.
S_imonee
Geplaatst: 24-03-13 14:41
xZiva_ schreef:
heeft iemand hier ervaring met de candymelts van de Jumbo? ik weet niet of het eigen merk is..
Ik heb gister voor het eerst gebruik gemaakt van de gele candymelts van de Jumbo, het is wel eigen merk en zijn ook best lekker. Die gele iig!
ah oke dat is mooi! mijn moeder had namelijk een aantal pakjes meegenomen
nientje78
Geplaatst: 24-03-13 16:33
Ben wel weer benieuwd naar foto's van de creaties
S_imonee
Geplaatst: 24-03-13 16:55
Hier mijn creaties van gisteren. Ze zijn iets te groot geworden en er zijn er maar een paar niet van het stokje gevallen
Ik had iets anders in gedachten, maar het wilde gister niet zoals ik wilde dat het ging, dus dit is er uiteindelijk uitgekomen.
En de foto is in de koelkast gemaakt Ik had ze net met pijn en moeite zonder ergens tegen aan te stoten in de koelkast gezet, toen ik mij bedacht dat ik nog geen foto had gemaakt
ik heb trouwens gekeken, er zijn bij de jumbo inderdaad hele leuke potjes met versiering. maar je hebt bijv. ook een potje met hooguit 25 mini marshmellows erin, en voor dezelfde prijs lag daarnaast een hele zak
mijn moeder en ik hebben even een hele lading met cakebeslag, topping, taartbeslag enz. ingeslagen. ook bij de action een set gekocht met spuitzak, zo'n handige spatel(die ik al heel lang wilde, zodat je echt ál het beslag uit de kom kan halen) heel handig!
SimoneDV
Geplaatst: 24-03-13 17:51
kwastje, geniaal! vorige keer gingen ze bij mij door het helemaal erin dippen allemaal draaien aan t stokje enzo, of sommige gingen helemaal los. Dus misschien is dat de oplossing
Ik zorg voor RUIM voldoende candymelts in mijn chocoladesmelter (gesmolten uiteraard), en hou die dan schuin zodat het zo diep mogelijk is. Dan rol ik de cake pop erdoor en met een beweging van voor naar achteren stuw ik als het waren de gesmolten candymelts er tegenaan zodat ook de onderkant bedekt raakt Ik zou bang zijn met een kwastje dat je geen mooi gelijkmatig effect krijgt?
Ik heb trouwens dus een cakepop machine, en wat mij opvalt is dat deze de neiging heeft om scheef dicht te gaan, als je GOED oplet hoe je machine hoort te sluiten en zorgt dat hij dat ook doet elke keer als je hem dichtdoet met cakepops erin, dan kan je die randjes waar iemand het over had al voor een heel groot deel voorkomen