Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:02

Klopt het dat je met het Eierdieet zelf mag weten hoeveel tomaat en komkommer je eet ??
Dan mag je dus de hele dag door op een komkommer knagen en tomaatjes eten ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:08

Nixxs schreef:
Klopt het dat je met het Eierdieet zelf mag weten hoeveel tomaat en komkommer je eet ??
Dan mag je dus de hele dag door op een komkommer knagen en tomaatjes eten ?

Volgens mij is het alleen onbeperkt tijdens je maaltijd ;) zo staat het ook aangegeven!

eten moet ook de tijd krijgen om te verteren en je lichaam moet het kunnen verwerken, vandaar 2 uur tussen ieder tussendoortje/maaltijd :)

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:03

hallo,
ik kom hier ook even binnen vallen als dat mag!
ik ben eind 2009 10 kilo afgevallen in 1,5 maand met dr.frank dieet. *\o/*
daarna bleef ik heel lang stil staan en was de motivatie weg om verder te gaan.
ik voelde me goed dus het was goed zo. helaas geen gezond gewicht nog.
nu ruim 1,5 jaar later zijn er weer 8 kilo aan. deze en meer moeten er zeker weer vanaf. ;(
nu ga ik vanaf maandag weer kh arm eten.
voorheen was er een dr.frank topic. daar werd ik door de lastige tijden heen getrokken én genoten we van elkaars tips en recepten.
dat topic is helaas dood gebloed, dus ik vroeg me af of jullie hier nog wat actief zijn? en of ik gezellig met jullie mee mag kletsen! :D

renskje

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:28

jammer, blijkbaar is het hier ook niet meer actief.
ik ben maandag weer begonnen en ben nu al 2 kilo kwijt!
zou het leuk vinden om ervaringen etc. te delen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:36

Wat voor dieet ben je aan het doen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 08:40

staat in het bericht daarboven :)
Mooi dat je alweer 2kg kwijt bent.

Hoelang zit je in fase 1?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:42

En daarna niet meer stoppen he? ;)
Is dr Frank een dieet wat je voor de rest van je leven vol kunt houden?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:53

Ik kan het niet volhouden hoor, de rest van mijn leven %)
Ik las dat dr. Frank gedaan had en alles weer was aangekomen.
Dus dacht dat er een nieuwe methode geprobeerd werd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:58

Het is de bedoeling dat je een manier van eten vind waar je én mee afvalt én die je daarna aan kunt houden voor de rest van je leven.
Alle andere ideeën zijn gedoemd te mislukken, helaas.

Er is een reden waarom je aankomt en dik bent. Je gaat op dieet, je valt af. Dan ga je weer verder met eten zoals toen je nog dik was. Ergens klopt er dan iets niet ;)
Het gaat erom je gewoontes te veranderen. "Ik wil afvallen" is een te kortzichtig streven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:06

Ikzelf kamp nog steeds met een suikerverslaving, maar zie het niet zitten om vetrijk en koolhydraatarm te eten, simpelweg omdat ik niet zoveel vlees en eieren enz lekker vind. En al helemaal niet voor heel lang.
Hoelang moet je fase 1 aanhouden om van de suikerverslaving af te komen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:14

khdarm is goed vol te houden, vind ik, ik doe het al sinds december.
Alleen kreeg ik heel erg last van nm stoelgang, daarom ben ik sinds vorige week weer koolhydraten gaan eten, maar ben in 1 week alweer 2 kg aangekomen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:15

het zal best vol te houden zijn, dat geloof ik. Ik zie het alleen niet zitten dat je veel vlees en eieren enzo moet eten. Of kun je je ook meer toeleggen op noten en kaas enz?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:16

Wat voor de een goed te doen is niet per definitie voor de ander goed te doen, ik vind vaak dat men hun eigen referentiekader teveel projecteren/opleggen op anderen. Elkaars mening respecteren heb je veel meer aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:27

F_Orumster schreef:
Ikzelf kamp nog steeds met een suikerverslaving, maar zie het niet zitten om vetrijk en koolhydraatarm te eten, simpelweg omdat ik niet zoveel vlees en eieren enz lekker vind. En al helemaal niet voor heel lang.

