aikon: ik zou dan heel veel pitjes in één potje doen! ik had er van een meloen te eten ongeveer 20-30 in 1 potje gedaan en kwamen er 3 op! dus dat zegt genoeg!! Ik heb ze niet gedroogd, gewoon pitjes direct te pot in!
De vorige keer kwamen van de eetlepel vol 12 plantjes op Maar helaas hebben die het loodje gelegd na dat ze 5cm hoog waren. Maar heb pitten zat Een kop vol.
Mauve7
Geplaatst: 18-05-13 16:56
Ik ben ook ongeduldig op mijn eerste radijs oogst aan het wachten. Het is wel een probeersel want ik ben niet zo gek op radijs uit de supermarkt dus hopelijk smaken die uit eigen tuin beter.
Bedankt voor de tips rondom de combi courgette en mest. Hoeveel plantjes zou ik zo'n grote speciekuip kunnen doen; 1 of meer?
Tinky12
Geplaatst: 18-05-13 17:13
Zo...mijn tomatenbed is omgespit...in een paar seconden...eheheh.Lang leve de frees
trisca
Geplaatst: 18-05-13 18:16
Alfalfa is zeer gewaardeerd paardenvoer in Engeland
Moeten komkommers en courgettes ook een stok om ze overeind te houden of groeien die over de grond? De mijne worden een beetje topzwaar nu
Tinky12
Geplaatst: 19-05-13 14:43
Komkommer kun je de hoogte in laten gaan met stokken maar courgette weet ik niet.Als je niet wilt dat het teveel ruimte inneemt zou ik ze lekker omhoog leiden
Hier wat met bakken vullen bezig geweest...tomatenbed grond weghalen en volstorten met overjarige mest.Grond de bakken in en als dat klaar is gaat de frees nog een keer over het tomatenbed om de boel lekker te husselen en dan kunnen de tomaten eindelijk de volle grond in
De pluksla heeft er zin in...hebben de kopjes al boven de grond...nog even en dan
Sonja_vR
Geplaatst: 19-05-13 20:49
iets is in de kas aan mijn planten aan het knagen, maar kan dus niks vinden, geen slakkensporen, niets wat vliegt, geen larven in de grond... nu dus maar wat bakjes bier neergezet om te checken of er stiekem toch geen slijmloze slakken rondhuizen ofzo en dalijk in het donker met de zaklamp de kas nog eens checken of ik iets zie knagen, heel irritant dit en dan van de week toch nog maar even slakkenkorrels en bio verjaagmuik voor vliegend gespuis scoren ... tis trouwens vooral in de potten op de kweektafel en 1 aubergine in de volle grond in de kas is wat aangevreten maar daar gebeurt al een tijd niets meer mee, dus blijkbaar is aubergine bah ??
Mysterieuze slakken Lastig op te lossen als je geen dader hebt natuurlijk.
Bij de boerenbond zag ik ook allerlei planten staan. Kosten paprika plantjes bij de lild 1,49bij de boerenbond mag je 6,95 neertellen. Ik heb geen plek meer in mijn mini kasje dus had maar besloten dat ik niet nog eens ging kijken of ze toch binnen waren gekomen.
Hier vanochtend eerst op wedstrijd geweest met dit heerlijke weer (knapzak en ik waren 2x 4de van 30 ) daarna heerlijk op het balkon staan omplanten en potten. De bosuien beginnen echt vorm te krijgen. Zijn er wel maar weinig op gekomen. Denk een stuk of 10... De prei heeft een mega pot gekregen maar wel vrij dicht op elkaar. Ik verwacht dat ze toch niet zo reuze worden als in de winkel. Sla heb ik nu 4 soorten staan en van ieder 3 bakken. Nogal veel.
Hoe oogst je spinazie eigenlijk? Alleen de blaadjes eraf halen? Groeit het dan terug? Of gewoon hele plantje?
Ook mijn mini aardbeien plantjes heb ik omgepot. Zal dit jaar geen aardbei aan komen. Wellicht volgend jaar?
Ik heb nog steeds geen bloemen aan mijn tomaten plantjes. Is dat erg?
Hoe groot worden augurken plantjes? Moet je ze ondersteunen?
leonie, augurken zijn een beetje pompoen achtig kwa plant, dus kruipen/woekeren, maar door formaat vrucht wat er aan komt, kun je ze heel makkelijk ergens langs leiden
Ik heb vorig jaar in 1 bloembak hele kleine slakjes gehad met een langwerpig, donkerbruin huisje van ongeveer een halve centimeter groot. Erg lastig te zien en te vinden! Ze hebben mijn hele planten opgevreten helaas.
ik ga zo even de kas in met de zaklamp, overdag kan ik er niks aan vinden, dus dan in het donker maar proberen en komende week een bombardement slakkenkorrels etc
Het hoort hier niet helemaal maar heeft iemand van jullie ervaring met een passiebloem? Ik heb er vorig jaar 2 in een bak gezet, erg mooie bloei gehad. Eentje was echt dood na de winter dus daarvoor heb ik een nieuwe geplant. Nu doen ze beide nog niets en zien ze er erg dor en slecht uit. Gaat dit nog goed komen?
Als ik dat zo lees snap ik dat die oude niets meer doet en ook niet gaat doen Maar die nieuwe doet ook niets, dat vind ik raar. Misschien moet ik toch nog maar even wachten of hij het gaat doen. Alles loopt natuurlijk al achter en het is nu ook nog geen lekker weer.
Rytir
Geplaatst: 20-05-13 10:43
Zo, gisteren alles naar buiten gegooid, heerlijk De pompoen is helemaal blij, de tomaten zijn dat iets minder... Over de vraag welke fruitboompjes klein blijven, ik zag laatst mandarijntjes bij het tuincentrum. Klein boompje maar volop vruchten!