KarinvdM schreef:Ja, maar er zijn zoveel dingen die positief zouden zijn en je kan dat niet allemaal gaan eten. Bijv chia, hennepzaad, maca, chlorella, tarwegras, bijenpollen etc etc.
Jawel kan wel

Heb hier ook een hele plank vol staan met zakjes en potjes 
Per dag variëren met wat je gebruikt.
Maar dat ik nu alle 'wonder' eigenschappen ontdek van deze producten, nee 
Let nu zo'n 3/4 jaar bewust op wat ik eet (en verder op mijn lijf smeer/gebruik of in mn omgeving gebruik) maar het is niet zo dat ik nu super stralend en bruisend door het leven ren.
Wat ik wel merk is dat m'n bloedsuikerspiegel geen rare dingen meer doet, dat m'n smaak veranderd (bewerkte producten zijn meestal écht niet lekker meer), dat m'n buik en darmen zich normaal gedragen als ik gegeten heb en dat ik nu ook echt slecht tegen bewerkt voedsel kan.
Nu iets uit een potje, pakje of zakje eten zorgt meteen voor een opgeblazen gevoel, dat plofferige na het eten, krampen en soms naar de wc rennen 
En ik ben wat afgevallen, niet dat dat nodig was en was ook zeker niet de opzet.
Eet ook niet minder, alleen anders. Tja en dat heeft toch effect blijkbaar.
En bijkomend effect is dat ik veel sneller boodschappen doe 
Kan me echt storen in de supermarkt aan alle troep die er aangeboden wordt, betrap mezelf er ook steeds vaker op dat ik in mezelf zeg 'meuk meuk meuk' als ik langs de schappen loop op zoek naar iets wat ik wil eten.
Aankomende twee weken wordt nog wel een soort 'struggle', ga naar Noorwegen en tja beetje op het budget letten dus veel houdbare dingen mee nemen.
En dan kom je toch al snel weer uit bij 'slecht' voedsel.
Want helaas lukt het mij niet om dat allemaal bij de ekoplaza te gaan kopen, maar Lidl komt meer in de richting.