Je kunt niet verwachten ff fase 1 van iets te doen om van je suikerverslaving af te komen en daarna weer anders te gaan eten, want dan komt die verslaving keihard weer terug.

Zonnetje81 schreef:
Wat voor de een goed te doen is niet per definitie voor de ander goed te doen, ik vind vaak dat men hun eigen referentiekader teveel projecteren/opleggen op anderen. Elkaars mening respecteren heb je veel meer aan.

Ik neem aan dat je op mijn opmerking doelt.
Helaas, zo werkt het wel. Hele volksstammen hebben die fout gemaakt (jojo'en) en blijven die fout maken. Ondertussen schoppen ze hun stofwisseling helemaal kapot. Heel veel mensen hebben nogal een apart idee over hoe afvallen en slank blijven werkt. Ze zien het als iets 'tijdelijks', daarna kunnen ze gewoon op oude voet verder. Zo werkt het gewoon niet en dat heeft niets met meningen te maken maar met keiharde realiteit.
Ik vind het beter om daar voor te waarschuwen.

Kies dus een eetpatroon dat je gewoon vol kunt houden. Als dat khd-arm is (zoals ik doe), prima. Is dat relatief vet-arm, prima. Is dat portie-controle, prima. Zolang je het maar vol kunt houden :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:36

Nee ik doelde niet op jou opmerking ;)

Je zegt (zoals ik het lees) dat je iets moet zoeken wat bij je past en praat ze niet aan dat ze (bijvoorbeeld) DIT moeten doen omdat het zo goed vol te houden is. Want als iemand dit niet kan volhouden zou jij volgens mij zeggen dan moet je dit niet gaan doen... :)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 13-07-11 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:37

Uiteindelijk hou ik geen van allle vol, en nu eet ik "normaal".
Ben wel wat terug aangekomen ja maar kan geen ei meer zien.
Heb dagen gehad dat ik maar niets meenam aan eten naar m'n werk, dan val je wel af ja.
Gewoon omdat alles bewerkelijk is of ik lust het niet.

Wil het nog een keer proberen hoor maar op dit moment staat alles tegen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:40

phormicola schreef:
F_Orumster schreef:

Je kunt niet verwachten ff fase 1 van iets te doen om van je suikerverslaving af te komen en daarna weer anders te gaan eten, want dan komt die verslaving keihard weer terug.

Van normaal eten eet ik op zich niet zo heel veel koolhydraten (bv avondeten 30gr rijst). Ik heb mezelf een suikerverslaving aangeleerd door (op eetstoorniswijze) tussendoortjes te nemen. Die suikerbehoefte wil ik vanaf, want ik wil van de eetstoornis af.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:47

Je eet niet zo heel veel koolhydraten, maar je hebt een suikerverslaving?
Begrijp ik dan goed dat je suiker eet? Dan eet je heel veel koolhydraten ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:50

van normaal eten, dwz ontbijt lunch avondeten. Daar eet ik niet zoveel suiker (=khd).
Met koeken/snoepen wel.
Mijn gedachte dat als ik fase 1 inga om vd suikerverslaving af te komen, en daarna weer iets khd toevoeg (zoals dus fase 2) ik al bijna op mijn normale dieet zit, op het snoepen na. Volg je me?

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:56

Moeilijk altijd al dat dieeten. Ik heb de laatste paginas doorgelezen en vind het erg interresant om te lezen.
Ik mag van mezelf niet zeggen dat ik dik ben, maar toch schommel ik altijd erg met mijn gewicht. Nu ben ik gemiddeld maar ik kan 8 kilo zwaarder en 8 kilo lichter wegen dan dat ik nu weeg, best irritant.

Interresant om dit zo allemaal te lezen, maar ook hieruit blijkt dat het gewoon moeilijk is een dieeet te vinden of een eetpatroon wat je de rest van je leven kunt vasthouden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:00

Maar dan eet je dus heel veel koolhydraten (koek en snoep = heel veel koolhydraten)
Je kunt beter heel veel rijst eten, want op deze manier eet je niet alleen heel veel koolhydraten, maar bijna alleen maar de slechtste ook nog.

