Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:28

Maar jongens van 700 naar 12 à 1300 is toch al een hele verbetering ...

Dat kan ik niet op een korte tijd verbeteren ...

En ja mijn dietiste werkte zo ... Mij op 800 zetten als ik niet afviel van 1200 en van 1000. Kan ik ook niets aan doen, onwetendheid weet je.
Net zoals ik volgens haar programma wit brood e.d. mocht eten terwijl dat compleet nutteloos is ... Wist ik veel.

SB heb ik een maand of 4 gedaan, wel enkele kilo's mee afgevallen. Maar daarmee zat ik aan nog minder calo's omdat ik dan op slaatjes ging leven ...

Sporten zit er momenteel zowel finacieel als met mijn lijf niet meer in. Vanaf september heb ik pas weer goedkope sportschool.
Zit al ettelijke maanden met eenvastzittende onderrug ....

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:36

Als jij echt iedere dag 1200-1300 kcal binnenkrijgt is dat zeker een verbetering.
Ik denk dat je toch echt meer moet toevoegen. Je er niet veel van aantrekken als je een paar kg aankomt, logisch want je lichaam is al dat eten niet gewend. Maar op de lange termijn is dat alleen maar beter.
En neem tussendoor een handje nootjes (ongezouten) en maak je eten met olijfolie, dat zijn goede vetten.
En je kunt bij je avondeten best wat meer (volkoren)pasta of (zilvervlies)rijst nemen dan 100 gram.
Ga naar 150 ofzo, gewoon opbouwen.. want anders gaat het echt de verkeerde kant op.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:39

MM is nog op vakantie toch???

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:42

Ongeveer iedere dag ja ... Soms is dat eens minder soms is dat ook meer.
Ik probeer niet helemaal obsessief te worden, niet opnieuw.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:03

Volgens mij niet orionneke want ik zie heel posts van haar op Bokt gewoon

Wij hebben als avond eten gegeten:
Quisedia (zoiets, iig van die wraps met gesmolte kaas ertussen met uit, paprika en tomaat) en sla.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:07

Hm vroeg me af hoe het met haar gaat nu... Ga haar ff pben dan!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:14

Misschien leest ze wel mee
Dan kan ze het hier plaatsen (als ze wil) want ik ben ook wel benieuwd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:16

Ja misschien dat ze het nog wel ziet!!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:41

De dietiste waar mijn dochter bij loopt heeft een dieet opgesteld waar je echt niet weinig hoeft te eten.Het enige dat geschrapt is, is gewoon brood en aardappelen.In plaats van gewoon brood eten we speltbrood en in plaats van aardappelen eten we bruine rijst(de echte niet de snelkook)en speltmacaroni en spaghetti of een lekkere gevulde salade.Verder veel groente en rustig met fruit(ivm fruitsuiker).Ook gewoon vlees of vis.Mussli kun je ook gewoon zelf maken.Dan heb je niet de suiker of honing of andere lekkermakertjes erbij.Verder zijn we met elkaar FANATIEK gaan sporten en na 3 weken was het resultaat dat ze 3 kg kwijt was,maar wat nog belangrijker was,was dat ze 3% vet kwijt was!Je begint nu na 5 weken echt verandering te zien.Haar overgewicht zat vooral rond haar buik(meteen ook de gevaarlijkste plek)en die is echt aan het,, smelten,, Omdat het nu zo goed gaat is ze zelf supergemotiveerd(en wij met haar)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:45

Dat is echt super FlairS!
En nu moet ze het nog even volhouden, hoeveel moet er nog af?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:57

Bij mijn dochter nog zeker 10-15 kg.Ze is echt veel te zwaar voor haar leeftijd(14)Aan de andere kant heeft ze,dat komt nu op de sportschool tot uiting,een conditie als een paard en is ze vreselijk sterk.Bij mij mag er nog wel een kg of 6 af en bij mijn man ongeveer 10.We hebben nog wat te doen.Wat mij opvalt is dat er lijners zijn die 's ochtends zowat niets eten(een bakje yoghurt en nog wat fruit en dat is het)Dat gebeurd bij ons dus niet.Het is dat mijn brood mislukt is vannacht maar normaal neem ik een lekkere,soms 2 lekkere verse sneetjes brood.Daarbij maak ik een fruitshake met fruit dat we in huis hebben op dat moment.Je kunt je lijf niet laten draaien op een bakje yoghurt.Heb vanochtend bij gebrek aan brood 2 speltknackebrodjes met geitenkaas, een plak ontbijtkoek ,een appel en een glas grapefruitsap naar binnen gewerkt.Die speltprodukten moeten jullie echt gaan proberen.Je hebt echt veel minder snel weer honger.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:08

