Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:19

Muurp schreef:
Bellatrix schreef:
Het maakt dus eigenlijk niet heel erg uit of je groente of kippen bouillon gebruikt? Je zal het niet proeven?

Wel iets, met name tussen groente en vlees/kip, vind de groente vaak wat flauw :+ maar het verschil is echt niet mega.
Ik ben geen fan van rund, dus die gebruik ik sowieso nooit.

Die heb ik netjes wel gehaald haha! Ik zie het wel, als ik merk dat ik iets niet lekker vind kan ik het altijd nog weglaten...

Duhelo

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:22

Hier deze week de geitenkaas tekort en de panko. Wel wat lastig dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:22

tinkert_tje schreef:
Judith_

[ [url=m/TSbfW3.png]Afbeelding[/url] ]

Ah dankjewel! Jammer ik zie ze ook echt niet in mijn app staan. :(

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:28

poes schreef:
Azijn blijft wel gewoon goed dus dat koop ik dan eens en doe ik eeuwen mee. Ik proef wel echt veel verschil tussen witte wijn en balsamico azijn dus die ga ik niet switchen. Sowieso ben ik blij dat die hype met die balsamico eindelijk voorbij is. Als ik in een brasserie van die strepen balsamico op de meest random borden zie ben ik al weg.

Haha ja dat ben ik met je eens. Die strepen balsamico op het bord kunnen echt niet. Blij dat je het weinig meer ziet inderdaad.

Wij hebben vanavond de spaghetti met gehaktballetjes gegeten. Ik begreep de kruidenroomkaas in het recept niet zo, maar was erg lekker. Zou ik zelf nooit hebben bedacht. In dit gerecht moest ook een bouillon blokje rund, maar heb gewoon groente gedaan. Vind rund nooit zo lekker. Smaakte prima.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:00

Ik had vandaag de Mini-tortilla's met krokante kip en mangochutney. Nu keek ik naar het recept en zag daarop 10 eetlepels zonnebloemolie staan (of ja, 5 eetlepels per persoon) om de kip in te bakken. Op het papieren recept zeggen ze er wel zelf bij dat je zo basically de kip aan het frituren bent om hem lekker krokant te maken. Mochten er nu meer mensen net als ik dat wat overdreven vinden en een Airfryer hebben: Ik heb de kipstukjes 10 minuutjes op 200 graden in de airfryer gedaan en vond dat heel geslaagd. Met een gewone over zal het wat langer duren maar is denk ik ook zeker een realistische optie voor wie liever niet frituurt zegmaar...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:11

Oh, krijg je vooor 2 personen als je een 1 persoonsbox doet? Dan ga ik dat ook eens proberen!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:21

Tancreda4 schreef:
Oh, krijg je vooor 2 personen als je een 1 persoonsbox doet? Dan ga ik dat ook eens proberen!

Meestal wel. Ze garranderen het niet, maar het is voor HelloFresh zelf makkelijker om voor 2 personen te leveren dan voor 1. De mail die ik er ooit over kreeg was:

HelloFresh schreef:
Het is druk bij ons en om zoveel mogelijk thuiskoks van een box te kunnen voorzien, hebben we een aantal aanpassingen gemaakt. Een gevolg daarvan is dat we jouw 1-persoonsbox tijdelijk hebben geüpgraded naar een 2-persoonsbox, zonder extra kosten. Zo heb je nog meer HelloFresh om van te genieten!

Zoals je weet houden we niet van eten verspillen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om die tweede portie goed te benutten:
Eet het de volgende dag als lunch;
Vries het in voor een andere avond;
Maak je buurvrouw of buurman blij met een verse maaltijd.
Veel kookplezier en eet smakelijk alvast!

Het HelloFresh-team

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:41

De ervaring leert dat de mosterd niet te proeven is in gerechten. Mijn man vindt het ook vreselijk, maar hij zegt er nooit wat over. En ikzelf proef het ook niet terug, ondanks dat ik weet dat het erin zit.

Ik heb ook alle azijnsoorten en bouillonblokjes hier thuis, de verschillende soorten smaken echt heel anders.

