Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:09

Horse_xx schreef:
Danoesje, dat wil ik ook eens proberen te maken met advocado.. Is dat geen aparte smaak?

Ik heb net weer een aantal peer-appel havermout muffins gemaakt :) Is er iemand die weet hoe ik hier nu de voedingswaarden van kan berekenen?

Ook heb ik Granola gemaakt, maar als ik alle ingredienten (havermout, kokosrasp, zonnebloempitten, blanke rozijnen en appel) bij elkaar optel kom ik uit op 170 gr en nu het uit de oven is op 70 weet iemand hoe dit kan en hoe ik nu de voedingswaarden kan berekenen?

O: 45 gr havermout, 10 gr chia en 12 gr pindakaas
T: 23 gr kikkerweten (kleine) 47 gr kikkererwten (grote), smoothie van 1 appel, 1 peer halve banaan
L: Twee spelt meergranenbroodjes met 15 gr geitenkaas en 25 gr tonijn
T: paar stukjes appel en peer, 75 gr paprika uit de oven, 20 gr walnoten
T2: appel-peer havermout muffin
D:Geen idee nogKapucijners 200 gr , 100 gr kipgehakt, ui, champignon en mexicaanse groente mix custard met honing

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:37

Sonja_vR schreef:
bonen voor bechamelsaus vervanger, ik vermoed dat lima bonen of cannelini bonen daar heel erg geschikt voor zouden kunnen zijn :?

vandaag :
Ontbijt havermout met banaan en kaneel en een bak erwtensoep (mijn ontbijt net binnen, niet dat ik om 6 uur aan de erwtensoep zat :+ )
vanavond: Lasagna... :+ en toe verse zelfgemaakte custard

heb voor het rekenen maar een lasagne genomen die ruim in de kcal zit
kcal: 1522
vet: 57.35
khd 177.11
eiwit 66.89

ik mag vanavond absoluut nog een tussendoortje
beweging = kwartiertje crosstrainer (again, conditie := ) en twee keer dik half uur met de hond naar buiten.

zodiacje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:43

Hihi, jullie halen me over, morgen ga ik genieten! :D

Danoesje, ik ben heel benieuwd naar je recept voor die chocolademelk!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:45

Sonja_vR schreef:
Sonja_vR schreef:
bonen voor bechamelsaus vervanger, ik vermoed dat lima bonen of cannelini bonen daar heel erg geschikt voor zouden kunnen zijn :?

vandaag :
Ontbijt havermout met banaan en kaneel en een bak erwtensoep (mijn ontbijt net binnen, niet dat ik om 6 uur aan de erwtensoep zat :+ )
vanavond: Lasagna... :+ en toe verse zelfgemaakte custard

heb voor het rekenen maar een lasagne genomen die ruim in de kcal zit
kcal: 1522
vet: 57.35
khd 177.11
eiwit 66.89

ik mag vanavond absoluut nog een tussendoortje
beweging = kwartiertje crosstrainer (again, conditie := ) en twee keer dik half uur met de hond naar buiten.

Waar zijn je lunch en tussendoortjes?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:48

zeg danoesje, zet voortaan eens gelijk een recept neer als je post over lekkere zaken, ben ook wel benieuwd naar de avocado choco melk
ik koop regelmatig een avocado, maar verder dan quacamole achtige zaken en het op een cracker, wrap of boterham smeren kom ik niet

Horse : tussendoortje komt vanavond, ik ben even heel erg braaf aan het proberen om het bij drie eetmomenten te houden en die wat groter te houden ivm insulinepieken etc (is in overleg met orthomoleculair therapeut) ook weer in combi met nuchter bewegen en dan pas eten etc ,om de vetverbranding op gang te schoppen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:22

Sonja_vR schreef:
zeg danoesje, zet voortaan eens gelijk een recept neer als je post over lekkere zaken, ben ook wel benieuwd naar de avocado choco melk
ik koop regelmatig een avocado, maar verder dan quacamole achtige zaken en het op een cracker, wrap of boterham smeren kom ik niet

Horse : tussendoortje komt vanavond, ik ben even heel erg braaf aan het proberen om het bij drie eetmomenten te houden en die wat groter te houden ivm insulinepieken etc (is in overleg met orthomoleculair therapeut) ook weer in combi met nuchter bewegen en dan pas eten etc ,om de vetverbranding op gang te schoppen

Oooh vandaar dan begrijp ik het!! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:35

mijn ontbijt was ook pas om 11 uur , , dat scheelt een hoop :+ moet alleen mijn crosstrainermomentje naar 's ochtends verhuizen, heb ik nu 2 keer 's middags gedaan, dan word het echt iets waar je je toe moet zetten , iets met skup onder de kont en zo ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:41

Als ik iets zelf bak, ga ik altijd uit van de 'starthoeveelheden'. Dus gewoon op eetmeter oid invoeren hoeveel havermout/bloem whatever je gebruikt hebt. Stel dat het dan toch minder is, is dat alleen maar mooi meegenomen toch :P Maar ik denk dat het wel klopt. Ook voor verse pasta-groentensaus oid bereken ik alles 'rauw'.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:44

