Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:04

Dames willen jullie het niet over berlineebollen hebben :') ik heb super lekker gesport. En ben erg tevreden met mijn lijstje. Dat wil ik zo houden. :D

De fitness cursus was wat intensiever. Niet allemaal apparaten maar veel oefwningen r met gewichten aangeleerd. Wil na volgende keer ook even met de instructeur om de tafel kijken voor een plannetje :)

O: 45 gr havermout/lijnzaad/rozijnen en melk
T: sinaasappel en 1 plak roggebrood, komijnenkaas, tomaat en komkommer
T: gekookt ei en 1 handje m&m's
A: boerenkool met spekjes en 1/6e rookworst met mosterd en stukje komkommer
T: banaan en peertje
B: 1,5 uur fitnesscursus(gok 45minuten actief) en uurtje spinning. Verder weinig uitgevoerd :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:11

Citaat:
O: Groenteomelet (broccoli, ham, kaas, paprika, champginons, 2 eitjes = ZOO LEKKER, thanks voor de tip!)
T: Mandarijn
L: Salade van zalm, tomaat en sla en ei + 1 boterham met halvarine en grote hoeveelheid (27g) jam.
T: Appel
A: Paprika met champignons en ui, vis (:9) en klein btje aardappelen (50 gram, restjes), 200ml yoghurt met aalbessen
T: Sultana knaperrs kokos (een pakje van drie koekjes)
T: Kiwi
T: Mandarijn

Totaal 1644 kcal. Wss iets meer aangezien ik de gemiddelde van de salade had genomen maar ik relatief meer zalm had.

Morgen havermout uitproberen in de ochtend, ik ben benieuwd!
Verder morgen weer na laplace <3
(standaard donderdag).

Volgens mij was het Karin die zei dat voedingscentrum achterhaald was. Is de nevo-tabel dan ook achterhaald? (Tenminste, ik dacht dat voedingscentrum onafhankelijk was en samen met het rijk was enzo).

Die Berlinerbol lijkt me trouwens heerlijk, als ik die een x ergens zie liggen ga ik hem sws uitproberen (:

Ik ga voor mijn verjaardag een (tweedehands) crosstrainer vragen en met hardlopen ga ik weer vanaf begin af aan beginnen. Dat ik het zo ver kon krijgen zeg qua sport ;d
Maar miss dat het met crosstrainer aantrekkelijker blijft om regelmatig hard te lopen en andere dingen etc.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:16

Super mooi lijstje Chantal! Moest wel lachen om dat laatste: én een hele tijd fitnessen én spinning. Staat er achter: verder weinig uitgevoerd. Nou, volgens mij heb jij je beweging wel gehad vandaag, haha!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 40 gram havermout met schaaltje magere yoghurt
L: 3 mueslibollen, anderhalve plak kaas, 2 tomaten
T: 300 gram magere vruchtenkwark (optimel)
T: 2 mandarijnen
A: veel (5) pannenkoeken (ik schat 175 gram pannenkoekenmeel, 400 ml magere melk, 1 ei, 1.5 appel, 1 plak kaas en 1x jam beleg)

D: koffie, thee, water
B: 14 km fietsen, 1 uur tennisles

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:21

xEmily schreef:
Volgens mij was het Karin die zei dat voedingscentrum achterhaald was. Is de nevo-tabel dan ook achterhaald? (Tenminste, ik dacht dat voedingscentrum onafhankelijk was en samen met het rijk was enzo).

Met de Nevotabel bedoel je voedingswaarden van eten? Dat lijkt me niet.
Het voedingscentrum is niet onafhankelijk hoor, echt niet.
Ik bedoel trouwens dat de eetadviezen van het VC achterhaald zijn, de schijf aan vijf dus.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:23

Ik sluit me helemaal aan bij Kameleon Chantal :P

Gaaf Emily!