Hier nu voor het eerst een 4 persoons box met 3 gerechten, voor ons tweetjes. Ik had eerder 5x 2 personen, maar ik werd gek van het verplicht koken iedere avond. Nu kan ik ook porties opwarmen of ik hoef alleen nog een salade te maken. Dat geeft enorm veel rust.

Hier overigens ook geen optie voor smoothies, het zal wel per land verschillen. Wat ik wel grappig vind is dat bijna alle kruidenmixen uit Nederland komen :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:15

IMAY1990 schreef:
Ik had vandaag de Mini-tortilla's met krokante kip en mangochutney. Nu keek ik naar het recept en zag daarop 10 eetlepels zonnebloemolie staan (of ja, 5 eetlepels per persoon) om de kip in te bakken. Op het papieren recept zeggen ze er wel zelf bij dat je zo basically de kip aan het frituren bent om hem lekker krokant te maken. Mochten er nu meer mensen net als ik dat wat overdreven vinden en een Airfryer hebben: Ik heb de kipstukjes 10 minuutjes op 200 graden in de airfryer gedaan en vond dat heel geslaagd. Met een gewone over zal het wat langer duren maar is denk ik ook zeker een realistische optie voor wie liever niet frituurt zegmaar...

Ik heb het gewoon in een laagje olijfolie gebakken, omdat ik geen zonnebloemolie had. Maar werkte ook goed. Vond de kip met panko erg lekker. Zou je deze panko mix ook in de winkel kunnen kopen?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:21

Dat kan zeker. Ligt bij de Aziatische spullen. Vandaag nog gedaan en de kipnuggets er zelf mee gemaakt.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:31

_Roxanne schreef:
poes schreef:
Ik meld me ook :D aan inspiratie geen gebrek, tijd om te koken op zich ook niet maar laatste tijd raak ik door omstandigheden niet op de juiste momenten in de winkel. Daarom even HelloFresh.

Bestellen jullie ook wel eens de extra’s? Lunch/tussendoortjes?

Wij bestellen wel eens kant- en klaar soep mee, bevalt prima! Smaakt echt wel anders dan soep uit blik.

Voor de liefhebbers: ik heb nog 3 gratis boxen en wat kortingscodes om weg te geven :)

Wij willen graag HF gaan proberen, dus als je nog een kortingscode/gratis box hebt dan hou ik mij aanbevolen!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:20

Ik kan ion boxen weggeven. Stuur maar een pb

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:24

Ik heb ook nog 2 boxen om weg te geven :j

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:16

Wat is het beste moment om m'n box even te stoppen zodat ik weer kan starten met korting? Ik krijg hem zaterdag, zal ik dan stoppen als ie geleverd is? En meteen weer starten? Of kan ik het gewoon nu doen en dan komt m'n box van zaterdag ook gewoon nog?

Gisteren kwam m'n moeder eten en ik had toevallig deze week geen zelf gekozen box. Dus de courgettesoep gecombineerd met de varkanshaas.
Moet zeggen dat ze allebei echt lekker waren!
De soep staat nog een beetje van in de koelkast voor de lunch straks. Had zelf deze nooit gekozen maar 't was een meevaller!

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:22

IMAY1990 schreef:

Bedankt voor de tip, ik was nog een manier aan het bedenken om het anders te doen... Andere optie was om het gewoon te bakken zoals ik normaal ook zou doen ipv 'frituren'

Onze bestelling voor deze week is niet helemaal goed gegaan. We weten nog niet of dat het zo gekomen is doordat we het bezorgmoment aangepast hadden of niet. We hebben wel 4 gerechten gekregen ipv 3, maar 1 van de 4 hadden wij ook gekozen. Als we nu in de app kijken, hebben we wel precies geleverd gekregen met wat in de app staat.
Dus wat er gebeurt is, is ons nog een raadsel :o?

