Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:28

Haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:31

Jeetje, leuk zeg die OP! Thema opdracht vind ik ook erg leuk gevonden! Polivy ik vind je cupcakes moooi! Onwijs gaaf gedaan! Stipje maar weer. :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:33

Polivy, wat een leuke cupcakes! :)
Vind die van jou idd ook veel mooier dan die van het filmpje :=

Hahaha, bakt.nl :')

Tinkelbell, dankjewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:42

*kijkt voorzichtig om een hoekje*

Vinden jullie het goed als ik een beetje meelees? Zal ik ook eens foto's van mijn taart-probeersels laten zien binnenkort :o

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:58

Hey alweer een nieuw topic! En met een thema opdracht, wat leuk :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:11

IL überchocotaart:

Afbeelding

Afbeelding

Gevuld met zelfgemaakte chocolademousse (en ik heb nog mousse over :):)!!! ) en tiramisu (dus mascarpone) en het biscuit heb ik wat scheutiger getrempeerd met koffie/tia maria, is een erg lekkere combi, iedereen is tot nu toe fan :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:15

K krijg al pijn aan mn kiezen, haha! Maar leuk gemaakt hoor :j

Iemand nog ideeen voor combinaties met die vullingen?

1 wordt iig champagnebotercreme met sinaassappelcreme-slagroom

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:24

Misschien is het al vaker gevraagd, maar kon het niet terug vinden. Ik wil cupcakes gaan maken, maar dan met echt zon lekkere grote toef. Nou gaat om de toef, waar word deze van gemaakt? Heb ergens gelezen botercreme. Maar is dat dan wel romig en heeft het dan geen boter smaak.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:39

Oeh lekkere chocoladetaaaaaaaaaaaaaaaaaart! :~
Jaime, ik ga even nadenken over vullingen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:43

Jaime, ik vind het een beetje lastige vullingen.. :oo
En ik weet van de helft ook niet zo goed hoe het smaakt, dus ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen..

Creme brulee met vanillebotercreme? Of is dat te 'vanilleachtig'?
Creme brulee met een fruitmousse (aarbei/framboos ofzo?)
Of banketbakkersroom met sinaasappel/aardbei/framboosmouse?
Wat ik zelf heel lekker vind; Slagroom en een chocolademousse

Sorry hoor als dit totaaaal niet bij elkaar past, ik verzin ook maar wat.. :o

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:45

Creme brulee ga ik me sowieso niet aanwagen denk ik :o is erg veel werk en de taart is in het zelfde weekend als de bruidsbeurs dat ik ook 7 andere taarten af moet hebben..

Vind t zelf ook lastige vullingen hoor.. omdat het smaken zijn die ik zelf niet lekker vind :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:48

Haha ja ik vind het allemaal ook niet echt lekker!
Ik houd ook helemaal niet van sinaasappel enzo :P

Maar, mag je wel iets met chocolade oid doen, want dat is nooit zo moeilijk ghehe :o

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:15

Stipje :)

Polivy die zonnebloem met die oreo, Ik weet niet of je die op gegeten hebt? maar die lijkt me erg lekker net als de rest :)

Erg leuke taarten allemaal weer!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:41

Jaime_ schreef:
Nou ze hebben de volgende smaken doorgegeven:
Banketbakkersroom, Botercreme vanille, creme brulee, Champagnecreme, Citroenkwarkmousse, sinaasappelcreme of mousse, slagroom

Dus daar ga ik iets uit proberen te combineren

Crème brulee? Hoe doe je dat? Maken en ermee vullen? Of verwerken in bijvoorbeeld BC?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:59

Johanne, ik had dezelfde vraag op het forum van deleukstetaarten gesteld. Ik heb merengue botercreme gemaakt, daar kun je toeven van maken (je kunt ook smaakmakers van patidess toevoegen) en het recept van aftereight vulling (te vinden onder recepten op deleukstetaarten) kun je er ook voor gebruiken. Heb deze gisteren gemaakt en ziet er prachtig uit en is superlekker en simpel te maken :)

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:02

kinke dankje heb je foto's van je toef?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:12

nee, ik ga de aftereight vandaag gebruiken als vulling van de taart die ik ga maken. Het ziet eruit als opgeklopte slagroom. Het is simpel te maken: 2 bekers slagroom (2x 250 ml.) in een steelpannetje doen, 1 doosje aftereight erbij, langzaam verwarmen (wel af en toe roeren). Aan de kook brengen, even zachtjes laten koken. In een schaal oid doen om af te laten koelen (er komt een vel op, deze er ook weer doorroeren, lost wel weer op). Daarna een halve dag afgedekt in de koelkast zetten. Dan een zakje vanillesuiker en 1 of 2 zakjes klopfix toevoegen en met de mixer opkloppen. Het gaat dan gewoon opstijven zoals bij slagroom.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:01

Mayo schreef:
Crème brulee? Hoe doe je dat? Maken en ermee vullen? Of verwerken in bijvoorbeeld BC?