Wel fijn dat jullie het met zijn 3en doen, dat is toch makkelijker vol te houden dan wanneer er 1 moet afvallen en de rest gewoon koekjes en snoepjes kan eten.
Ik ontbijt ook veel, meestal met 4 boterhammen, beleg verschillend.
Speltproducten, nooit van gehoord, is daar een site van ofzo?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:18

Op internet zijn best veel sites met verwijzingen naar spelt .Inderdaad is het met zijn 3en veel makkelijker.Er is gewoon geen snoep en andere rotzooi in huis

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:27

Nee dat is handig!
Hier ligt de kelder half vol met chips enzo.
Het is wel minder geworden na wat 'protest' van mijn kant, maar toch niet helemaal.
Liefst zou ik die sultana's ook zien verdwijnen en de rollen biscuit ook, niet dat die zo slecht zijn, maar ik blijf er van eten.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:30

Ga nu eerst maar eens 35 paarden eruitgooien en 10 boxen mesten.Wie weet helpt het ook mee

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:31

Haha dat zal wel toch
uitmesten is ook best zwaar, 10 boxen, helpt vast mee

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:51

Die Speltproducten, zijn die gewoon verkrijgbaar in de supermarkt? Klinkt wel goed nl

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:55

Omdat Flair er over begon laatst zag ik het toevallig bij de AH liggen. Speltbrood....... Smaakt dat eigenijk heel anders??? En wat is spelt eigenlijk?

Maar mijn aardappels kan ik echt niet missen en mijn gewone brood in iedergeval ook niet!!! Jammieeee

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:14

Aardappels kan ik wel missen, makkelijk, maar als we dat hier thuis eten zal ik er toch 1 moeten nemen, kan moeilijk alleen op groente leven.
Brood kan ik ook niet missen, veel te lekker

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:22

Inderdaad zijn er supermarkten die speltbrood verkopen.Alleen moet je uitkijken of het inderdaad alleen spelt is.Bij ons hier in Heiloo verkoopt de supermarkt ,,speltbrood,,maar na enig navragen was het maar 10%spelt derest gewoon tarwe.Kijk eens op voedingswaar .nl.Daar koop ik het meel voor mijn broden en de spaghetti en macaroni.Nog 8 minuten en mijn broodje is weer klaar.Als je naar de natuurvoedingswinkel gaat kun je alles krijgen;zelfs spelt rijstwafels en koekjes.Het brood uit de natuurvoedingswinkel is mij te zwaar maar mijn zelfgebakken daar kan geen supermarktbroodje tegenop!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 12-08-05 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:23

Zo vannochtend weer fanatiek gesport

Ik wordt gek ik wordt alleen maar zwaarder En kan niet zeggen dat het helpt om dan niet nog minder te gaan eten.
Want ik beweeg toch best veel laatste weken, rij zeker om de dag paard (normaal laatste tijd was dat 1 keer per week) en fiets vaak naar stal en sport 2 keer pr week. Gister ook 2 paarden gereden gefietst en vannochtend een halve kilo zwaarder
Zal wel.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:24

orionneke schreef:
Omdat Flair er over begon laatst zag ik het toevallig bij de AH liggen. Speltbrood....... Smaakt dat eigenijk heel anders??? En wat is spelt eigenlijk?

Maar mijn aardappels kan ik echt niet missen en mijn gewone brood in iedergeval ook niet!!! Jammieeee

Het smaakt niet anders.Als je donker meel hebt smaakt het een beetje naar Alisson(dat zware tarwebrood)en het lichtere brood gewoon naar tarwebrood.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:26

Jamy schreef:
Zo vannochtend weer fanatiek gesport

Ik wordt gek ik wordt alleen maar zwaarder En kan niet zeggen dat het helpt om dan niet nog minder te gaan eten.
Want ik beweeg toch best veel laatste weken, rij zeker om de dag paard (normaal laatste tijd was dat 1 keer per week) en fiets vaak naar stal en sport 2 keer pr week. Gister ook 2 paarden gereden gefietst en vannochtend een halve kilo zwaarder
Zal wel.

Spieren? }>

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:28

Ik wil geen spieren

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:28

Spieren, daar dacht ik ook aan!
Ga jezelf eens opmeten op verschillende plaatsen Klinkt stom als ik het zo neerzet
Maar ik was een paar cm kwijt, en toch zwaarder geworden toen ik iedere dag fanatiek ging fitnessen.
Je centimeter is betrouwbaarder dan je weegschaal dacht ik zo