Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
missnynke schreef:De kiwi moet in Nederland wel een warm plekje op het zuiden hebben om rijp te worden.
Een perzikboom wordt ieder voorjaar opnieuw besmet door de krulziekte- het schijnt als ie droog staat (onder een afdakje ofzo) en in de kas, dat ze dan geen krulziekte krijgen. Je kunt een perzik ook beter niet snoeien ivm virussen en gomziekte, alleen de hoogstnodige kruisende takken eruit halen heeb ik eens gelezen, en verder flink dunnen(vruchten weghalen) als er veel vruchten aanzitten.
In mijn perzikboom van een jaar of vijf zitten wel drie perzikken;-)
In de Abrikoos zitten zes gigantische vruchten!
Leuk hé!
Mijn courgettes gaan ook snel, de tomaten hebben nog geen bloemen hier.
avaluna schreef:@Rasta: nou dat is een hele hoop!
Heb je de olijvenboom in de volle grond of in pot?
Mijn baas had vroeger een supergeweldig mooie vijgenboom met heel veel vruchten, die wil ook nog eens...
ranna schreef:De kiwi's staan op het zuiden tegen de schuurmuur aan dus die staan zeker warm genoeg. Ze doen nog geen poging te gaan bloeien maar heb ook geen idee in welke periode van het jaar ze dat normaal gaan doen.
suuzepuus schreef:mn broccoli's en kool deden het prima. maar helaas had ik ineens rupsen.....
k heb de kippen de rupsen maar op laten eten en de restjes zijn in deklko beland.... helaas....
_Noraly schreef:ik baal er een beetje van dat mijn komkommer plant het niet zo goed doet. Terwijl die juist als eerste zou aanslaan is me gezegd.
Mijn courgette plant is al gigantisch, bijna een meter breed denk ik zo. (als mini plantje met 1 blad gekocht) en mijn cherry tomaten plant is al 3 kwart meter hoog denk ik zo. Aardbeien bloeien ook mooi, alleen die stomme komkommerplant wil niet echt.
iemand tips?
ranna schreef:Rasta, dit is ook mijn eerste jaar hoor, wat kan het schelen. Je moet toch eens beginnen hè?
En ik moet zeggen ik vind het gigaleuk.
Het meeste laat ik eerst ik het kasje opgroeien en dan verpoot ik het naar de moestuin. In het begin was ik net als een klein kind dat kadootjes verwacht als ik naar de kas liep - haha.
Zo benieuwd wat er die nacht weer was opgekomen of hoeveel het was gegroeid en jemig wat gaat dat hard!