[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:34

mirriejj: gewicht, en lengte graag Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:40

Ukje, fijn dat je wat bent opgeschoten bij de psych. Keep up the good work.

Mijn dag was weer eens niet goed. 1 keer de fout in gaan houdt voor mij in dat ik dus in een negatieve spiraal kom. Stom, stom, stom.

Ik heb dus meer krentebollen op vandaag en bij het avondeten kon ik een 3e torilla niet laten liggen. Voel me er ook helemaal niet lekker bij.

Vanaf morgen moet ik er maar weer goed voor gaan werken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:02

Midasje, leuk dat je nieuwe baan bevalt!
Ukje, fijn dat je gesprekken goed gaan!
BA, leuk dat je op een school werkt voor moeilijk lerende kinderen
Chubby, ik werk al pgb/hulp en oppassen. Werk elke donderdag met een jochie van 4jr die niet kan lopen, ga mee in de taxi, naar therapie, en thuis spelen en ook met zn zus van 6jr De moeder is verder gewoon thuis en eet dan mee, na het eten doe ik hem dan in bad en naar bed. En met oppassen eet ik ook altijd met de kids en in bad doen, want die ouders zijn pas 18.30 thuis. Ook doe ik om de week een licht autistische jongen van 7jr, activiteiten mee doen en in vakanties vaker. Deze week was ik toevallig een keer 3 dagen bij die jongen in die rolstoel, dus 3 dagen daar gegeten.

Mijn dag:

O: yoghurt, muesli, beetje honing
T: sultana fruit&fit (dat is met veel vezels, 2 koekjes)
T: 4 rijstewafels
L: 1 vk boterham sandwichspread en cup a soup
T: vk cracker 20+smeerkaas
T: 2 soort volk. bastogne koekjes
D: pasta met rode saus met paprika erdoor en sla
T: kiwi en peer

Beweging: 30min paardgereden, 15 min gefietst, 30 min gewandeld

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:02

lana_te schreef:
mirriejj: gewicht, en lengte graag Haha!

staat erbij.. 71 kilo bij 1,60

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:03

Wat ik me trouwens afvraag, is honing nu ´gezond´ of niet ongezond? doe dat in de yoghurt ipv suiker, vind ik lekkerder dan zoetstof erin doen...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:18

Dit is mijn dag menu geworden Lachen

Skipper schreef:
O : 2 lu crackers (van die van 25 kal per stuk) met rookvlees, glas appelsap,
klein schaaltje yoghurt + balans van Kellog’s
T : 10:30u sultana krenten (pakje, dus 3 koekjes)
L : 13:30 u 2 mb met kaas + 1 appel
T : 14:30 u volkoren eierkoek
T : 16:00 u appel
D : 18:00 u 1,5 aardappel, rode bietjes en draadjesvlees
T : 19:15 u volkeren eierkoek

nog uur / 5 km gewandeld net

Nu nog even voor morgen verzinnen!
Laatst bijgewerkt door Skipper op 03-04-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:24

Welkom mirriejj!
Ach gut mistic, hopelijk heb je er van genoten en morgen er gewoon weer tegen aan! Ja
En ook nog Ach gut ukje, fijn dat je er in ieder geval bewust van bent, dat is al eerste stap!

Heb net thuis de hot rice crackers ontdekt, mini rijstwafels maar dan met de smaak paprika, en goed hete paprika Haha! Clown
Denk dat ook redelijk 'verantwoord' is. Zag ze ook bji pivanti op het menu staan, de gewone versie dan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:34

lana_te schreef:
@karin: ik haat ortho's! Bloos! de mijne heeft mijn blokjes nog nooit aangespand.(heb ze al 6 maand?)
@ba: hoeveel kosten gelnagels ongeveer? succes met de dieetist, wat is een professionaliseringgesprek?
@mocca: gefeliciteert met america.
@lauss: welkom
@skipper: welkom
@anthea: hoe groot en wat is je gewicht? Lachen

en zoals jullie zeggen, er zijn veel mensen die willen lijnen. maar een goed gewicht hebben !
zelf ben ik niet zo goed in eten. ik kom wel van 73 bij 1,68/1,70m. nu weeg ik 68, ik ben nog steeds
niet super mager. ik heb heupen en een kontje, maar dat is mijn figuur (en dat begin ik toch wel
stilaan in te zien) ik wil niet echt meer vermageren. er zijn er nu al 15 af, ik ben echt blij!
ik merk steeds meer en meer dat ik mager ben! zie ik mij lopen in een etalage schrik ik soms van
mezelf. (het feit dat ik mager ben) en tis genoeg voor mij! ik probeer mijn dagen goed te vullen.
EN mezelf dingen te gunnen! Lachen ben best tevreden. natuurlijk gaat dat niet van de ene op de andere dag
en moeten alle meiden hier wel een beetje steunen.