O: 250ml halfvolle yoghurt, 35gr havermout, 1 banaan, 10gr oerzoet, kaneel
B: 12km fietsen, 3.5u lesgeven
'L': 1 sinaasappel, 1 banaan
B: 12km fietsen
T: 1 Allisonboterham, 20gr pindakaas
A: 100gr kipfilet, 200gr broccoli, 1 ui, 100ml sojaroom, 70gr pandanrijst, 15gr roomboter, kruiden

1550kcal

Daar moeten nog minstens 800 kcal bij eigenlijk, maar ik had totaal geen trek in m'n lunch :( Even kijken of ik na het avondeten nog iets kan vinden dat me wel aanstaat.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:45

Ik kan nu heel slechte dingen noemen zoals een bak B&J, maar dan zou ik het duiveltje op je schouder zijn, dus nevermind, ik heb niets gezegd :')

Havermout misschien?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:48

Nee, ik heb totaal geen trek in gekookte havermout. Ik eet het wel afentoe, maar met lange tanden. Ijs heb ik ook geen trek in.
Zal wel iets van fruit worden en hopelijk iets met proteine :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:49

phormicola schreef:
Nee, ik heb totaal geen trek in gekookte havermout. Ik eet het wel afentoe, maar met lange tanden. Ijs heb ik ook geen trek in.
Zal wel iets van fruit worden en hopelijk iets met proteine :Y)

;( ;)

Mooi dat je naar je lichaam luistert, dan zul je gewoon behoefte hebben aan fruit vandaag :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:49

Schijnbaar ja, in het bijzonder bananen, de sinaasappel viel namelijk ook niet fantastisch _O-

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:10

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, 1 el cacao-nibs, 1 el lijnzaad en 2 el tarwezemelen. 1 speltbeschuit met bio-pindakaas.
T: banaan + stukje zelfgemaakte havermout/appelcake
L: 2 vk boterhammen met kaas, 1 gekookt ei, 1 mandarijn, kommetje heldere kippensoep
T: stukje zelfgemaakte havermout/appelcake
T: peer + 1 mandarijn
A: 3 kleine wraps met gehakt, paprika, mais en wat crème fraiche
T: bio-rijstwafel met chocoladelaagje

Totaal tussen de 2200 en 2300 kcal. Alleen de zelfgemaakte havermout/appelcake weet ik niet, want heb daar geen voedingswaarden van. Maar kan nooit heel gek veel zijn, want het bestaat uit havermout, appel, bananen, rozijnen, dadels en cacao nibs. Dus ik gok op 100-150 kcal voor 2 stukjes.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:51

Bhriseis schreef:
Als ik iets zelf bak, ga ik altijd uit van de 'starthoeveelheden'. Dus gewoon op eetmeter oid invoeren hoeveel havermout/bloem whatever je gebruikt hebt. Stel dat het dan toch minder is, is dat alleen maar mooi meegenomen toch :P Maar ik denk dat het wel klopt. Ook voor verse pasta-groentensaus oid bereken ik alles 'rauw'.

Bedankt, dan ga ik gewoon uit van 170 gr maar wel raar dat het nadat het uit de oven kwam nog maar 60 gr was of is dit normaal?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:52

O: Grutten met stevia
L: in een restaurant een lauwwarme salade met biefstuk, rucola, rode ui, paprika en dressing en een Wilhelmina-pepermunt
T: zelfgemaakte warme choco met slagroom, beetje Alpro vanillevla met bijenpollen
A: Roergebakken spruitjes met champignons, ui, knoflook (ik zie nu pas dat ik de paprika ben vergeten...) en teriyakisaus, Zelfgemaakte chocomouse.
T: Plakje kipfilet, beetje Griekse yoghurt en een handje elite haver.
D: (detox)thee, water, slimpie en een cola light

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:53

Horse_xx schreef:
Bhriseis schreef:

Bedankt, dan ga ik gewoon uit van 170 gr maar wel raar dat het nadat het uit de oven kwam nog maar 60 gr was of is dit normaal?

Waterverlies waarschijnlijk :) Ik doe het trouwens exact hetzelfde als Bhriseis!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:59

Morgen lekker allemaal gezonde dingetjes inslaan Bhri, maar je lijstje ziet er nog prima uit :) En qua hoeveelheid havermout ben ik ook een bodemloze put dan haha :P Maar kan er zo ook een paar uur op teren tot n tussendoortje en vaak zelfs tot de lunch (indien ik niet voor 7u wakker ben :Y) ). Helemaal wanneer je actief bent is een groot ontbijt alleen maar goed.

Oamaru, duurt lang zeg! Beterschap nogmaals. Ook vervelend dat je nu zo weinig kunt eten!

Lekker die berlinerbol halen Zodiacje! :D (geen idee wat het is maar iedereen klinkt er zo enthousiast over dat het vast wel lekker moet zijn haha)

Verse ananas is heerlijk! :9 En inderdaad heel makkelijk klaar te maken, ziet er moeilijker uit dan het is.

