Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:15

Daar heb je gelijk in. Maar terug, zou fase 1 mij niet kunnen helpen van die suikerverslaving af te komen en dan vlot weer naar fase 2 of 3?

Eet jij veel vlees en eieren nu?

Zonnetje81

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:19

Suikers moet je volgens mij uitbannen, 1x een zakje snoep en tjakkaa...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:25

:') Ok, we gaan verder. Maar ik blijf erbij dat je echt naar je gedachten moet gaan kijken, VOORAL omdat je een ES hebt. Negeer dat alsjeblieft niet!
Het is eigenlijk heel erg dom van me om nu met jou over afvallen en diëten te gaan praten aangezien ik je daar absoluut niet mee help. Maar ik vind dat iedereen recht heeft op informatie :)

Ik eet helemaal niet veel vlees en eieren nu, maar ja, wat is veel? :)
Ik eet 's ochtends 3 eieren, daar maak ik een soort van 'plat brood' van met kokosmeel, proteine poeder en vezels en dat beleg ik dan met kaas, vleeswaren en/of suikervrije pindakaas.
's Middags eet ik standaard salade.
Avondeten bestaat uit nog meer salade of gekookte groenten (minstens 350 gr) en ong 150 gr vlees, soms meer, soms minder.
Afentoe eet ik wat aardappeltjes, of peulvruchten.
Tussendoor val ik de suikervrije pindakaas pot aan :P (voor als je het nog niet door had: ik ben gek op pindakaas :)) )
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 13-07-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:25

hey! er is weer leven hier! *\o/*

ik ben inderdaad 2 jaar geleden ruim 10 kilo afgevallen d.m.v. dr.frank / atkins / kh arm
heel lang heb ik dit patroon vast kunnen houden.
helaas heb ik een slechte periode gehad, waardoor ik veel qua eten afhankelijk was van anderen. veel ziekenhuis bezoek. en blij zijn dat je überhaupt te eten hebt. dus slechte broodjes, snacks, fast food.
heel slecht, maar ik bleef redelijk op gewicht. (ook door stress, achteraf gezien)
nu 2 jaar later, is alles weer redelijk rustig, ik had / heb ook echt wel een suiker verslaving. d.m.v kh arm ben ik daar vanaf gekomen. helaas is dat er nu dus ook weer in geslopen.

nu ben ik gestart met het eierdieet, volgens vele ongezond en niet slim. maar voor mij werkt het als start.
hierna heel goed letten op de kh. met dr.frank / atkins / eigen opvattingen.
ook ga ik weer meer sporten. door te zwaar te zijn heb ik helaas een half jaar geleden een blessure opgelopen waarmee het nu weer goed gaat, dus rustig aan weer beginnen met hardlopen. maar voordat ik start wil ik alvast wat kilo's kwijt zijn. dat kan alleen maar beter zijn voor mijn gewrichten.

helaas is mijn vriend een sporter en moet hij wel veel kh binnen krijgen. veel pasta's, brood, pannenkoeken etc.
ook kan hij nog eens alles eten zonder ook maar een grammetje aan te komen. zit bij hem in de familie.
hij steunt me wel, eet ook geen tot weinig slechte tussendoortjes meer en staat helemaal achter me.
als ik meer ben afgevallen en meer conditie heb opgebouwd gaan we samen hardlopen en mountainbiken. daar heb ik echt wel zin in en is ook echt wel een drijfveer voor mij!

zo, heel verhaal!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:28

Phor, wat voor salade eet je dan tussen de middag?
Ik zit namelijk op mijn werk en dan valt een salade eten niet mee :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:29

sla, komkommer, tomaat, avocado, soms wat kaas, misschien een uitje erbij. Geen dressing. Ik hou van puur eten :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:30

Ah maar dat sta je dan s'ochtends allemaal fijn te hakken?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:33

nee, ik werk niet zoveel. Op m'n werk eet ik niets (geef een paar uurtjes les, 3 dagen per week) :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:37

Ah, op die manier.....