het is ook jammer dat er veel nieuwen zijn die 3 keer posten? en weg gaan. en de meiden uit het vorige
topic zijn idd niet steeds meer hier te vinden. jammer!

O: (ontbijt voor vriendje gemaakt) 1 sandwich, 1 eitje, 1 kofiekoek (niet zo groot) met notenpasta
T: (11u ontbijt)
L: 1 boomstametje, puree, witloof
T: half belegdbroodje kaas (andere helft was van vriendje Bloos )
A: 3 sandwich's, rundsgehakt, 3 koppen soep
T: ??

een goede dag denk ik zelf. alleen geen fruit! dat is jammer. ik zie nog of ik eentje binnenkrijg ofwel yoghurt neem.

vriendje is weg. ik mis hem enorm Boos! ik zou niet moeten klagen dat weet ik. maar toch mis ik hem. ag ja doorzetten lana Sigaar

Goed gezegd Lana! wat ben je weer gegroeid zeg! als ik je post van een maand geleden terug lees en van nu ben je weer een heel stuk wijzer. Goed hoor!
Gelnagels zetten is 65 euro en 1x per 3 weken laat ik het bijvullen. Afhankelijk van wat je wilt is dat tussen de 25 en 40 euro. Colorgel en briljantjes zijn uiteraard duurder dan gewoon simpel met een wit randje. Ben er in ieder geval weer helemaal happy mee! merkte dat ik mijn handen weer ging verstoppen en dat kan de bedoeling niet zijn. heb van mezelf hele slappe nagels die heel snel inscheuren tot bloedens toe en dat doet pijn!
Een professionaliseringsgesprek is een gesprek waarop je je aan de hand van een vragenlijst voorbereid. Het gaat er om wat je goed vind gaan in je werk, waar je tegenaan loopt, hoe je je onderwijs vorm geeft, wat je inspiratie is enzovoort. Dwingt je om heel kritisch te kijken naar het hoe en waarom van je functioneren.
Het ging prima, was een fijn gesprek met tips en adviezen. Eind mei heb ik functioneringsgesprek, maar aangezien ik nog geen negatieve punten gehoord heb afgelopen jaar, verwacht ik geen problemen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:36

Mloei schreef:
benangelique schreef:
Ik werk op een school voor Zeer Moeilijk Lerende Kinderen. Erg leuk al zeg ik het zelf en als je nog een stageplek zoekt... Clown
Tips; vooral genieten!

Waar zit die school Haha!

Mijn mager dagje is iets anders verlopen Ach gut
O: yoghurt met kellogs
T: niets
L: Italiaanse bol met kaas ham en komkommer en broodje pindakaas
T: niets
A: aardappels met gehakt, wortels en brocolli
En natuurlijk water gedronken, maar helaas weer te weinig!
Ga zo fitnessen dus vanavond eet ik denk ik alleen een appel.

Morgen maar weer even zien Tong uitsteken

School zit in Alphen aan den Rijn, weet niet waar jij woont?
Je dag vind ik erg mager hoor! je ontbijt, lunch en diner zijn in principe goed, maar waar zijn de tussendoortjes en waar is je fruit? Dit is veel te mager en door zo weinig te eten leg je je spijsvertering stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:39

@Lana_te; Lengte en gewicht.. Goeie vraag.. Zal vanavond eens kijken of de weegschaal het doet (eng ding... Huilen van het lachen ) en of ik mezelf kan opmeten ofzo. Clown
Oh en ik zal ook zo'n schema gaan posten ofzo.. Kan ik bijhouden wat ik eet. Nagelbijten / Gniffelen

O: Niks
L: Niks
A: Friet & frikandel. Bloos
T: Japanse mix & sinaasappel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:40

mirriejj schreef:
Ook ik meld me ( weer ).

