Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:06

Ben benieuwd wat je er van vindt!

Had laatst van GoodBite de linzenburger en vond dat gewoon ranzig. Zo smakeloos, heel muf vooral.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:10

Ik geloof dat die frieten van de mac enkel in de states niet vegetarisch zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:48

Geen goed nieuws poes, de kennis van mij zegt dat het zo goed als onmogelijk is om vega(n) te eten in Lima. :n
Nu is hij niet super strikt dus misschien als je goed zoekt dat je nog wat vindt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:11

Jeetje echt? Zo'n grote stad nochtans. Met zoveel toerisme. Ga es goed zoeken dan. Kan me niet inbeelden dat vega eten niet lukt. Dat lukte zelfs in Namibië vrij makkelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:11

O en dank je wel om het te vragen!!

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:40

poes schreef:
Jeetje echt? Zo'n grote stad nochtans. Met zoveel toerisme. Ga es goed zoeken dan. Kan me niet inbeelden dat vega eten niet lukt. Dat lukte zelfs in Namibië vrij makkelijk.

Heb je al op de HappyCow app gekeken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:37

poes schreef:

In NL zouden ze idd vegan verantwoord moeten zijn

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:49

Sonja_vR schreef:
poes schreef:

In NL zouden ze idd vegan verantwoord moeten zijn

Ja in NL zijn de frietjes vegan!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:54

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:17

Ah yes :)) niet dat ik vaak bij McDonald's kom maar mocht het voorkomen dan weet ik het :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:28

In BE zijn ze ook vegan dacht ik. Goed om te weten van hun burger trouwens! Ik eet die nog wel eens (niet eens lekker maar ik rij geregeld meer dan 3u en dan is het wel makkelijk).

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:38

ik lees hier al een tijdje mee hier, nu ook maar eens een berichtje :)

ik heb me een paar weken terug ingeschreven voor de veganchallenge! eet al meer dan een jaar zo goed als vegetarisch. nu straks tijd om een stapje verder te gaan!

we wonen nu tijdelijk (sinds april) bij mijn schoonouders, maar over een paar weken eindelijk verhuizen naar ons eigen huis! dus dan kan ik ook weer zelf kiezen wat we eten en in huis hebben!

ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden en wat het voor mijn gezondheid kan doen (ik heb ME, en daardoor veel vermoeidheidsklachten en pijn in spieren/gewrichten, en nog wel wat andere klachten)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:49

Welkom in het topic!
Ik hoop dat het vegan eten een verschil gaat maken voor je gezondheid!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:09

dankje! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:11

Mijn ME is er drastisch door verminderd :j

Bij anderen in huis wonen lijkt me er inderdaad heel lastig mee. Zou ook uit eten gaan maar heb gisteren de kaart kunnen inzien en alle keuzes waren een homp vlees en friet dus vrees dat het niets gaat worden :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:14

wat goed om te horen! zou echt fantastisch zijn <3

jaa is ook lastig, ben al blij als ik vegetarisch kan eten. maar volgende maand weer lekker zelf boodschappen doen en eten koken!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 17:35

Veganistisch hoeft natuurlijk niet altijd gezonder te zijn. Als je elke dag zo'n Mc Veggie wegspoelt met een liter cola dan eet je ook vegan :)) Maar echt gezond vegan eten maakt volgens mij wel echt een verschil :j Ik voel me er ook duidelijk beter door.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:39

8nnemiek schreef:
Veganistisch hoeft natuurlijk niet altijd gezonder te zijn. Als je elke dag zo'n Mc Veggie wegspoelt met een liter cola dan eet je ook vegan :)) Maar echt gezond vegan eten maakt volgens mij wel echt een verschil :j Ik voel me er ook duidelijk beter door.

Elke dag alleen maar friet en droog brood en fris is inderdaad ook vegan eten :+
Ik drink elke dag nog maar 1 glas fris en snoep met noten, een beetje chips of pure chocolade.