Ik heb het ook een tijdje gedaan maar kreeg het ook niet voor elkaar gebokst.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:38

Ik eet tussen de middag vaak rauwkost Zooist, dat haal ik gewoon kant en klaar bij de supermarkt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:40

Zooist schreef:
Phor, wat voor salade eet je dan tussen de middag?
Ik zit namelijk op mijn werk en dan valt een salade eten niet mee :)

Ik neem van alles mee en hak alles ter plekke :D tevens hebben we hier een koelkastje :)

Gisteren een salade gemaakt met Rucola slamelange, geitenkaas, luchtgedroogde ham, witte druifjes zonder pit en honing :9

Wat betreft KHD-arm eten, ik probeer het bij te houden maar ik houd mij er niet altijd aan :o etentjes, bezoek, feestjes, weekendlekkers ed zijn echt valkuilen!
Doordeweeks probeer ik mij zo goed als mogelijk eraan te houden!
Ik was 10 kilo afgevallen vanaf januari, maar de laaste 3 weken vaak gezondigd met KHD en suikers
door drukte,stress, feestjes ed met als resultaat 2 tot 3 kilo aangekomen.....maar over een week wordt hier weer wat aan gedaan :Y)

Of ik gooi er weer 1 weekje eierdieet tegenaan, dan zijn die extra kilo's ook weer foetsie ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:42

phormicola schreef:
:') Ok, we gaan verder. Maar ik blijf erbij dat je echt naar je gedachten moet gaan kijken, VOORAL omdat je een ES hebt. Negeer dat alsjeblieft niet!
Het is eigenlijk heel erg dom van me om nu met jou over afvallen en diëten te gaan praten aangezien ik je daar absoluut niet mee help. Maar ik vind dat iedereen recht heeft op informatie :)

Ik wil niet dieten, ben niet dik, maar wil van die suikervraag af :) Lees later de rest van je en jullie posts.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:43

@Karin.
Ja, ook dat heb ik een tijdje gedaan.
Ik ga me er maar weer eens op voorbereiden.
Probleem is echt op mijn werk dat ik dan gewoon wat moet eten.... zo'n beetje heel de dag door....

Ik zat ook te denken om van start te gaan met het eierdieet en dan door te gaan met zoiets als phormicola doet. Maar ik moet echt heeeel veeeeeel salade eten.
Of ik moet er flink vlees of kaas indoen....

Dat hele vette kwam ook echt mijn neus uit!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:44

ik neem vaak salades, gebakken ei, groente mee naar mijn werk.
ik werk met kinderen en er wordt van ons verlangt dat we samen met de kinderen eten voor het goede voorbeeld.
dus gewoon netjes aan tafel met mes en vork broodje smeren en eten.
soms is het voor mij wel moeilijk om dan niet ook een lekker broodje te nemen.
of als er iemand jarig is geen zakje chips / taartje / chocolade te eten.
gelukkig zijn de kinderen niet zo moeilijk, accepteren ze dat ik het niet aan neem en stellen zij heel eerlijk vragen waarom en hoe en wat. mijn collega's gaan er minder makkelijk mee om. zo van ach doe toch "gezellig" mee, wat kan het nou voor kwaad. familie heeft hier helaas ook een handje van. gelukkig ben ik sterk genoeg om het af te houden.
en heel soms doe ik wel gewoon mee hoor, het moet wel leuk blijven! maar dan let ik daarna gewoon nog iets beter op!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:45

Ik ga dat eierdieet nog eens opzoeken en dan weer weekschama's maken om te eten.
Ben nogal schematisch aangelegd en dan lukt het me wel.

