Deze heb ik meteen opgeslagen bij mijn favorieten. Wat een goeie website, en wat een duidelijke uitleg! Zo'n strik ga ik ook een keer proberen, dat vind ik ZOOO stoer!
Nu heb ik wel een (vast stomme) vraag. Wat is tylose? Waar kun je dat kopen?
Valina
Geplaatst: 13-02-12 20:11
Hihihi, weet het niet nokie. Heb het aan een Belgische vriendin gevraagd!
Je bedoelt toch geen pruimen? Kersen zou kunnen hoor, aan de hand van jouw uitleg.
Mieke93
Geplaatst: 13-02-12 20:12
Tylose is een poeder dat je door suikerpasta kan kneden zodat hij goed hard word, dit kan niet met alle suikerpasta's (qua merken), je kunt het onder andere bij de leukste taarten shop kopen Toch eens een vraagje die ik wist, is er iemand die mijn vraagje kan beantwoorden?
Zeg, nog even over dat tylose: ik lees op een forum dat je dat ook bij de apotheek kan kopen. Maar dan moet je vragen naar *jawel, komt ie* carboxymethylcellulose. Heeft iemand van jullie dat wel eens geprobeerd? Ik zie mezelf daar al staan....
Ik zou bij kersen niet alleen een dijkje spuiten, maar ook een dun laagje op je biscuit smeren. Zeg maar als boter op je boterham en dan op beide lagen, dus boven en onder de kersen. Echt gewoon maar dun. Dan trekt het vocht niet zo in je biscuits. Anders krijg je echt wel een plakkerige zooi ben ik bang.
En zeker heel goed uitlekken van te voren, of even koken met wat suiker. Dat doe je ook als je kersenflappen maakt. Het vocht verdampt dan al wat.
Ingrid nee dit is niet de Hortensia uitsteker dat klopt. Deze heb ik uit Engeland mee genomen, maar die heb je hier ook wel moet dan alleen even zoeken welke dat dan zijn. Vond ze der wel een beetje op lijken en om nu weer hortensia uitstekers aan te schaffen voor 1 zo'n dummie vond ik ook wel weer wat.
Valina nee dat is lint! Ik kan niet met Icing werken Het is lint met een ijzerdraadje erin, dus die kan je niet strak tegen de taart aan krijgen xNK!
En bedankt voor de complimenten
Mieke93
Geplaatst: 13-02-12 20:54
Ok dankjewel voor de reactie's! Ik ben dus bezig met poging twee voor het bakken van de biscuit Waarschijnlijk was hij wel bruikbaar genoeg maar ik vond hem zelf niet goed genoeg om aan iemand te moeten geven Nu eerst effe zelf ananas eten of ik draai van mijn sus, daarna mijn poker decoratie afwerken ;D
Ik meld me even weer. We hebben het super druk. Elke week wel een workshop, en toneel die graag wouden dat we taartjes gingen sponsoren. Jeugdtoneel die wel CC wouden voor de verloting. Verder hebben deze week vier taarten op het programma staan. Judo, schoentaart en twee gewoon niet te moeilijke rustige taarten. En dan hebben we zondag nog 30 psv CC op stapel staan. Verder heb ik m'n werk nog en nog een bruiloft en heb nog kids. Volgende week hebben we rust.... denk ik.... Maar wel erg leuk, sta alleen wel bijna alle dagen biscuits te bakken, er gaat er straks ook weer eentje de oven in, helemaal roze
Vraagje, hoe maken jullie die mooie bolletjes onderaan als sierrand? Zodat ze even gelijk zijn? En drukken jullie die er echt tegenaan, of losjes? Of plakken jullie ze vast met tylose oid?