Ik ben dus miranda, en na heel veel pogingen om af te vallen ben ik nu sinds een week bezig.
Ik ben 1.60 en weegde de laatste keer dat ik me woog 71 kilo ( weegschaal is nu kapot Nagelbijten / Gniffelen ).
Ik heb vooral moeite met het niet snoepen, zit namelijk op school en uit verveling ga ik dan eten.

Mijn dagje vandaag:
o: 3 afbakbroodjes met kaas
t: -
d: appel ( was niet erg lekker eraan)
t: koekje
t: banaan
d: aardappelen met kipfilet
t: yoghurt met muesli

beweging: 1,5 uur fietsen, 15 lopen met de pony, dadelijk nog even met de hond wandelen.

Ik denk dat er al heel veel nuttig commentaar gegeven is op je dagmenu. BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN? zo, even op de minder vriendelijke manier en met de botte bijl erin.
Als je altijd zo eet, krijg je vreetbuien, gaat je lijf in hongerstand en slaat je lichaam alles op wat er binnen komt. Kortom, HEEL ONGEZOND DIT!
lees de beginpost door en neem contact op met een dieetist.

gadverdamme, vind er niets meer aan zo.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:44

En ik zat net te bedenken of ik toch echt niet nog wat eet, ik heb met dit patroon nu honger Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:48

ik had net een vreetbui: zakje chips, grote winterpeen en 2 kleine krentenbolletjes. het is niet anders. morgen weer een nieuwe dag.

het volgens mij gisteren met een wattenstaafje mijn oor dichtgedrukt. echt irritant, voelt net of er watten in zitten en doet ook een beetje pijn. niet echt pijn, gewoon een beetje irritant. iemand tips?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:55

@ Ukje: Ik ben blij dat je het zelf in ziet, maar wens je echt een heleboel sterkte!
@BA: Het klopt dat mijn dagje te mager was en dat was ook niet helemaal de bedoeling. Was vanmiddag alleen weg naar mijn bijrijdpony en heb daar niets tussendoor gegeten. Ben toch niet naar fitness geweest en heb nou nog drie wortels gegeten.
Maar morgen is er weer een dag Knipoog
Mijn spijsvertering is helaas niet goed, heeft iemand tips?
En ik woon in Wezep wat dicht bij zwolle ligt, maar ik mag als ik stage ga lopen ergens logeren, want ik ben dan twee weken weg. En voor je oren: miss even uitwassen met water?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:00

morgen maar weer een nieuwe dag plaatsen Mloei!
zwolle is wel ver weg, maar je bent altijd welkom.

Heb mijn oren net met een spuitje warm water uitgespoten. lijkt wel iets beter. onder de douche nog maar een keer proberen.

Zit naar 'de 100, het huwelijk' te kijken. Die vrouw heeft een zwarte jurk. Ondanks dat het niet mijn smaak is, vind ik het toch wel gaaf!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:10

Het is indd ver weg, maar ik kan dan een logeerplek regelen en daar dus twee weken intern verblijven Knipoog
Ik kijk er ook naar! Die zwarte jurk is ook niet mijn smaak, maar vind hem indd wel mooi! alleen die jurken die de kinderen aan hebben vind ik wat minder. lijken te veel op elkaar Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:13

nou je weet het, mijn PM-box staat open, dus als je stageplannen serieus gaan worden stuur je maar een berichtje.

De jurken van die meiden lijken inderdaad op elkaar.
wat een verhaal trouwens van die vrouw met geamputeerde benen he! petje af hoor voor haar.

Ik ga aftaaien. Nog even mijn theetje opdrinken en dan naar mijn bedje. Hans is er niet, dus kan zonder schuldgevoel lekker vroeg gaan tukken.

Tot morgen!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:20

Ja indd! Ik heb heel veel respect voor haar!
En als ik echt stage ga lopen in Alphen aan de Rijn dan hoor je het Knipoog
Ga ook maar slapen, want moet morgen om acht uur paardrijden.
Planning voor morgen:
O: yoghurt met kellogs
T: appel
L: twee crackers en cup a soup
T: groene thee met banaan en wortel
A: Boerenkool
T: cracker of bruine boterham

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:30

Pfff ik ben kapot! lees van het weekend wel weer bij Tong uitsteken

Vandaag weer hard gewerkt. Morgen ook weer Clown

O: muesli en yoghurt
T: bb jam
L: 2 bb jam, banaan, mango, goulash soep
T: bb jam en handvol drop Nagelbijten / Gniffelen
T: appel
D: broccoli en piepers met yoghurt na
T: 2 koekjes.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:32

benangelique schreef:
Ik denk dat er al heel veel nuttig commentaar gegeven is op je dagmenu. BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN? zo, even op de minder vriendelijke manier en met de botte bijl erin.
Als je altijd zo eet, krijg je vreetbuien, gaat je lijf in hongerstand en slaat je lichaam alles op wat er binnen komt. Kortom, HEEL ONGEZOND DIT!