Toen mijn schema's op waren was het ook gelijk over en ging ik weer helemaal los :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:48

Ik kom me hier ook melden :)

Sinds vorige week maandag eet ik bewust weinig koolhydraten. Ik pik er dingen uit van Dr. Frank, Dr. Atkins en South Beach, bevalt me tot noch toe heel prima.
Ik ben nu 3kg afgevallen en nog 12 te gaan. Ik heb helemaal geen zin om te snaaien oid, wel heb ik vreselijk zin in een boterham melkwit met roomboter en hagelslag of een boterham met pindakaas, maar goed... een haring is ook lekker :D

Mijn lunch maak ik 's morgens voor ik naar mijn werk ga (bv salade of omelet) of de avond ervoor (soep).
Het boekje van Tante Til gebruik ik voor de koolhydraatarme zoetigheden (muffins, boterkoek, etc. van amandelmeel).
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 13-07-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:49

Als etentjes en verjaardagen etc valkuilen zijn voor een khd arm dieet, dan denk je dat je dingen niet 'mag' van je dieet ;)
Als je die gedachte veranderd in: "mijn eetpatroon zorgt ervoor dat ik dat vergif niet in m'n lichaam kan stoppen." (ik noem maar wat), wordt het alweer een heel stuk makkelijker.

Je kunt dit met alles doen, waardoor je nieuwe levensstijl heel erg simpel wordt :) Je hersenen voor de gek houden is niet zo moeilijk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:49

Ik ben trouwens geen voorstander van dat eierdieet. Ik ben ook nog nooit iemand tegengekomen die er wat aan had.
In feite is het gewoon een crashdieet en ja, ook met eieren is dat gewoon niet goed voor je.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:51

phormicola, jij zegt al 10 jaar khd-arm te eten, maar dan val je toch niet meer af?
Dit boezemt mij enigzins angst in of dat het uberhaupt lukt om af te vallen zonder khd.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:57

10 maanden denk ik, geen 10 jaar (zie openingspagina van dit topic)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:58

Waar las je dat? :')
Ik eet al 10 jaar geen suiker meer, maar vrat me kapot aan khd :j Ik eet nu +/- een jaar khd arm en met een fantastisch resultaat.
Nee, ik val niet meer af, ik zit in de laatste, levenslange fase. Maar ik ben in 3 maanden 12 kilo kwiitgeraakt en de laatste 3 kilo heb ik in 2 maanden eraf zien gaan :) Werkt prima hoor.

Ik woog eerst 84 kilo, nu 69 (ik ben 1,78m) en heb een BMI van 21.9
Ik heb trouwens nog een zomerjas van toen ik 13 was en die is me nu te ruim, kun je nagaan :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:00

Ik gebruik het khd arm eten niet om af te vallen, maar om rond hetzelfde gewicht te blijven en om mij fitter te voelen :)

Zodra ik koolhydraten eet (vooral pasta, brood, aardappels) vliegen de kilo's eraan plus dat ik weer dat moe en lui gevoel krijg!

En 3 à 4 x per jaar een week eierdieet er tegenaan gooien in geval van nood lijkt mij niet zo'n probleem (het helpt bij mij iig goed ;) )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:01

Ik vind dat eierdieet dus nooit goed, voor welk doel dan ook. Vetvasten sta ik ook niet achter :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:03

Kijk, dat geeft de burger moed :D
Suikerarm had ik inderdaad gelezen, niet kdh-arm, dat was mijn eigen draai die ik eraan had gegeven.

Ik woog vorige week 68kg en nu 65kg bij een lengte van 1.60m. Vorige week had ik dus een BMI van 26.6 en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat mijn BMI is met 65kg (zal zo eens kijken).
Om mijn gewichtstoename te stagneren (prednisongebruik) kom ik ook geregeld bij een diëtiste. In maart heb ik Sonja Bakker geprobeerd, maar na 4 weken stond de weegschaal slechts op -500gr. De diëtiste gaf aan dat afvallen tijdens prednisongebruik geen zin heeft, maar sinds 2 weken ben ik gestopt en daarna begonnen met kdh-arm. Door de prednison heb ik als bijwerking diabetes II cadeau gekregen met de nodige medicijnen en heel stiekem ben ik op eigen initiatief gaan afbouwen en gestopt, omdat kdh-arm anders niet mogelijk was. Helaas is de HA momenteel met vakantie, dus kan ik nog niet zeggen of mijn suiker ook daadwerkelijk is gedaald door het kdh-arm.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:07

oeh, kijk daar mee uit hoor! Je kunt wel je eigen bloedsuiker testen, ik hoop dat je dat doet?
Als je niet kunt testen, niet beginnen met khd-arm!