Gisteren lekker nasi gegeten, van het weekend hadden we super goede curry en nu eten we chili cin carne (wat mijn vriend nu fijn staat te koken :Y) ) Al had ik vanmiddag een vegan kroket bij de lunch dus ik ben echt niet altijd super gezond bezig.
Ik voel me eigenlijk compleet niet beperkt, tot ik dus uit eten wil oid :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:38

Wat ik trouwens wel merk sinds ik helemaal plantaardig en gezond eet, is dat mijn lichaam beter lijkt aan te geven waar het behoefte aan heeft. Herkennen andere mensen dat ook?
Soms heb ik vanuit het niks ineens heel veel zin in een bepaalde soort groente of fruit. Zo heb ik een paar weken lang kilo's mango's gegeten, en dan ineens hoeft het niet meer :+ Komkommer, nooit lekker gevonden, en ineens heb ik een week lang steeds zin in komkommer.. Laatst binnen een paar dagen een grote zak rozijnen leeg gegeten, en dan koop je een extra grote nieuwe zak en dan blijft ie weer liggen :')
Vroeger had ik gewoon 'zin in zoetigheid' of 'zin in een hartige snack' en dan maakte het niet uit wat het was. Tegenwoordig heb ik echt steeds heel specifiek in een bepaalde soort groente/fruit zin en is het alsof het lichaam ineens door heeft dat er genoeg van die voedingsstof is opgenomen en dan is die sterke trek ineens ook over. Dan is het nog wel lekker, maar niet 'Ik móet dat nú eten'-lekker :Y)
Ik heb wel vaak gehoord dat paarden bv hun tekorten aanvullen door bepaalde kruiden te zoeken, maar bij mensen heb ik er nooit van gehoord.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:43

Niet per se wat jij zegt, maar toen ik veel sapte had ik wel een ander soort honger dan eerst inderdaad :j ik at toen ook heel weinig brood, mijn lichaam voelde zich beter door voedingsstoffen dan door maagvulling zegmaar :)

Niet dat ik altijd aan het vasten was ofzo, maar ik begon de dag toen met een liter zelfgemaakt sap (uit de centrifuge) en daar kon ik dan makkelijk mee door tot de lunch. Helaas is mijn sapcentrifuge overleden met een wolkje rook :=

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:43

Dat herken ik wel, kan ook echt van die buien hebben :j . En ook dat van die voedingsstoffen in plaats maagvulling willen merk ik echt. Maar denk dat diel behoefte er altijd al was maar ik die behoefte van mijn lichaam eerst gewoon negeerde :o .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:49

Heb ik altijd eigenlijk al wel gehad, zeker met zout :+

Momenteel veel zin in rijst terwijl ik dat nooit at, zal ook wel iets zijn. Moet zeggen dat ze zin in kaas en melk eigenlijk wel vlot minder word.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:18

Ben ik toch niet de enige :D
Met zout heb ik dat inderdaad ook al mijn hele leven. Ik at vroeger zout rechtstreeks uit het zoutpotje :=
Maar met groente en fruit had ik dat vroeger helemaal niet, of is het me misschien inderdaad niet opgevallen, misschien wel omdat ik gewoon verslaafd was aan zoetigheid en junkfood en kaas. Daar heb ik nu ook gewoon helemaal geen behoefte meer aan gelukkig. Kaas schijnt net zo verslavend te zijn als morfine las ik laatst := Dat mistte ik in het begin ook het meest, maar nu nauwelijk nog.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:23

Ik doe nu dus maar een week vegan gewoon uit nieuwsgierigheid maar ik kom er nu juist achter dat al mijn cravings met vlees zijn en met chocola. Ik heb echt zo zin in knakworstjes, frikandelbroodjes, gewone chocola...en de kipfilet met kruiden mis ik echt op mijn brood, en leverpastei :P Ik ben ook echt een kaaseter maar die valt op zich nog mee hoe ik die mis, ik gebruik nu ook de vegan kaas namelijk.

Maar ik geloof ook echt wel dat je dat op een gegeven moment niet meer gaat missen. Ik ben nooit een mega uitgebreide 'verschillende soorten' groente en fruit persoon geweest dus dat is waar ik nu in deze week vegan ook wel last van heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:30

Het broodbeleg van de vegetarische slager (de kleine plakjes dacht ik) smaakt behoorlijk kip-achtig. Lekker hartig. Ik weet alleen niet meer of die vegetarisch of vegan is.
Het verbaasde mij wel hoe snel die ongezonde cravings afnemen, ik was echt binnen een paar dagen van de meeste snack-en-snoep-honger af.