Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:57

wat is dat toch met quinoa en wassen, ik doe dat echt nooit:+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:58

Mri, yuk wat een aparte manier van koken. Zolang en dan ook nog het vlees boven de groente en aardappelen. Zou niet mijn keuze zijn :=

Phylos apart avondeten, bloemkool in een jasje...

MrUlbe, succes met het hondenexamen.

Nexthorse, die kom ik heel veel tegen. Mijn ex at niks zonder een halve pot appelmoes. Je had zijn hoofd moeten zien toen ik nog maar 1 eetlepel appelmoes had, echt zo'n klein kind wat met lange tanden eet omdat het moet :')

O: Glas lauw water met citroen
O: 2 Volkoren boterhammen met hagelslag (slecht.....)
T: ?
M: Smoothie van appel, ananas, komkommer, wat basilicum en chiazaadjes.
T: ?
A: Gekookte aardappelen met groente + toetje

Ik eet vanavond bij mijn oma en die gooit zo gruwelijk veel zout over de aardappelen, vreselijk. Ik kook ze zelf zonder zout dus het enige wat ik proef is een gele brok zout :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 09:15

Toess schreef:
Nexthorse, die kom ik heel veel tegen. Mijn ex at niks zonder een halve pot appelmoes. Je had zijn hoofd moeten zien toen ik nog maar 1 eetlepel appelmoes had, echt zo'n klein kind wat met lange tanden eet omdat het moet :')

Klinkt bekend _O-

mijn vriend moest tot zn 14e-15e alles eten thuis, toen was zn moeder de strijd elke avond echt zat :+
Vanaf dat moment is hij savodns brood gaan eten. Met worst, filet american, hagelslag, pindakaas of vlokken (al zal ik nu ook nog wel dingen vergeten zijn die hij ook op brood at :+ )
Soms at hij een gehaktbal, enige groente die hij binnen kreeg waren de uitjes van een frikandel speciaal ongeveer :=

Ik at gezellig met zn ouders mee, heerlijk!
tja, en toen ging meneer naar thailand, daar heeft hij vanalles en nog wat gegeten, maar thuis was dat direct weer over (misschien ook wel omdat hij na 3,5 week al doodziek met zn vader mee naar huis kwam). 5,5 week uitzieken thius en 3 weken met mij naar thailand (zn terugvlucht was toch al geboekt :P ).
Maar tja.... toen ging het mis, het liep niet echt lekker tussen ons en de relatie ging over (oa met de woorden "ik kan geen gezin stichten met een vent die eet als een kleuter -:(- ). Relatie over, een toen ineens exvriendje die met de pot mee at ( :wow: ) en daarna al vrij vlot niet meer een ex vriendje was :+:
Hij eet zn groente het liefste nog met veel saus of appelmoes, en als hij de kans krijgt dan slaat hij de groente over. Lekker vinden zal hij het nooit denk ik :=

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:27

Hahaha geweldig die mannen!

Ik heb daar ook vaak (ja hij woonde op zijn 29e nog lekker bij pappie en mammie) aan tafel gezegd dat ik het vreselijk vind als mensen hun groente niet zonder appelmoes kunnen eten. Argument van zijn moeder was, beter met appelmoes dan helemaal niet. :=
Maar het was voor mij ook duidelijk dat ik niet met mijn zoon kon wonen met iemand die thuis kwam (in zijn huisje, later dus wel op zichzelf gegaan) meteen de tv op iets anders zette met de woorden "mijn huis, mijn tv dus ik bepaal" :wave:

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:54

Goedemorgen!!

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: biogarde met een beetje honing, speltmuesli, chiazaden en lijnzaad
T: 1 speltcracker met biologische smeerkaas
Lunch: 2 speltboterhammen (eentje biologische pindakaas, eentje kaas met sla), stuk komkommer, handje wortels
T: twee chocoladekoekjes van Amber Albarda
Avondeten: tuinboontjes met stukje kipfilet, voor het vriendje nog een stukje meergranenstokbrood erbij

Ik ben gelukkig gezegend met een vriend die álles eet, hij is echt veel beter bezig dan ik. Gisteren maakte hij de vis klaar, ik had gezegd dat ik m graag uit de oven wilde, maar hij wilde 'experimenteren'. Had hij een mandarijn, een ui, heel veel wortel en tomaat in de blender gedaan en de vis met dat goedje in de oven geschoven := Was eigenlijk nog best wel lekker :+

Toess: oh, met zo iemand zou ik METEEN klaar zijn. Bleh.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:02

MrUlbe schreef:
goedemorgen allemaal!
@mara: eet jij als tussendoortje een citroen := ?