Met wat kleine aanpassingen, kan ik er als nog wel wat van maken hoor. In 2 gerechten zitten echt ingredienten die wij niet lusten (tonijn (word vervangen door shoarma) en geitenkaas (word vervangen door mozzarella))

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:16

Heb ik ook weleens gehad. Als je je box qua aantal personen wijzigt, nadat je gerechten hebt gekozen, gaat ie weer terug op wat er oorspronkelijk stond.
Zo irritant.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:16

Als je wat veranderd gaat hij inderdaad terug naar de "default" maaltijden.

Ik heb altijd via de app dat wanneer ik het aantal gerechten wil wisselen, meestal van 5 naar 3, hij gewoon weer 5 maaltijden pakt. Bloedirritant. Via de website lukt het wel, maar die is dan weer zo traag als stront in een trechter...

Vandaag had ik de paprikarisotto met geitenkaas. Màn die was lekker :9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:18

Ze zijn wel lastig bereikbaar zeg…

Ik had twee afschrijving op Paypal precies na elkaar. Eentje van 19,44 en eentje van 20. Terwijl ik 20 euro korting moest krijgen.

Goed app afgezocht na wat zoeken de chat gevonden. Duurt het 20 minuten voor er iemand reageert en vervolgens loopt de chat vast -O-

Ok Facebook messenger dan maar. Onmiddellijk bericht terug dat ze tijdelijk via deze weg niet bereikbaar zijn.

Dan maar bellen e. 20 minuten (!!!) in de wacht, een medewerker die het niet kon vinden en na nog eens tien minuten vroeg of ik het hele verhaal nog eens via whatsapp kon doen met screenshots.

Op naar whatsapp. Opnieuw alles getypt inclusief screenshots van mijn rekening.
Vraagt de medewerker of ik mss de screenshots rechtstreeks uit de Paypal app kan halen? Daar ziet ze namelijk het ondernummer.

Ok prima.

App downloaden en inloggen, ondertussen vraagt de medewerker of ik er nog ben :j

Blijkt het godver nog een overschrijving voor iets anders te zijn ook |o |o :o? #) 8)7

‘Ok nou dank je wel en sorry voor de vergissing en nog een fijn weekend.
Maar jullie zijn wel moeilijk bereikbaar hoor! :*

Met mij kun je echt buiten komen zeg.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:58

ooooh Poes, ik moest hier zo vreselijk hard om lachen, dit zou ook echt een actie voor mij zijn _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:16

Ik heb ook alles in huis zoals witte wijn azijn, balsamico, verschillende soorten olie, roomboter. Ik heb z’n mega pak groenten en kip bouillonblokjes in de la liggen.
Zelf heb ik vaak wel als er een yoghurt sausje bij zit dat het wat weinig is. Dus dan haal ik extra yoghurt zodat ik meer saus kan maken.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:26

Ik krijg morgen mijn eerste box, ben benieuwd! Ze staan wel vroeg al voor dedeur, dus daar gaat mijn uitslaapochtendje..

Boodschappen kopen voor 1 persoon vind ik een ramp, dus deed leek mij een uitkomst. Volgens mij vindt Hellofresh dat ook, want ook ik krijg een 2-persoonsbox ipv een 1-persoons. Dat was nou juist net niet de bedoeling >;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 01:22

Freyr schreef:
Boodschappen kopen voor 1 persoon vind ik een ramp, dus deed leek mij een uitkomst. Volgens mij vindt Hellofresh dat ook, want ook ik krijg een 2-persoonsbox ipv een 1-persoons. Dat was nou juist net niet de bedoeling >;)

Als je een beetje handig gerechten uitzoekt waarvan de ingrediënten wat langer houdbaar zijn of die je bereid kunt invriezen dan kun je heel goedkoop bijna een hele week eten!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:14

Of gerechten klaarmaken en invriezen kan ook wel eens?

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:06

Ik heb voor deze week alleen net de gerechten gekozen die totaal niet handig in te vriezen zijn. Komt wel goed, ik heb de komende tijd een goede lunch denk ik zo.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:12

Martine schreef:
Heb zojuist NLREA0E529 gebruikt dus die werkt nog :j

Bij mij ook! Ik ben blij haha.