Ik ben eigenlijk klaar met studeren voor mijn examen morgen (heb het pas om 12.00 u, dus ik kan ook in de voormiddag nog even herhalen). Aangezien ik echt niet rustig een beetje kan zitten tv-kijken, ga ik naast een half uur ballet ook de Blogilateskalender doen (cardio via een schema + abs-workout).

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:32

O; magere yoghurt peer 4 el muesli
T: appel
L: 1 polderlandendubbeldonker both met kaas komkommer en tomaat, opkikkertje pikante kip (9kcal) 2 waldcornbeschuiten pindakaas
A: vleesvervanger, gebakken aardappelen, broccoli met kaassausje. Stukjes peer/banaan/manderijn toe
T: peer, 2 rijstwafels met smeerkaas

D: water
B: 18 km fietsen, 75 min sportschool (20 min 10 kmh pardlopen, 15 min schaatsen, verder kracht

sorry snel snel snel druk druk druk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:36

Emily ik zou hem ook tweedehands kopen denk ik! Volgens mij zijn die ontzettend duur.

Trouwens over berlinerbollen gesproken. Iemand al eens de crocut geprobeerd?(kruising tussen croissants en donuts :P )

Kameleon en Bhri bedoel meer op mijn dag. Vanuit mijn bed naar de bank gerold, mocht uiteindelijk de auto mee vanwege de regen haha. Enige wat ik gedaan heb is met de hond gwandeld. Maargoed klinkt zo wat scheef haha.

bhri verse ananas is echt heerlijk.. ik heb hwr alleen nog nooit geprobeerd. Misschien maar s doen binnenkort.

Trouwens sorry als ik iets oversla maar bijlezen en reageren op mijn telefoon is lastig :P

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:00

__Leonie schreef:
__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en een banaan
L: 6 vk crackers, 3x met pindakaas en 3x met appelstroop
T: appel
A: restje zelfgemaakte pastasaus met chorizo en veel groente met volkoren pasta. Met een salade voor ernaast.
T:een opscheplepel groentes, bonen en kip prutje. Was wel heel gezond want zat verder niets bij.

B: 30 min fietsen, 1 uur bodymix
D: water en groene thee

Klinkt super lekker die lasagnes! Ga ik nu snel ook maar eens maken nu ik mijn over op mijn kamer heb :)

Heb net heel slecht besloten om het sport uurtje te skippen :+.
Het regende en ben vanaf 10.00 uur s'ochtends al met school bezig dus heb helemaal geen zin meer om ook maar iets te doen. Gelukkig niet al meer gegeten omdat ik ging sporten.

Nu al wel honger in het avond eten, maar moet wachten tot mijn huisgenootje thuis komt.
Toch weer wat te weinig overdag gegeten denk ik.

Sorry voor de dubbele quote maar vul snel even mijn lijstje nog aan op mijn mobiel. Weer tevreden met vandaag :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:15

phormicola schreef:
O: 250ml halfvolle yoghurt, 35gr havermout, 1 banaan, 10gr oerzoet, kaneel
B: 12km fietsen, 3.5u lesgeven
'L': 1 sinaasappel, 1 banaan
B: 12km fietsen
T: 1 Allisonboterham, 20gr pindakaas
A: 100gr kipfilet, 200gr broccoli, 1 ui, 100ml sojaroom, 70gr pandanrijst, 15gr roomboter, kruiden
T: 4 Allison boterhammen, 4 eieren gebakken in 5gr roomboter, 30gr light cream cheese, kruiden

2300kcal, 2416 verbrandt

Ik kreeg ineens ontzettend honger en heb alsnog m'n enorme lunch opgekregen. Ben helemaal blij :') *\o/*

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:26

Net lijstje Leonie :)

Goed zo Phor! Daar is Mini-phor vast heel blij mee *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:54

Sonja_vR schreef:
Sonja_vR schreef:
bonen voor bechamelsaus vervanger, ik vermoed dat lima bonen of cannelini bonen daar heel erg geschikt voor zouden kunnen zijn :?