Daar zat ik ook aan te denken.. misschien in de BC verwerken! Anders lukt dat toch haast niet?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:04

er werd hier van de week toch een link geplaatst met een stuk uit de biscuit snijden? Dat zou je kunnen doen, creme bruleetroep erin, brander eroverheen en bovenste biscuit laag erop. Evt 4 lagen, nog een laag met citroeniets wat was het ook alweer op hun lijstje? iig wel heel origineel, denk niet dat ze dat ergens anders kunnen krijgen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:09

Dat stuk eruit halen doe ik ook weleens, als ik te lui ben om BC te gebruiken := Maar in de link had ze gewoon drie lagen gesneden en toen die ene uitgesneden toch? Ik hol hem dan gewoon uit := Dus 1x snijden.. (plus evt extra voor de andere lagen dus)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:13

aah die mona toetjes zijn echt lekker :D
Net de taart gevuld, de lagen zijn perfect gesneden :D
En ook natuurlijk wat gesnoept van de vulling :9
had aan 1 bakje wel genoeg, dus de ander kunnen we zelf opeten xD

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:14

Dus gewoon de onderste laag uithollen, dat is nog makkelijker idd :D

creme brulee is vanillesmaak toch? en dan met citroen in de bovenste laag afgesmeerd met vanille of citroenbc.

(je had al een laag met champagne/sinaasappel op je lijstje vandaar dat ik nu dit zeg, anders had ik creme brulee met sinaasappel en champagne met citroen voorgesteld, of deze alle drie proberen :D )

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:51

Hoi hoi,

ik kijk al een tijdje mee met jullie baksels, en heb net m'n eerste taart afgemaakt.

Het probleem is alleen dat alle fondant gesmolten was -O-
Ik heb vrijdag de taart gemaakt en in de koelkast bewaard, en vanochtend wilde ik alleen de laatste dingetjes afwerken.

Ik heb rolfondant gebruikt, kan het zijn dat de koelkast te vochtiog is van binnen? Of heb ik te vochtige vulling gebruikt (banketbakkersroom, dus dat was wel een stuk natter dan slagroom oid :o )

Nu heb ik dus een mislukte taart en bezoek staat straks voor de deur _O- Nou ja hopelijk smaakt 'ie wel lekker :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:02

Hmm taart is niet helemaal gelukt zowals ik wilde xD
mn moeder wilde toch afsmeren met Royal Icing,zij was er ook van overtuigd dat dat prima zou zijn (ze had vroeger ook bij banketbakker gewerkt, dus wist wel wat voor spul t was),
dus dat heb k maar gedaan ,hoefde k niet ook nog Boter Creme te maken, ging opzich wel redelijk hoor, maar sommige stukjes van de taart waren heel brokkelig door het afsmeren :=
Toen had ik op de bovenkant aardbeien gedaan, ging ook goed :D en mn moeder kwam toen op het idee om XL witte hagelslag op de zijkant te doen ipv de basketweave, ze had niet het idee dat dat dit keer zou lukken, omdat de taart niet 100% recht was, en we niet zoveel tijd hadden om eerst nog de taart in de koelkast te laten staan om als het wat steviger was, er nog een laag overheen te doen (die basketweave) . Waarschijnlijk zou dat ook net iets té zoet zijn, 2 lagen suiker.
Maar de witte hagelslag ging ook wel prima.
Toen had ik van de Royal Icing die ik al gekleurd had maar een randje gespoten. Die was er aan één kant alleen een beetje vanaf gezakt, net iets te veel aan de zijkant gedaan. Maar heb het net weer een beetje rechtgezet, nu het in de koelkast weer wat harder is geworden.

Vanavond gaan we de taart al eten, dus het heeft niet heel veel tijd om keihard te worden.

Ben benieuwd of ie lekker smaakt :9
Ben nu al verslaafd aan mona toetje, hahah xD

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:34

loesje688 schreef:
Hoi hoi,

ik kijk al een tijdje mee met jullie baksels, en heb net m'n eerste taart afgemaakt.

Het probleem is alleen dat alle fondant gesmolten was -O-
Ik heb vrijdag de taart gemaakt en in de koelkast bewaard, en vanochtend wilde ik alleen de laatste dingetjes afwerken.

Ik heb rolfondant gebruikt, kan het zijn dat de koelkast te vochtiog is van binnen? Of heb ik te vochtige vulling gebruikt (banketbakkersroom, dus dat was wel een stuk natter dan slagroom oid :o )

Nu heb ik dus een mislukte taart en bezoek staat straks voor de deur _O- Nou ja hopelijk smaakt 'ie wel lekker :=

Had je wel een randje botercreme gebruikt om de bbr tegen te houden?