Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:26

idd een omelet maken, wat rauwkost in een bakje, cherrytomaatjes zijn ook erg lekker :j, en (daar komen ze weer) boekweitcrackers :D goed beleggen. Fruit mag ook niet?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:28

:n
Nee niet in de eerste fase.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:31

toch gewoon veel rauwkost dan, een zakje studentenhaver (Mogen rozijnen?), die omelet, wat crackers en evt nog een paar gekookte eitjes

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:35

Morgen na het werk maar even langs de appie denk :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:42

Even een quoteje van de vorige pagina, jullie gaan hard vandaag!

Chubby schreef:
Het stomme is dat ik voor mijn beesten héél bewust met voeding bezig ben, maar dat ik voor mezelf heel moeilijk zelfbeheerst kan zijn.

Dat hoor ik ook van mijn omgeving! Dat ik voor de paarden heel bewust op zoek ben naar het juiste voer voor hen, maar voor mezelf veel minder eisen stel. Is toch eigenlijk een beetje raar dat we dat niet gelijktrekken. Alsof de paarden belangrijker zijn... Nou is het voor hun natuurlijk wel makkelijker; je koopt een grote zak en dat gaat een tijdje mee, ze hoeven niet elke dag een andere maaltijd. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:51

Zozo, gaat zeker hard, ff terugkomend op de waist/hip index. Wikipedia legt t eigenlijk prima uit":
http://en.wikipedia.org/wiki/Waist-hip_ratio

Berekenen: smalste deel van de taille / breedste deel van de taille.
Gezonde verhouding is tot 0.7

De WHR (waist/hip-ratio = verhouding taille/heup) is een andere manier om het risico op complicaties voor de gezondheid te bepalen:
Waist/hip-ratio
Risico Mannen Vrouwen
> 1,0 > 0,85 Verhoogd

Ik zal nu even koken, 30 gram tagliatelle met een saus van gegrilde aubergine gehakt, ui, knoflook, oregano en een scheutje rode wijn.
Niet kh proof :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:18

Mijn htw ratio is dus 'perfect' :j

Nog even een :wow: opmerking: Vandaag op salade, blikje tonijn, een gekook eitje, wat sashimi (130 gr) en een klein handje tofublokjes geleefd, van 8:30 tot *tromroffel* 22:00! :oo

Nu avondeten met een forse kippebout, broccoli en rucola + slagroom :9

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:22

hallo allemaal, ik volg dit topic al heel even omdat ik zelf eigenlijk ook wel een paar kilo's kwijt zou willen maar het niet echt lukt. Met gewone "lijn" methodes heb ik meestal onwijs veel trek en na een paar dagen ben ik weer terug bij af dus dat gaat hem niet helemaal worden.... Nu vroeg ik me alleen af wat jullie dan drinken, normaal gesproken drink ik 's ochtends een glas melk/verse jus verder de hele dag water/thee en dan 's avonds bij het eten een glas wijn. Weet alleen niet of ik dat mag blijven doen....

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:28

phormicola schreef:

Nog even een :wow: opmerking: Vandaag op salade, blikje tonijn, een gekook eitje, wat sashimi (130 gr) en een klein handje tofublokjes geleefd, van 8:30 tot *tromroffel* 22:00! :oo

Das dan weer niet zo gezond :=
Idee is wel om iedere 2/3 uur wat te eten om zo je verbranding op gang te houden :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:31

phormicola schreef:
De dag dat m'n hoofd zegt dat ik slank ben, hebben de varkens vleugels gekregen _O-

Ik heb het ook wel een beetje andersom. Ik ben eigenlijk altijd redelijk gespierd maar nooit echt te dik geweest. Dus mijn hoofd kan er moeilijk bij dat ik nu (stiekem al een paar jaar) best zwaar en fors ben op het moment en ja nog steeds wel gespierd gelukkig - maar toch - die (paardrij)reet en die dijen, grrrrrr. Kwam laatst een paar foto's tegen van stal waar ik op stond en ik schrok gewoon.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:40

xingridx schreef:
phormicola schreef:

