Wie kookt er nog meer zo graag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Wie kookt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:55

ik heb gisteren heeele lekker spruiten op en normaal lust ik die niet!

spruitjes gewoon koken net als altijd!

in een wok spekblokje, champions, uien bakken! een pakje boursin erin goed mengen en de boursin laten smelten spruiten er een min of 2 in mee wokken en mmmmm lekkere spruiten :D

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:07

Die stoofpotje lijkt me heerlijk
Spruitjes vind ik wel lekker
Kun je ook lekker mee variëren
Spruiten stamppot of een hartige taart met spruiten of als wok gerecht

Haal trouwens heel veel gerechten van smulweb.nl
Staan heel uitgebreide dongen op maar ook lekker eenvoudig
Ook voor de kleine beurs

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:37

Als je geen mosterd of sambal lust zou ik 't niet doen nee. Ik en vriendje zijn gek op beide, dus dan is 't wel een lekkere toevoeging. :j

Oh, pavlova wil ik ook nog een keer maken, dat lijkt me zo lekker! Binnenkort komen er vrienden eten, dan kan ik dat lekker als dessert gaan doen..
Ik wil van 't weekend eigenlijk nog brood bakken (in de oven) en gnocchi maken, dat lijkt me ook best goed te eten. :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:41

oOeefjeOo, Lust wel spruitjes maar jou variant klinkt wel erg lekker! :D

Danibanani, Haha ik lust het niet me vriend wel. :j gnocchi? Wat is dat? :o

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:44

ga eens even op smulweb rond kijken ook!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:45

Ik kook ook heel graag!
Vanaf mijn 9e stond ik al alleen achter het vuur en wist ik dat ik later kok wilde worden.
VMBO opleiding gedaan al horeca gericht (brood,banket,koken en serveren) en in de 3e alleen door gegaan voor koken en serveren. Beide vakken gehaald met een 8.
Daarna nog een gecombineerde mbo opleiding gedaan voor kok en gastvrouw. Helaas deze opleiding niet afgemaakt omdat ik het niet meer kon en het ook uiteindelijk niet meer leuk vond.
Maar hou nog wel heel erg van bakken en koken! Wel echt 1 van mijn hobby's.
Heb uiteindelijk ook nog 2,5 jaar souschef geweest in een keuken geweest :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:39

_Mara_ schreef:
Mijn Halloweenfeestje is geslaagd gister! Als voorgerecht had ik Gazpacho, erg simpel om te maken (wel beetje vals gespeeld door tomatensap te gebruiken, maar tomaten smaken nu toch nergens meer naar behalve naar water. Kan ik net zo goed een pak sap kopen :+ ) Hoofdgerecht was een spaghetti bolognese, helemaal zelf gemaakt en hij smaakte echt heerlijk! Daar kunnen die pakjes toch echt niet tegen op! Nagerecht was een pompoentaart, hier twijfelde ik nog wel aan, pompoen in taart, mwah, ik wist het niet. Maar het smaakte uiteindelijk echt heel lekker en hij was precies groot/klein genoeg. Als hapjes had ik nog zelfgemaakte brownies, cupcakes en gevulde eieren. In totaal, samen met het drinken (fles groene ranje, cola en frisse fruitdrank) was ik ongeveer 30 euro kwijt, voor 6 man. Ik heb nooit echt veel moeite om voor weinig geld voor een grote groep te kopen. :P Beetje improviseren en je laten leiden door aanbiedingen en seizoensaanbod. Dan kom je al een heel eind, en bijv. voor het hoofdgerecht: de spaghetti had ik gewoon een kilo zak van de euroshopper gekocht, 69 cent. Gehakt in de aanbieding: 2.24 bleekselderij maar 99 cent, wortelen maar 60 cent, uien had ik nog. Melk is ook maar 50 cent, tomaten kosten geen drol.