vandaag :
Ontbijt havermout met banaan en kaneel en een bak erwtensoep (mijn ontbijt net binnen, niet dat ik om 6 uur aan de erwtensoep zat :+ )
vanavond: Lasagna... :+ en toe verse zelfgemaakte custard
tussendoor nog een zakje hamka's op de club , dus +111 kcal

heb voor het rekenen maar een lasagne genomen die ruim in de kcal zit
kcal: 1633
vet: 62.65
khd 190.11
eiwit 68.59

ik mag vanavond absoluut nog een tussendoortje
beweging = kwartiertje crosstrainer (again, conditie := ) en twee keer dik half uur met de hond naar buiten.

zo, dat was dus de eindscore van vandaag, vanaf morgen gaat dat flink opgehoogd worden,
streven is 2400 kcal in 3 maaltijden , daar gaan we morgen eens even voor zitten om een planning te maken :j

thanks Phor ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:51

Allemaal weer goed bezig!
Heb gisteravond nog wat havermoutkoekjes gemaakt,lekker! Gingen er van de 12 alleen al 3 bij mij en 3 bij vriendlief naar binnen dus die leven niet lang:)

O: 3 roereitjes met 1 plak vk brood boter.
T: havermoutkoekje
L: wrap met kip,komkommer en paprika. Misschien avocado
T: ananas
A: uit eten dus teveel :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:04

Dani_ schreef:
De brownies van Amber Alberda zijn goddelijk lekker!

O: groene smoothie (boerenkool, avocado, banaan, sinaasappel, kiwi, goji, chia, honing)
T: 1 peer
L: 1 sb met houmous, avocado en tomaat, 1 sb met hüttenkäse, rauwe ham en komkommer
T: 1 peer en 1 sinaasappel
A: pompoensoep (met pompoen, winterpeen, ui, knofllook, laurier, komijn, olijfolie, bouillon, tabasco, crème fraiche) en een stukje donker brood erbij
T: paar toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade

+ twee rijstwafels met pindakaas en honing

Edit: dit was dus gisteren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:27

Citaat:
Is de nevo-tabel dan ook achterhaald? (Tenminste, ik dacht dat voedingscentrum onafhankelijk was en samen met het rijk was enzo).

Voedingscentrum is verre van onafhankelijk en dat is in mijn beleving heel erg verkeerd. Wel overal de schijf van vijf verkondigen e.d. In mijn opleiding voeding & dietetiek ben ik enorm veel mensen tegen gekomen die het zo raar vonden dat ze een kilo of 10-15 overgewicht hadden. Ze hielden zich keurig aan de schijf van vijf en aan de 30 min beweging (wandelen in 99% van de gevallen..) Nadeel is dat de opleiding voeding en dietetiek vrijwel alleen maar het voedingscentrum als bron en juiste manier leert. Help de mensen dan maar eens als ze al doen wat jij mag vertellen. (Was student, dus kan wel mijn eigen ideeën vertellen maar daar krijg je geen punten voor vanuit de opleiding)

De NEVO tabel is gewoon een instrument. Is wel verkrijgbaar via het voedingscentrum maar het bevat geen (onjuist) advies. Gewoon de gegevens van een product en daar valt weinig aan te sjoemelen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:42

Mijn lijstje vandaag:

O: Een smoothie met peer, banaan, kiwi, spinazie, wortel, havermout, honing, sojamelk, chiazaad en lijnzaad.
T: 2 rijstwafels
L: 3 volkoren boterhammen, 2 met kipfilet, 1 met gekookt ei
T: Appel, peer, rijstwafel
D: We gaan met de buurt bbqen, dat zal dus wel wat van vlees en salades zijn.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:03

Berlinerbollen for the world *\o/* Ik mag er van mezelf ook altijd eentje per jaar :D en die van 2013 was werkelijk heeeerlijk haha.

Ohh jullie hebben me aangestoken met die lekkere lasagne-recepten :9 Ga vanavond een groentelasagne maken a la voedselzandloperkookboek maar met wat ideetjes van hier erin verwerkt!