Haha nee joh, al het fruit dat achter de sinaasappelsap staat heb ik in de blender gegooid, banaan in stukjes, appel klein geschild,citroen uitgeperst en toen opgedronken.

@Phylos: Bedoel je die notenkraam aan de kant van de vishandelaars? Daar koop ik wel vaker me noten maar heb eigenlijk geen idee of ze gebrand of ongebrand zijn, ga er eigenlijk altijd maar vanuit dat ze gebrand zullen zijn aangezien dat de gangbare manier van zaken is schijnt. Betaal je dan ook meer voor ongebrande noten trouwens?

Over sausjes of appelmoes over de groenten, zo at ik vroeger ook altijd mijn groenten. Alles werd bij mij thuis door elkaar geprakt (oké, vlees dan nog net niet :P ) dan of een schep groentesaus erdoorheen of appelmoes en dan naar binnen schuiven, zonder te kauwen zo'n beetje. :P Toen zijn me ouders gescheiden en kreeg ik een stiefvader die chefkok was en toen is dat geprak even snel afgeleerd. Wel met moeite maar hij heeft het in ieder geval bij mij voor elkaar gekregen.

@Toess: ik heb het idee dat mijn ouders ook enorm gezouten eten. Ik gooi er volgens hun altijd te weinig zout overheen terwijl ik al het idee heb dat er dan aardig wat over zit. Eet zelf in Groningen ook niet heel gezouten, heb het een beetje afgebouwd na berichten over het feit dat teveel zout ook niet goed voor je is. Maar vervelend als je inderdaad dan een gele brok zout proeft.

Mijn lijstje voor vandaag is ook niet al te goed, al me fruit is op en ook qua avondeten worden het pannenkoeken van gister. Heb tot 19 uur college, daarna snel wat pannenkoeken naar binnen en dan ga ik weer voor een weekendje naar huis.

O: 2 madeleinebroodjes met hagelslag en glas water
T: Handje nootjes
L: 2 broodjes; 1 met kruidenboter en 1 pindakaas, een cracker met kaas en een groot glas melk
T: Bakje biologische kwark met biologische muesli
A: 2/3 pannenkoeken waarvan 1 naturel en de ander met spek.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:06

Mara, bij de jumbo hb je ook gewoon ongebrande noten!

Mijn lijstje
O: 1 speltcracker met omelet van 2 eieren met ui
T: appel, cherrytomaatjea
L: veel yoghurt met banaan en noten
T: peer
D: groente, bio groenteburger, zilvervliesrijst
T: komkommer

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:07

Hier ook een man die alles eet, gelukkig.. ik lust ook lang niet alle groente dus wat dat betreft is hij makkelijker qua eten.

Appelmoes.. heb het nooit echt lekker gevonden. Ik ben opgegroeid met aardappels, groente en vlees en nu ik zelf wat experimenteer merk ik wel dat ik meer groente lekker vind. Maar dan wel op een andere manier dan gekookt met wat aardappels, blegh..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:07

nou het verschilt volgens mij waar die kraam staat, laatst stond hij met de kant naar de xenos toe. De ongebrande + ongezoute noten lagen helemaal rechts. Ik vind ze erg lekker. Ik betaalde iets van 2 euro voor 100 gram geloof ik (en daar doe ik wel een week of 2 a 3 mee :P)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:08

Vogeltje, waar heb je de biologische smeerkaas gekocht. Lijkt me heerlijk op een cracker en dan met wat plakjes komkommer ofzo!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:08

Oké, genoeg tips om ongebranden noten te vinden. Heb nu geen excuus meer om ze niet te eten. :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:05

Mijn vriend eet vrijwel alles wat ik hem voorschotel, hij kookt zelf ook graag, we gaan graag uit eten. Hij is alleen een echte vis eter (vis, schelpdieren, slakken, whatever) en ik ben meer van de groentes, zijn allebei verder gek op vlees en salades, kunnen goed vreten met z'n 2en :D

Mijn lijstje

O: Smoothie van Spinazie, een steel bleekselderij, peer en 2 sinaasappels en een schep chia zaad
T: Rogge Cracker met sandwishspread
L: Magere biologische kwark met een handje ongebrande noten
T: Beetje rauwkost salade
D: M'n chili concarne van gisteren met salade

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:08

Ik lustte vroeger trouwens ook weinig, groentestukjes uit eten halen (doperwtjes, champginons, mais, etc) lustte geen korstjes van brood, at geen fruit, weinig groenten.
Mijn broer idem en mn zusje spande de kroon...Allemaal lastige eters. Of nou ja, ik viel nog best mee denk ik. Mijn broer wilde alleen pasta met smac en ketchup, weinig groentes en alles met teveel appelmoes...

