Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:58

Dan zal ik maar niet zeggen wat voor zondag het morgen is O:)

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:15

o ow... haha. Dan zal ik maar net doen alsof ik dat niet gelezen heb.
Ik heb trouwens al een tijdje getwijfeld over het aanschaffen van de sugarcraft gun, nu was ik vanmiddag bij pipo's en daar hadden ze een clay gun. Zelfde idee, evenveel mogelijkheden voor ong. 16 euro... Tip voor anderen die dus nog twijfelen :).

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 02:23

Pff, de Sligro heeft dus echt bijna niks voor taarten :S M'n vader had z'n Makropas uitgeleend, dus we gingen naar de Sliogro, maar ze hadden echt bar weinig..

Zit nu Cake Boss te kijken, voor de 2e keer.. Zie je net die man een botsing maken met de auto met een taart erin. Was de taart nog heel :D De taart die erna kwam, had het niet overleefd. Zo zonde.. :(

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:45

Jaime_ schreef:
denk niet dat dit helemaal de bedoeling is trudy, een overkapte vorm van reclame..

Echte reclame is het niet hoor. Het is voor iedereen toch hobby?
Hier zie ik ook regelmatig foto's voorbij komen. Van ons staan ze alleen op de site.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:48

Mirjamsel schreef:
Pff, de Sligro heeft dus echt bijna niks voor taarten :S M'n vader had z'n Makropas uitgeleend, dus we gingen naar de Sliogro, maar ze hadden echt bar weinig..

Zit nu Cake Boss te kijken, voor de 2e keer.. Zie je net die man een botsing maken met de auto met een taart erin. Was de taart nog heel :D De taart die erna kwam, had het niet overleefd. Zo zonde.. :(

Zonde van de makro pas, want mijn moeder is gisteren bij de makro geweest en daar lagen inderdaad wel taart spullen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:41

marie83 schreef:
Owjeee dat nieuwe winkeltje is echt om de hoek van mn werk!! Dat word lastig weerstaan...
Tot nu toe waren reisafstand en verzendkosten nog enigzins manieren om mezelf onder controle te houden.
Heb vanacht nachtdienst, gelukkig is het morgen zondag ;)

_O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:51

Jaime, jammer dat het niet echt leerzaam was. Jij hebt gewoon al teveel ervaring ;)
Ik ga in januari eerst de Wilton cursus doen in Deventer. Is niet echt mijn stijl maar wil wel alles kunnen beheersen. Daarna wil ik ook PME gaan doen.
Fran, volgens mij hebben we je nooit eerder gesignaleerd in dit topic en je eerste post is gewoon reclame mijns inziens.
Oh ja, ik ga een geboortetaartje maken :D . Het kaartje is heel erg leuk, met een schattig olifantje, met helaas ienieminie details. Nu zou ik een foodprinter willen hebben :+ :o

Dorus

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:17

@mirjamsel: kijk eens of je dinsdag naar de Makro kan. Dan zijn de Wilton En FunCakes artikelen weer in de aanbieding ;)
@fran: wij komen in dit topic om te leren, ervaringen uit te wisselen en onze creaties te showen. Niet om te kopen of te verkopen. Ik vind jou eerste post hier ook een beetje als een verkooppraatje over komen.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:52

Jaime_ schreef:
Edit: en nu ga ik snel van bokt, voor ik nog dingen ga zeggen waar ik een ban voor krijg

Hoezo dan??

Leuke blog overigens! En ik zal me nog maar even niet aan crimpers wagen :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:40

@Falona: Helaas gaat dat niet lukken :( Heb zelf nog geen rijbewijs en er is niemand die me er even heen kan rijden. Voor de scooter vind ik het net te ver. Anders ga ik wel even langs de bakkerij, kijken of ze daar spulletjes voor me hebben/willen bestellen :)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:58

Marsepein bij de bakker is erg duur vaak mirjam, ook geen pippoos in de buurt zitten?

Vandaag zijn mijn 2 amerikaanse minimerrie veulens gebracht <3 , goede reden om even een taartje in elkaar te knutselen voor de fokkers:

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:56

Da's een hele goede reden Lisette :) , mooi taartje.
Ik heb een vervroegd sinterklaas/kerst kado gekregen....een printer.... *\o/* :):)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:32

Mooi gedaan Lisette, ik krijg bijna medelijden met mijn taartjes om ze hier nog op te zetten := maar ga ze er toch maar opzetten heb er veel te lang op zitten zwoegen want dit is namelijk poging 3 van dit weekend :+

Hier is dan mijn chocolade taart met bananencreme vulling :D bekleding is marsepein, heb hem af en toe iets te dun uitgerold denk ik want hij is op sommige plekken een beetje gescheurd :o het wit op de eerste foto is bloemsuiker... O en op de hartjes zit er glittergel :D
Baby taartje voor m'n beste vriendin
Afbeelding
Mama taart :)
Afbeelding
En de binnenkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQTR6YSJ.jpg

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:04

Je kan van een eerste poging geen proffesioneel resultaat verwachten, maar ik vind je taartjes er echt super uit zien. Je hoeft je echt niet te schame voor het resultaat en die perfecte taarten komen ook nog wel na wat oefening.