Ik zie hier een denkfout die heel erg veel gemaakt wordt: het er mooier uit laten zien dan het werkelijk is.
Je zegt: Ik eet heel weinig koolhydraten, maar ik heb een suikerverslaving, tussen de maaltijden door.
Heel weinig koolhydraten kan nooit samengaan met een suikerverslaving, aangezien suiker een (slechte) koolhydraat is. Aangezien je van een verslaving spreekt, weten we dat je heel veel suiker eet, omdat we weten wat de aard van suiker is (raakt snel uitgewerkt, je voelt je daarna rot, je moet meer suiker hebben).

Dus, in de echte wereld let je op je goede koolhydraten en verminder je die, maar eet je heel erg veel suiker. Dus de omgekeerde wereld en gewoon heel erg slecht voor je.
In je hoofd heb je al een goed dieet, je snoept alleen en in je berekening tellen die suikers niet eens, want je 'eet niet zoveel koolhydraten'.
Zie je de verschillen?

Ik zeg dit niet om je de les te lezen, maar om aan te wijzen waarom je er waarschijnlijk niet vanaf hebt kunnen komen. En vooral om je te helpen (iig poging tot, een mens mag proberen, niet waar? :D )
Als je de waarheid onder ogen ziet heb je die hele fase 1 waarschijnlijk niet nodig en kun je gewoon van je suikerverslaving afkomen door goeie ouwe wilskracht. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:07

Ik begrijp je post, maar ik heb zelf verwarring gezaaid denk ik.
Ik weet dat suiker = koolhydraten. En ik weet waar het allemaal inzit en hoeveel (rode paprika bv 10khd)
Ik weet ook wat betere en slechtere khd zijn (bv peulvrucht versus chips).

Ik bedoel aan te geven, dat als je mijn eetstoornis gerelateerde snoepen buiten beschouwing laat, er niet aan mijn dieet gesleuteld hoeft te worden. Ik ben tot overdrevens toe bewust van gezond en ongezond, eet erg veel groente (eet bij de lunch zo een hele paprika).

Maar... mijn hele leven lang obsessief naar eetpatronen kijken en het gegeven dat ik helaas snel aankom, drijft me tegelijkertijd ook naar een ES (ja, overgeven).

Meer dan 30g rijst krijg ik niet op omdat er al 200g groente en 70-100g vlees bij zit. Dan zit ik nokkie vol.

Ik dacht er dus aan dat fase 1 mij wellicht kon helpen van die suikercrushes af te komen en ik daarna gewoon terug naar mijn normale eten kan gaan, wat wel overeenkomt met fase 2 of 3 denk ik. ZOdra ik maar 1 snoepje of koekje neem gaat het mis. Als ik niets neem gaat het goed. Mijn gezonde verstand verliest het geregeld van het suikerlevel.

Ik bekijk mijn eetpatroon even los van mijn verstoring, omdat mijn eetpatroon zelf wel goed is maar er sinds een maand of wat die suikerverstoring naast zit, waar ik nu weer vanaf wil.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:12

snoepen IS onderdeel van je eetpatroon. Dat is wat ik bedoel en wat jij niet ziet.
Jij ziet het als iets wat buiten je dieet staat, maar dat is niet zo.

je geeft zelf al aan dat je niet goed tegen eten aankijkt (ES) en ik zeg dat deze gedachtegang daar een onderdeel van is. :)

het gaat mij dus niet om de praktijk (je dieet minus het snoepen is een goed eetpatroon), maar om de diepere gedachten. Want daar begint het allemaal, anders blijf je aan de gang de rest van je leven :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:14

Jainderdaad, ik weet ook wel waar het probleem ligt maar die dingen afleren/veranderen is moeilijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:15

precies en dat IS ook moeilijk, vooral als je niet weet waar je fouten maakt met je gedachtes.
Als je dat wel weet en alles hebt gecorrigeerd, is het een eitje.

Ik heb er 10 jaar over gedaan, maar ik ben d'r. En het is heel erg fijn :j