M'n zusje at op een gegeven moment alleen kipragout met rijst, pizza margharita, brood, patat, pannekoek of pasta met smac en ketchup :') en liters cola

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:11

Jeetje Phylos, als je net hard hebt gesport moet je gewoon goed eten! Wat een blunder van ze! En hoe moeilijk is aardappelpuree uit een pakje? :')

Ik raak nooit vol van havermout, dus ik ga maar eens wat meer maken vandaag. Hoeveel gr havermout gebruiken jullie bij het ontbijt?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:15

Mijn broer at zo ongeveer alleen rode bieten. Kon je hem leuk mee klieren, vroeg hem wel eens of ie dan ook rood poepte :')
Of voor zijn verjaardag het aantal potten rode bieten naar zijn leeftijd geven :+

Ik at altijd wel goed, maar mijn moeder kookte vrij eenzijdig. Ik heb pas veel groente leren eten toen ik uit huis ging!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:16

Ja die aardappelpuree spande de kroon..verse puree maken zou nog sneller gegaan zijn en makkelijker en lekkerder en gezonder..nou ja het was in ieder geval leuke gespreksstof :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:17

Toess schreef:
Mijn broer at zo ongeveer alleen rode bieten. Kon je hem leuk mee klieren, vroeg hem wel eens of ie dan ook rood poepte :')
Of voor zijn verjaardag het aantal potten rode bieten naar zijn leeftijd geven :+

Ik at altijd wel goed, maar mijn moeder kookte vrij eenzijdig. Ik heb pas veel groente leren eten toen ik uit huis ging!

hahaha moest even lachen, origineel cadeautje inderdaad

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:20

Ik heb wel het idee dat ik vandaag gewoon last heb van het slechte/weinige eten van gisteravond. Zou dat kunnen?
Heb de hele morgen al trek, naast mijn kwark al een extra boterham gegeten, net een rijstewafel met honing en een kiwi..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:20

Ik vind alle groenten lekker, sommige wat minder. M'n man heeft allerlei allergietjes, wat ik echt vreselijk irritant vind :') Maar goed, kan hij ook niets aan doen. Bij ons wordt er dan ook voornamelijk apart gekocht, want ik weiger me te laten beperken wat m'n voedsel betreft.

Als kind was ik een kliko, echt je kon alles erin stoppen, ik vond alles lekker en graag ook drie borden avondeten, dankuwel :')
Appelmoes of ketchup bij de groenten vond ik altijd maar vreemd en wilde dat zelf nooit, zelfs bij een kindermenuutje vroeg ik nog om extra mayo zodat ik m'n patatjes niet zoet hoefde te maken met de appelmoes :))
M'n broertje was juist een hele lastige eter, lustte veel wel, maar na twee happen zat ie alweer vol. Dat werd dan gewoon richting mijn kant geschoven :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:21

Phylos schreef:
Ik heb wel het idee dat ik vandaag gewoon last heb van het slechte/weinige eten van gisteravond. Zou dat kunnen?
Heb de hele morgen al trek, naast mijn kwark al een extra boterham gegeten, net een rijstewafel met honing en een kiwi..

Absoluut! Vooral als je gesport hebt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:27

Oke, dan geef ik er gewoon maar een beetje aan toe (op een gezonde manier) Eet ik vanmiddag ook wel een extra boterham..
En inderdaad had een uur gefietst en een uur gebodyfit

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:28

Ik ben wel een enorme appelmoeseter, maar ketchup bij de pasta enzo vind ik echt vreselijk.

Ik moet vanavond koken voor mijn ouders en broertje + ook nog opa en oma. Het hoeft niet moeilijk maar ze zijn niet zo erg van het gezonde als ik, ook niet van het ongezonde overigens. Ik zoek dus nog een recept wat voor iedereen lekker is en wat ook vrij gezond is maar ik ben inspiratieloos. Wie helpt mij? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:33

En hoeveel gram havermout gebruiken jullie bij het ontbijt?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:33

Iets van wraps?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:34

Appelmoes heb ik nooit gegeten, wel veel ketchup. Toen ik klein was ook bij de gekookte aardappels. Tegenwoordig alleen nog bij vlees.
Mayo lust ik niet