BA, lees even een paar posts terug, daarin vertelt ze dat ze niet fit is en normaal wel een betere lunch e.d. eet Lachen

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:33

Mistic schreef:
Mijn dag was weer eens niet goed. 1 keer de fout in gaan houdt voor mij in dat ik dus in een negatieve spiraal kom. Stom, stom, stom.

Ik heb dus meer krentebollen op vandaag en bij het avondeten kon ik een 3e torilla niet laten liggen. Voel me er ook helemaal niet lekker bij.

Vanaf morgen moet ik er maar weer goed voor gaan werken.

Maar Mistic, beter toch wat extra krentenbollen en avondeten dan een zak chips toch! Daar moet je je echt niet slecht over voelen hoor! Ach gut

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:35

Je moet je niet alleen fixen om wat je wel gegeten hebt, maar ook op wat je niet gegeten hebt. Ja Als je bijvoorbeeld weer een stuk taart hebt overgeslagen of dat zakje chips hebt laten liggen etc. Ja

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 05:45

Zo na een paar daagjes dipje, doe ik (na vandaag hoor Knipoog weer mee). Ik merk het gelijk, als is ongesteld ben, dan loopt alles in het honderd en kan ik gewoon niet positief blijven.
Ik heb niet alles bijgelezen, maar wel een stukje.

Ik zie dat er een aantal nieuwe mensen bij zijn gekomen, welkom en veel succes!
Lana, ik ben blij dat je dat inziet en ik hoop van harte dat je dit gewicht op een gezonde manier kan behouden.
Ukje, fijn dat de psygoloog hept bij inzichten. Ondanks dat het misschien nog wel eens misgaat, ik denk wel dat je op de goede weg bent.
Mistic, daar heb ik ook last van, 1 keer toegeven aan mn lusten en ik blijf de fout ingaan. Vaak duurt het dan ook een paar dagen.
Pivanti, honing is niet heel goed, maar zeker niet slecht, iig veel beter dan suiker.

Vandaag moest ik naar Orlando voor m'n paspoort, moest helaas alleen, maar ben nog wel even wezen shoppen. Had een auto gehuurd en het is toch heerlijk om mobiel te zijn (zonder auto ben je hier niets). Vanavond ook nog even flink boodschappen gedaan en ben nu helemaal uitgeteld. Maar helaas moet ik morgen weer afscheid nemen van tetje (de auto, hij is me toch iets te duur...
Dan nog even een weekend stressen voor tentamen en tussendoor even de stress eruit rennen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:25

benangelique schreef:
mirriejj schreef:
Ook ik meld me ( weer ).

Ik ben dus miranda, en na heel veel pogingen om af te vallen ben ik nu sinds een week bezig.
Ik ben 1.60 en weegde de laatste keer dat ik me woog 71 kilo ( weegschaal is nu kapot Nagelbijten / Gniffelen ).
Ik heb vooral moeite met het niet snoepen, zit namelijk op school en uit verveling ga ik dan eten.

Mijn dagje vandaag:
o: 3 afbakbroodjes met kaas
t: -
d: appel ( was niet erg lekker eraan)
t: koekje
t: banaan
d: aardappelen met kipfilet
t: yoghurt met muesli

beweging: 1,5 uur fietsen, 15 lopen met de pony, dadelijk nog even met de hond wandelen.

Als je door had gelezen had je ook gelezen dat ik die dag totaal niet lekker eraan was en normaal wel lunch en s morgens tussendoortje eet.
Op deze manier zie ik er ook het nut niet in om hier te komen, en vervolgens afgekraakt te worden Doei, doei

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:20

March schreef:
benangelique schreef:

BA, lees even een paar posts terug, daarin vertelt ze dat ze niet fit is en normaal wel een betere lunch e.d. eet Lachen

ja, sorry, je hebt gelijk, maar word hier gewoon een beetje sjaggo van na de verdere posts van vandaag.