Das dan weer niet zo gezond :=
Idee is wel om iedere 2/3 uur wat te eten om zo je verbranding op gang te houden :j

Tja, ik stond in de bak, soms is het niet anders :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:50

Ken het ;)

Ik ga me dan alleen wel vaak beroerd voelen als ik langere tijd niet kan eten...krijg dan altijd enorm last van mn buik!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:52

Ik word dan heel snel geïrriteerd en duizelig. Echt zo'n hol gevoel in je maag. Vreselijk. Heb dus ook altijd wel iets te eten bij me, al is het een appel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:08

Ik had dat ook altijd, nu echt niet meer, ik race zo 4 uur lang door zonder te eten :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:12

Phormicola, besef dat door zo weinig te eten, je lichaam op spaarstand gaat en een keer 'zondigen' meteen aanzet.

Fargo, ik heb dat dus ook. Ik zie mezelf ook nog steeds als iemand die gewoon 'normaal' is met maat 38/40, maar inmiddels past 46 soms niet eens fatsoenlijk :=

Weegschaal gaf vanmorgen wel -3 kilo aan versus vorige week vrijdag, dat is wel oke!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:13

*\o/* nice Jac!
Ik denk dat ie bij mij +3 aan zou geven dus ik weeg niet :+

Knop ging hier om toen maat 44 in de winkel slecht ging passen := koop nu ook geen nieuwe kleren meer, wil pas weer kleren als maat 44 te groot wordt :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:14

Ik ontbijt om zeven uur, dan om tien uur een tussendoortje, half een lunch, drie uur tussendoortje en rond 6 uur avondeten. Daarna probeer ik niks meer te nemen (dat is soms best moeilijk, maar gaat nu al aantal daagjes goed) Tussendoor heb ik dan nooit honger, want mijn lichaam is gewend aan op gezette tijden eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:15

Dat besef ik ook wel, maar soms is er niets aan te doen :n De rest van de tijd eet ik gewoon netjes hoor, ik ben en blijf een vreetzak :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:43

Chubby schreef:
Phormicola, besef dat door zo weinig te eten, je lichaam op spaarstand gaat en een keer 'zondigen' meteen aanzet.

Fargo, ik heb dat dus ook. Ik zie mezelf ook nog steeds als iemand die gewoon 'normaal' is met maat 38/40, maar inmiddels past 46 soms niet eens fatsoenlijk :=

Weegschaal gaf vanmorgen wel -3 kilo aan versus vorige week vrijdag, dat is wel oke!

Dat bedoel ik dus, die veel grotere maat moeten kopen dan je zou willen en dat het toch niet echt door dringt ergens. Nu ik die foto's heb gezien ergens wel, maar toch ook weer niet.

Wel goed dat je weegschaal - 3 aangeeft. Ik durf eigenlijk er niet echt op te gaan staan, omdat het vast heel erg tegenvalt als beginstand.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:54

Ik durf er ook niet op te gaan staan. :n Heb veel KH gegeten deze week omdat ik te ziek was/ben om me ermee bezig te houden. Een broodje eten was makkelijker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:15

En dan zie ik dikke mensen en dan denk "jeetje, dóe wat aan jezelf, dit is niet gezond' maar vervolgens besef ik dat ik zelf ook een dik mens ben :o

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:15

Ik denk dat persoonlijk nooit omdat er achter ieder "dik" persoon een verhaal zit. Vind niet dat ik daar over kan oordelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:17

Daarom ook mijn :o erachter, omdat ik weet dat het oordeel makkelijker geveld is dan de kilo...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:14

Potverdikkeme, ze hadden halve rookworsten hier in de kantine! Maar ik was net te laat en ze waren al op. Maar jullie snappen wel dat het water me nu nóg in de mond loopt. Heb als alternatief filet americain en geitenkaas meegenomen, zie er al helemaal tegenop -O-

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:44

Geitenkaas is toch harstikke jammie? :9