Ik ben begonnen met het kwarktaartvulling experiment, maar nou vraag ik me af of die kwark niet te nat is voor de marsepein? Ik moet hem nog afsmeren, maar de kwark is momenteel nog te zacht en de botercreme nog iets te hard (komt uit de vriezer). Ik wacht dus nog maar even af, en ga straks verder met mijn experiment.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:11

Je moet ook een dijkje maken met botercreme :) Doe ik bv ook altijd met de Mona toetjes. Is idd gewoon te nat.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 20:17

Ja zeker een dijkje spuiten! Ben benieuwd hoe je projectje afloopt :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:20

ik zit te twijfelen.... voor kerst wil ik cupcakes maken op een standaard.
Ik weet al wat voor versiereingen erop moeten, maar ik zit te twijfelen of ik ze al zal maken en dan luchtdicht verpakken....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:32

als je goed afsmeert met botercreme moet het goedkomen hoor Falona. Heb het zelf al meerdere keren gebruikt. Ik heb toen wel voor de zekerheid de biscuitlagen ook met botercreme besmeerd.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:32

ik heb ook mijn eerste taart af. een pig-in-mud taart. (Gister al gemaakt)
foto's moet ik nog ff op de laptop zetten. maar dat is nogal een gedoe...

Ik heb als basis een chocolade cake gebruikt, wel zelf gebakken natuurlijk. Toen die klaar was heb ik de vulling van een negerzoen er tussen gedaan. Daarna de bovenkant van de cake er weer opgedaan. Toen de zijnkanten met marshmellows afgesmeerd (Wel gesmolten) en de lange vingers er tegen aangeplakt. Daarna heb ik chocolade gesmolten en er een scheut sterke koffie door heen geroerd en over de taart heen gegoten.
Ik had nog geen marsepein of fondant, -dat ga ik denk ik volgend weekend bestellen-, Maar ik had biggetjes gekocht van katja. we hadden nog wel marespeinen aardappeldingetjes in huis dit heb ik daar een buikje, kontje en pootjes van geknutseld. Daarna ''geverfd'' met verdunde marshmellows en Klaar!

Ook heb ik nog van die cakepops gemaakt (Ik verveeld me toch vandaag):
Ik had geen cakemix meer maar heb dus 50 gr boter, 1 ei, 1/2 zakje vanillesuiker en zelfrijzend bakmeel gebruikt, ohja en ook nog 1 eetl. honing. Toen het cakeje klaar was heb ik 'm helemaal verkruimeld en en gesmolten chocola met wat koffie er doorheen gedaan. En toen het een plakkerige massa was er balletjes van gedraait. Ik heb ze overgoten met een verdunde-roze-marshmellows-en-poedersuiker-smurrie (Ja, je moet toch wat hè om de kleur biggetjes roze te krijgen , als je geen kleurstof hebt o.i.d). En de balletjes in de koelkast gezet. Ik had nog heel veel van die varkenskopjes over dus heb daar de oren en neus uitgeknipt en die er op geplakt. Ja en dan nog de ogen; Bij de helft heb ik een zonnebril gemaakt van suikerhartjes en bij de andere helft gewone oogjes.

foto's hoop ik zo te plaatsen :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:33

Dat dijkje bedacht ik me pas te laat, dus ik moet er maar voor zorgen dat de laag botercreme er omheen dik genoeg is :+

Ik bedacht op het laatste moment dat ik nog wel creatief kon zijn met de kwark en dat is erg goed uitgepakt. We hebben net met 2-en de restjes als toetje op.

De rest krijgen jullie dinsdag te horen, want de special touch moet wel een verrassing blijven voor degene waar de taart voor gemaakt wordt ;)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:33

@ lisette03: Mooie taart! Met welke uitsteker (??) heb je de bloemetjes gemaakt?

@ natje_spirit: De taarten zien er leuk uit hoor :).

@ Falona: Ben ook wel benieuwd hoe je projectje afloopt :j..

@ Liezel1: Ik denk dat het maar net is waar je zelf tijd voor hebt.. als je met kerst geen tijd hebt om de decoratie te maken is dat handig om nu te doen :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:34

Klinkt erg creatief calyppie, ik ben benieuwd naar de foto's :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:36

Je bent nogal creatief bezig geweest calyppie_! Ben benieuwd naar het resultaat :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:01

Een aantal weken geleden mocht ik voor mijn oude dansteam een taart maken met hun nieuwe thema. Het thema is alleen pas vandaag bekend gemaakt dus ik mocht de taart ook niet eerder publiceren. Ze waren erg blij met het resultaat.. zo blij dat ze een foto in hun kalender hebben opgenomen :D. Ik zag zelf nog wel een punten die beter konden maar ik was er wel heel blij mee :D. Nou goed hierbij de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het logo hoort overigens zo met de stukjes eruit overal :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:03

Lisette03 schreef:
Marsepein bij de bakker is erg duur vaak mirjam, ook geen pippoos in de buurt zitten?

Vandaag zijn mijn 2 amerikaanse minimerrie veulens gebracht <3 , goede reden om even een taartje in elkaar te knutselen voor de fokkers:

Afbeelding

Ik krijg 30% Korting bij de bakker omdat mijn moeder er werkt :) Heb er al wel wat vaker besteld, maar haal het liever zelf in huis. Ze zijn namelijk al vaak wat vergeten en ze vinden het ook niet altijd leuk geloof ik :P Tsjah.. En anders moet ik mijn vader dinsdagmiddag mee gaan helpen met de kerstkransjes, misschien dat ik dan bakproducten kan krijgen ipv. geld van zijn baas (A) Haha, wat doe ik eigenlijk moeilijk :P
Ik ben gewoon niet zo van het online bestellen (A)

Mooi taartje heb je gemaakt trouwens :D