Horse, ik reken ook altijd met de waardes van voor het maken (bv 1 banaan, 40 gram havermout, 15 gram honing, enzovoorts) en dan maak ik er porties van en bereken ik het aantal calorieën per portie.

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 230 ml ongezoete sojamelk & 156 gram appel met kaneel
T: 28 gram whey perfection
L: restje zuurkoolstampot (256kcal), 165 gram mineola
T: 51 gram bospeen
A: bord met 130 gram (na koken) vk penne & visovenschotel, bakje salade (sla, komkommer, rode ui, zilveruitjes)
T: 125 gram magere kwark, 225 gram magere yoghurt, 2 vk beschuitjes & 11 gram whey
D: 2xkoffie, veel water, groene en witte thee
B: 10 min fietsen, 5 km hardlopen, middagje stal
1906 kcal waarvan 116 gram eiwit

Visovenschotel was met witvis, zalm, garnalen, tomaat, zongedroogde tomaat, zwarte olijven, champignons, ui, Italiaanse kruiden, geraspte kaas, witte wijn en de ovenschaal ingevet met beetje olie. Was heel erg lekker :9 (maar niet echt een magere gerecht haha)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:04

fleur_yen schreef:
Vandaag
O: 50 gr havermout, 6 gr lijnzaad, 8 gr amandelen, 1 appel, 10 gr krenten
B: blogilates week 1, day 1. Pff dat viel behoorlijk tegen :D + nog zelf wat buikspieroefeningen, 20 keer recht, links en rechts
L: pompoensoep met een plak roggebrood met cottage cheese en een eetlepel gezeefde tomaten uit blok
T: smoothie halve avocado, 1 appel, 180 ml sinaasappelsap, halve citroen, 65 gr dv aardbeien, 1 tl honing, 2 tl chia
T: laatste kleine restje soep, met wat kwark en kidneybonen erdoor
A: iets meer dan een halve kinderpizza 'pesto', niemand had zin in boodschappen doen, 1 groenteschijf met wat cottage cheese en een bakje prut met tomaat, paprika en wat kidneybonen, om toch een beetje meer voedingsstoffen binnen te krijgen dan pizza.
T: handje cashewnoten

D: 2 cappuccino, 1 wiener melange uit automaat

B: 2x 5km met de mbt door het bos naar paard, normale stalwerkzaamheden doen en rijden/longeren

Bhri wat fijn dat je je tegenwoordig zoveel beter voelt :)
Leonie, een dagje overslaan kan ook erg lekker zijn, ik kwam terug van stal helemaal doorweekt en ik had het zooo koud dat ik m'n oorspronkelijke plan om nog te gaan hardlopen ook heb laten varen, en inderdaad lekker ben gaan douchen en op de bank heb gezeten.

Lis je avondeten klinkt heerlijk :9

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:23

Ohh lis, je kent de berlinerbol niet!?!?!
Dat is een oliebol met banketbakkersroom erin. Zeg maar een pudding broodje maar dan met oliebol. Heeeeerlijk!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:27

Berlinerbollen zijn heerlijk *\%/*

Thanks Fleur!

Mmm Lis, die ovenschotel...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:27

O: smoothie magere yoghurt, mangosap, havermout, chiazaad, 20gr whey, kiwi en peer
T: komkommer
L: 4 vezelrijk crackers met hutekase en rauwkost
T: kaal roggebroodje
T: grapefruit
A: vega burger met 140 gram doperwten
T: zelfgemaakt sorbetijs van bevroren mango (50 gram) en een halve banaan met een klein beetje slagroom

B: morgen weer ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:47

O: volle yoghurt, havermout, banaan, gebroken lijnzaad (was erg lekker!!)
T: rijstwafel
L: 2 speltboterhammen met tomaatjes en peper, vers banaan/sinaasappelsap van ah
T: 8-10 volkoren biscuitjes
A: stukje varkensrollade, bloemkool met kaas, pomme duchesse en jus, vla
T: menms
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 15-01-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:52

_Lois_ schreef:
O: pannekoekjes van ei en banaan met poedersuiker, glas fruitontbijt
T: stukje brownie, paar stukjes komkommer, water
L: gebakken ei met 3 plakjes spek op een vk boterham
T: mandarijn
A: spinazie met ei en kipfilet en pijnboompitten, appelmoes na
T: stukje chocola, water
b: 10 min fietsen, straks Ripped in 30 week 2 dag 3

Ik eet over het algemeen best veel ei maar ik heb er nooit last van ofzo, het bevalt me beter dan brood :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:58

Neeee maar ik heb net even opgezocht en ziet er inderdaad heerlijk uit :~ Vreemd dat ik het nog nooit op heb, komt niet vaak voor met zulke dingen :Y)

Ovenschotel was inderdaad heel lekker en simpel :D

Fleur, mooi lijstje en inderdaad koud vandaag met de wind en regen brr.