Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iemand had Lange van Lod zaailingen (walnoten van ca 7-8 cm lang en 4-5 cm breed!) gezaaid (en dan ook VEEL) en daarvan heb ik er een heleboel mee naar huis gekregen. We hebben er 6 in het ontwerp van het voedselbos gezet (waren er origineel 3 maar vooruit), en er zijn er nog eens 12 aan de zuidelijke bosrand van het perceel gezet, waarvan 2 buiten het hek, hier willen we een soort rustplaats maken voor de mensen op de fietsroute, dan kunnen ze zelf plukken.
Ik heb nog 2 andere rassen ook ertussen zitten, allen met grote of ander type aparte noten.
Productiviteit is bij deze voor mij niet het belangrijkste, vinden het gewoon hele gave bomen. En ze zijn de laatste 10 jaar biologisch geteeld, ook fijn!
) wel heel enthousiast
Zo hebben we allebei ongeveer de helft
Al vindt hij het gelukkig ook megainteressant allemaal.
.
Prairy schreef:Ik ben begonnen met mijn voedselbos![]()
En gisteren zijn we een beetje aan het kijken geweest voor een kas, wij gaan (van hout uit eigen bos) een geodome bouwen. Die vind ik echt zo gaaf!
Nu het ontwerp voor mijn voedselbos nog verder detailleren. Dat is best lastig nog, maar ik ben (zoals jullie kunnen zien) wel heel enthousiast

tamary schreef:Die van de AH hadden ook stekeltjes, maar die waren er zo af te wrijven?

). Kom je ook pas achter wanneer je plant vruchten gaat maken. Vond het geen succes. Paar potjes augurk is tot daar aan toe, maar ik had genoeg augurken voor minstens 50 potten en we eten amper augurk
Volgende keer koop ik weer gewoon een plant. Prairy schreef:Tnx ceetje! Ik ga tijdens de lunch gelijk kijken of ze ze nog hebben!
Wil nog een heleboel gaan stekken en opkweken en dan zijn deze denk ik ook wel heel erg handig, zeker met 2 honden die nogal eens lomp zijn en over plantjes op pallets heen lopen. Of bakjes slopen...
Hoeft niet alleen maar eetbaar te zijn, ook stekken van planten die voor bijen/vlinders goed zijn, zijn zeer welkom.