Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Planten staan ook nog allemaal flink in bloei!
vergemaakte appelmoes...appelcompote is eigenlijk nog lekkerderder
dan zeef je het gewoon niet.
neem ik de slagroom mee
ik wacht nog op dat moment...gaat hopelijk snel aanbreken.
), 30 spaanse pepers en gemiddeld elke week 10 courgettes..
_Bianca schreef:Hé, wat een leuk topic!! Ik ga zeker volgen en misschien... heel af en toe... wat posten...![]()
Met mijn moestuintje gaat het even niet zo goed.. De sla is doorgeschoten (iets teveel gezaaid), de appelboom heeft welgeteld 2 appels kunnen produceren, waarvan 1 met een gat, de tomatenplanten zijn allemaal doodgegaan en wat nu nog rest is een vierkante meter oregano (wat moet je ermee), 30 spaanse pepers en gemiddeld elke week 10 courgettes..
Tinky12 schreef:Kun je het niet aan de weg zetten...bordje erbij,blikje voor het geld.Vaasje met wat verse bosjes oregano en wat courgettes

Haha ook last van schavuiten
Moet je knoflook eerst laten drogen dan 

tamary schreef:Kom hier ook meelezen (tuin stelt niet zoveel voor en pompoenen hebben de slakken niet overleeft)
@ hinke_1985 : knoflooksaus? Recept ?
) uitpersen...
. Naast mijn minipompoentje heb ik nu ook drie courgettes! Het zijn de eerste dus morgen zal ik ze met heel veel zorg gaan bereiden (weet alleen nog niet hoe; courgette soep heb ik maandag al gegeten)
. Ben bang dat het met mijn tomaatjes niks meer gaat worden, er is maar 1 plantje geweest met bloemetjes en verder is er niks aan het groeien. Mijn paprika's groeien ook niet echt hard door... 
Ben benieuwd hoe die appelmoes volgend jaar gaat smaken!
Van die gevlochten strengen knoflook... Heel erg 'Seasons'
Hoeft op zich niet, maar het bewaard wat makkelijker dan een hele grote emmer vol knoflookbollen. Droogt beter aan de lucht als je het ophangt. Knof is niet moeilijk, gewoon doen zou ik zeggen. Bol bestellen/biologische bol kopen bij de supermarkt, van het najaar zetten en volgend jaar kun je dan dit maken:
)
eet smakelijk Tamary!
Ik heb veel recepten geprobeerd, maar beter dan dit wordt het volgens mij niet.
Wat er nu nog staat red zichzelf al een tijdje. De zonnebloemen bloeien bijvoorbeeld prachtig en de courgette en pompoen produceren flink. Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik heb een nog grotere courgette geoogst dan die waar ik laatst een foto van heb geplaatst. Hij weegt bijna 3,5 kilo.
Hij zal waarschijnlijk niet heel goed smaken, dus voorlopig ligt hij mooi te zijn. Dit weekend gaat de eerste pompoen denk ik in de soep. Het water loopt me nu al in de mond.
)?
).