Voedingscentrum heb ik het ook niet zo op eerlijk gezegd. Inderdaad achterhaald en verre van onafhankelijk.

Bedankt nog trouwens voor alle verschillende reacties over de calorie-armband! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm mee door kan slaan :j al tel ik ook geen calorieen momenteel om af te vallen, maar juist om een beetje meer inzicht te krijgen. Zo'n armband lijkt me reuze interessant. Maar ik hou sowieso van dat soort dingen. Met hardlopen hou ik alles ook heel precies bij, dat vind ik leuk en het is zeer handig. Nou ik slaap er nog wat nachtjes over, maar wie weet ga ik mezelf er wel op trakteren, zo'n armband :Y)

Mijn lijstje van gister was drama. Iets met teveel trek in de middag en roombotercake, kaascroissant en chocola := Maar vandaag in de herkansing met een lekkere gezonde lijst! Voel me ook niet helemaal fit, heb al sinds gister hoofdpijn, dat zou die gekke trek ook wel kunnen verklaren. Ik moest echt vet eten hebben om de een of andere reden. Zou het misschien ook kunnen omdat ik de dagen ervoor toch wat laag in vetten/kcal zat?

Nouja planning voor vandaag!

O: 30 gr spelt, 30 gr havermout, 50 gr zomerfruit, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: - (heb pas net ontbeten en moet vroeg lunchen)
L: groentekoekjes van broccoli, wortel, ei, ui, kaas, melk en beetje speltmeel
T: groene smoothie van spinazie en mango
T2: ga een poging doen om kokoskoekjes te bakken, dus: 1 kokoskoekje (als ze lukken :Y) )
A: Groente lasagne met courgette ipv lasagnebladen, verschillende groentes en mozarella
T: zelfgebakken banananenbrood met een fruitcompote van bosvruchten

D: water, thee
B: even weinig beweging vandaag op mn vrije dag :Y) - 10 km fietsen, stallen/paddocks uitmesten, grondwerken

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:29

Ik denk na al die dagen netjes ik nu echt een honger dag heb.
Heb ook al om 7 uur sochtends ontbeten dus nu ook al veel zin in lunch.
Gelukkig word het vanavond ook waarschijnlijk slecht eten = pannenkoeken.
Dus daarna weer netjes verder. :)

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
T: 2 volkoren crackers met pindakaas en komkommer
L: 4 volkoren crackers met appelstroop
T: Appel
A: waarschijnlijk pannenkoeken met als topping kaas/spek/stroop en carpacciopannenkoek :Y)

B: 1 uur fietsen, vanavond uit dus paar uur dansen
D: water, groene thee, vanavond rode wijn.

Ik denk dat mijn lijstje nog wel gaat veranderen vandaag door de honger.

Mooi lijstje Eline! Groente koekjes klinken erg goed, is dat gewoon alles bij elkaar gooien en dan opbakken in een koekenpan?

Veel plezier vanavond bij het uit eten danoesje, wat voor restaurant ga je heen?

Lekker weer om te gaan bbq haha :+. Nu heb ik weer zin in zomer, lekker buiten s'avonds eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:48

Planning:

O: 40gr ongewalste haver, 125ml halfvolle melk, 10gr whey, 15gr oerzoet, 1 banaan, 2gr cacao, 5ml walnootolie
T: 25gr ongezouten cashewnoten
L: 4 Allison boterhammen, 2 gebakken eieren in 5gr roomboter, 50gr cottage cheese, kruiden
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
T: (hopelijk) 1 banaan, 1 snee Allison brood, 25gr pindakaas
B: 12km fietsen
A: 220gr kriel in schil, 300gr bloemkool, 125gr kipfilet, 15gr roomboter, 10gr edelgist, 100ml sojaroom, kruiden
T: 40gr pure chocola

2300kcal, 2416 verbrandt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:59

Ongewalste haver, zijn dat de zogenaamde steelcut oats?

