Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duuk2011 schreef:even een vraagje, eten jullie ook producten als kaas/yoghurt/melk etc? En eet je dan de volle variant of juist mager?
Ik ben zo gewend altijd maar light te nemen maar na wat lezen en informatie ben ik er achter gekomen dat overal waar je iets van weg neemt (vet/suiker) er vaak iets anders wordt toegevoegd. Dus ik zit nu te twijfelen om de vollere variant te gaan eten. Maar ik ben zo bang dat ik dan ontzettend aankom?
_Malu_ schreef:Ik eet zelf helemaal geen zuivel omdat ik lactose intolerant bentIk ben zelf nooit voor light producten, daar wordt vaak troep aan toegevoegd om het toch lekker te maken. Ook fop je daar je hersenen als het ware mee door dat light toch zoet smaakt en je toch een piek krijgt in je bloedsuikerspiegel en daarmee insuline ( het belangrijkste vetopslaghormoon) Je kunt beter dit soort producten vermijden en voedsel eten die je bloedsuikerspiegel niet zo laten schommelen, dan heb je veel minder hongergevoel en trek in zoet.
Ik snap zelf niet echt waarom mensen zuivel eten, behalve dat sommige het lekker vinden. Maar echt nodig heb je het niet, melk is voor baby's. En tja of het gezond is, ik heb daar mijn twijfels over, en zolang de zuivelindustrie in Nederland heel machtig is en veel onderzoek financieert zal Nederland ongetwijfeld beweren dat zuivel gezond is