Ik werk zelf in de AH en er komen heel vaak mensen met recepten uit de allerhande en dan zoeken ze ook precies het merk dat genoemd wordt in dat recept. "Ja ik moet blueband finesse hebben" "Sorry mevrouw, dat verkopen wij niet, maar u kan ook gewoon de AH kookroom gebruiken, krijg je hetzelfde effect mee." "O, echt waar? Ja ik volg altijd precies de ingrediëntenlijst." Nou, dan ben je duur uit hoor als je al die merk dingen koopt. :=

Morgen komt een vriendin eten en dan ga ik een sheperds pie koken, bijna precies dezelfde ingrediënten als voor mijn bolognese saus en ik heb daar allemaal nog genoeg van over (de bleekselderij, wortel en uien) Dus dat wordt weer smullen. ^^

Mag ik het recept van je Spaghetti Bolognese? Ik had er laatst 1 gemaakt thuis maar die kon mijn moeder niet echt waarderen( Ze vind pakjes lekkerder, wat doe ik fout?! )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:31

Hoe had je hem gemaakt dan MightyJoe? Ben wel benieuwd!

Haha Jespri, wat grappig dat je zo een week planning maakt :)) Is wel een leuk idee! Ook makkelijk met boodschappen doen :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:28

Haha ik doe maandags altijd boodschappen met me moeder, dan haal ik bijna alles. Behalve de echt verse dingen dat haal ik meestal dag van te voren of op de dag zelf. :j Maar zo kan je heel mooi zien wat je nodig hebt inderdaad. :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:51

Wat een verrukkelijke dingen zie ik weer voorbij komen :9

Gisteren spaghetti gemaakt, had niet veel tijd en de saus was daarom ook niet helemaal naar m'n zin. Hoe maken jullie je zelfgemaakte spaghettisaus lekker pittig/kruidig? Ik miste echt iets, maar kon niet ontdekken wat 't nu was :+

Nu staat er een quiche in de oven, vanochtend zelf deeg al gemaakt en net de vulling: prei, spekjes, champignons en daarbovenop geitenkaas en tijm. Ben benieuwd :)

En tussendoor nog een arretjescake met speculaasjes, net al stiekem geproefd en hij is goddelijk hihi :):)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:53

Ohhh arretjescake, breng me alsjeblieft niet op slechte ideeën. 't Is maar goed dat ik niks in huis heb en te lui ben om nog op de fiets te stappen :P

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:54

Haha, same here, ik wilde íets bakken maar had niks in huis, behalve dus nog pakje speculaasjes, wat roomboter en reep chocola :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:59

Ik heb bloem :+ Qua zoetigheid alleen 2 stroopwafels :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:05

Ik doe altijd een beetje sambal in mijn spaghetti om het pittig te krijgen :j

Vanavond gevulde paprika op het menu.. :9

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:24

Hier een avondje lekker makkelijk! Spareribs besteld. :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:31

Bij ons ook makkelijk. Zelf gemaakte kippensoep, stokbrood en mini worstenbroodjes

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:41

Oeh lekker, Jespri & Phylos!

Iemand enig idee hoe lang een pakje spekreekjes geopend bewaard kan worden? Afgelopen maandag open gegaan. Gooi ik het nu door de sla of maak ik het maandag op?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:43

Blijft een aardig tijdje goed, maar zou het dan toch vandaag doen denk ik..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:26

Ik zou het ook vandaag doen. :j Maar ik ben best wel precies met datums enz.. O:)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:38

Ik ben helemaal niet precies met data. Wel met mn neus :P maar ik heb het maar ff gebakken en door de sla gegooid :P thanks :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:40

Vandaag is het bij mij ouderwets bloemkool, aardappels en een stukje vlees... Morgen ga ik leuk experimenteren met allerlei groenten die ik nog heb en aardappeltjes met spekjes en tijm uit de oven :)

Quiche lijkt me ook leuk om eens te maken, maar dat durf ik niet zo goed...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:43

Heeft iemand een lekker idee met spitskool?
Heb er 1 gekocht. Maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet hahahaha handig he!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:46

Oeh kool! Een van mijn favo groente <3
Ik vul de bladen vaak met gehakt, (maar dat gaat eigenlijk makkelijker met Chinese kool) of verwerk ze in een ovenschotel of een lekkere mie 'salade' met taugé en roerei.. :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:48

Lekker spitskool! Wij eten dat graag als roerbak met gember, stukjes appel en veel kerrie.

Quiche is leuk om te maken. Ik doe het vaak als restverwerking. Gewoon bladerdeeg, of kant en klaar croissantdeeg, daar bijvoorbeeld een rest groente op, paar eieren losroeren met room en gemalen kaas en kruiden naar smaak. Dat over de groente gieten. Halfuurtje in een oven van ca 200 gradenn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:01