Eliine, ik ken dat wel, dat je ineens heel veel zin hebt in vettigheid. Blijkbaar heb je het dan nodig. Als je het écht goed wilt doen, kun je proberen die vetten te halen uit dingen als avocado en noten(pasta), die zijn natuurlijk beter dan vetten in croissantjes en cake :)) maar met jouw prachtige lijstjes kun je zo'n dagje best hebben!

Leonie, misschien is het tijd voor een all you can eat-dagje?

Voedingscentrum ben ik ook bepaald geen fan van. Veel te veel belangenverstrengeling met sectoren die alleen maar heel veel geld verdienen aan onwetende consumenten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:25

Geen imvloed op de witte rijst en wit brood. Maar avondeten heb ik gekozen. Ik kook voor mn moeder dus dat is wel lekker gezond verder :)
O: 2 witte boterhammen met 1 tomaat en 2 gebakken eieren
T: peertje
L: 2 plakken roggebrood met kaas
T: niks
A: groene curry met wokgroente en witlof en witte rijst met kip
t: sinaasappel en wat lekkers op verjaardag.
B: 1,5 uur fietsen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:45

Many: yep, steelcut oats :) Ik heb ze meegenomen uit Amerika. Heel bijzonder vind ik ze niet, het doet me een beetje aan rijst denken. Ik heb liever de gewalste versie.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:25

phor, hoe zit dat precies met het aantal kcal dat je verbrand? Kan ik ergens uitrekenen hoeveel ik verbrand? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Denk dat ik met al min beweging momenteel best wel veel moet eten om op gewicht te blijven namelijk. Zou dit genoeg zijn voor vandaag, met alle beweging erbij? Avondeten is schat ik 70-80 gram ongekookte zilvervliesrijst.

Planning voor vandaag:
O: 50 gram havermout, 200 ml magere yoghurt, kaneel, 1 mandarijn
T: snee roggebrood, klein beetje boter, 1/2 plak kaas
L: 3 donker vk boterhammen met sandwichspread
T1: appel
T2: mueslibol, 1/2 plak kaas, 1 kleine tomaat
A: nasi (zilvervliesrijst, nasigroente, vegetarische nasiblokjes, nasikruiden, chilisaus)

D: koffie, thee, water (misschien 1 cola light)
B: 30 km fietsen, 1 uur en 20 min basketbaltraining

Vanmiddag een extra broodje, omdat ik onder etenstijd ga basketballen en dus vanavond pas laat kan eten. Verder ontbijt ook nog iets vergroot (iets meer havermout en mandarijn erbij).

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:26

Gisteren
O/L: 2 croissantjes, 48+ kaas
T: 200 ml yoghurt, kiwi
D: 100 gr rundertartaar, el olijfolie, 250 gr gekookte rode biet, el azijn, tl suiker
T: 150 gr ongezouten noten

Vandaag
O: 200 ml vanilleyoghurt, handje dvfruit
T: 1 plakje bladerdeeg, 150 gr appel, tl suiker, snuf kaneel
L: Tomaat, 50 gr veldsla, 1/2 courgette, el olijfolie, handje walnoten
T: 150 gr rode biet
D: stampot zuurkool, 100 gr spek
T: ?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:08

O: groene smoothie (andijvie, avocado, banaan, kiwi, sinaasappel, goji's, chia, lijnzaad, curcuma, honing)
T: -
L: zuurdesemboterham met kipfilet, avocado, puntpaprika en mayonaise, 1 zb met houmous, tomaat en komkommer. Twee volkoren crackertjes met roomboter en kaas
T: Sinaasappel en banaan
T2: handje gemengde ongezouten noten
A: de rest van de pompoensoep van gisteren

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:13

Kameleon: ik denk dat je heel wat meer kan eten! Ik reken het zelf altijd uit op valtaf.nl maar er zijn heel veel sites met calculators te vinden :)