Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:39

Jeetje, ik voel me ook stukken beter nu ik vegan eet. Geen opgeblazen gevoel, veel zachtere huid, nauwelijks pukkels meer, minder last van astma en gewoon veel minder vet.
Ik merk ook zoveel verschil aan mn huid, na 1x vlees of zuivel krijg ik gelijk last van mn darmen en pukkels. Goeie motivatie om vegan te blijven eten :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:41

Vegetarisch deed voor mij weinig op mijn geweten na. Maar nu ik vegan eet functioneer ik weer bijna als gezond mens en dat is me wel heel veel waard :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:28

Wat leuk dat jullie zoveel gezondheidsvoordelen merken :)
In de tijd dat ik vegan werd had ik ook een erg stressvolle periode, ik kan me indenken dat het daarom dus misschien wat langer geduurd heeft := Maar ach, dat zou iedereen hebben denk ik.

Mijn huid is ook een stuk beter sinds ik vegan eet. En mijn nagels groeien een stuk harder. Mijn haar is hetzelfde gebleven. Hallo, prioriteiten >;) (ik lak mijn nagels nooit en vroeger hoefde ik ze maar eens per maand te knippen... Nu bijna elke week :') )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:48

Ik ben nu bijna 2 maanden vegetariër... ik merk dat mn stoelgang is verbeterd en ik kan bijna 2x zoveel eten zonder aan te komen. Verder voel ik me onwijs goed... en ik merk dat ik vlees echt niet nodig heb, ondanks dat ik het echt heel erg lekker vind... :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:01

Ik kan me inderdaad vinden in jullie reacties: betere stoelgang, geen darmkrampen meer, minder pukkels, geen after dinnerdip en het voelt goed om geen dieren moeten slachten als ik ook groente kan eten :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:05

Ik ben nu sinds 3 weken van vegetarisch naar veganistisch geswitcht en merk een paar verschillen tot nu toe. Het lijkt alsof mijn krullen veel mooier zijn (maar of dat echt aan het dieet te danken is weet ik niet), mijn huid is veel mooier, mijn nagelwit is witter en ik moet veel vaker een nummer twee doen op de wc _O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:35

Oh en nog even een toevoeging, ik ben afgevallen. Maar dat is logisch aangezien mijn calorie-inname zoveel minder is (minder snackbar/fastfood, geen kaas meer overal overheen, geen mayonaise bij van alles enzovoort).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:40

Ik bedenk me nu ook iets: ik kan echt ineens mega veel alcohol drinken en huppelend uit bed komen de volgende dag terwijl mijn mededrinkers kermend naast me in college/vereniging/ontbijttafel zitten omdat ze zo brak zijn :') Optimale leverfunctie +:)+

Drunksheep, helaas heb ik alle vegan fastfoods ontdekt dus die vlieger gaat niet op := Mayolijn, wilmensburger, edelgistkaassaus, vegan satebroodjes van DVS... Jammer :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:41

Ik vind dat vegan en afvallen zo fascinerend :D hallo Hummus/brood/avocado/bier/wijn/champagne/Alpro room/noten/ketchup/frietjes/etc :D ik eet heerlijk veel groenten en eet ook wel vega maar zelfs als ik strak vegan eet val ik echt niet af :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:42

Ja ik val op zich wel af doordat ik beter herstel en dus meer kan sporten denk ik. Op vakantie ben ik ook afgevallen omdat ik minder snacks ken in het buitenland dus dan eet ik ze maar niet :o (behalve naturelchips, dat hebben ze overal wel, en je kunt ook vrij makkelijk zien of het inderdaad alleen maar aardappel, zonnebloemolie en zout is)
Helaas is het vakantie en zijn er weinig trainingen, bovendien heb ik het veel te druk om te trainen... Dus dat komt in het collegejaar wel weer :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:46

Zijn er trouwens ervaringen met vega(n) eten in Peru? Ik ga er september 2 weken heen.

Specifiek zoek ik in Lima nog een topklasse restaurant, vergelijkbaar met 1-3 sterren hier maar dus wel vega(n)friendly.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:48

Ja maar je moet het over het geheel zien hè. Bij friet at ik een kaaskroket en/of eierbal, met daarbij mayonaise van 700 calorieën per 100 gram. Die snacks vallen weg en daarbij eet ik Mayolijn die 320 calorieën per 100 gram bevat. Op stokbrood eet ik hummus in plaats van eiersalade wat ongeveer de helft (iets meer) aan calorieën bevat. In het weekend eet ik ipv een halve bak Ben & Jerry's (ongeveer 250 kcal per 100 gram), mandarijnen sorbetijs (110 kcal per 100 gram). Pasta/risotto met veel roomboter, kaas en/of crème fraîche kunnen niet meer... En zo kan ik nog wel even doorgaan :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:55

Ja, okee :+ Zo had ik het nog niet bekeken.

Poes, jij gaat wel lekker vaak op vakantie he :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:03

Yup :D wil graag binnen dit en twee jaar langere tijd gaan reizen :j en voor nu reis ik zoveel mogelijk: privé en zakelijk. Daar word ik gewoon blij van :D kijk er weer zo naar uit :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:11

Gaaf hoor! Peru lijkt me ook echt prachtig :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:23

Zakelijk zelfs? :wow: wat een straf...

Een kennis van me is laatst naar Peru geweest, hij is vegetariër. Ik kan hem wel even een berichtje droppen op Facebook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:44

Graag!

En Yep ik reis heel veel zakelijk. Alles in Rome was bvb voor werk. Zit ook vaak in München. Gefixt met iets zeg maar :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:39

Drunksheep schreef:
Ik ben nu sinds 3 weken van vegetarisch naar veganistisch geswitcht en merk een paar verschillen tot nu toe. Het lijkt alsof mijn krullen veel mooier zijn (maar of dat echt aan het dieet te danken is weet ik niet), mijn huid is veel mooier, mijn nagelwit is witter en ik moet veel vaker een nummer twee doen op de wc _O-

Grappig dat je dat zegt! Mijn krullen zijn ook veel mooier en mijn haar groeit weer sinds jaren *\o/* Ik heb jarenlang dezelfde lengte gehad en nu eindelijk weer langer.

Gister linzen chili gemaakt :9

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:42

Eerlijk gezegd eten wij veel hetzelfde als voorheen op het vlees na wat soms vervangen word door een groen pakje :+

Melk en ei hadden we toch al weinig in huis want we gebruiken het weinig en dan gaat het over de datum enzo :Y)
Op zich valt het vegan eten me reuze mee, al moet ik zeggen dat ik nu ook niet zo moeilijk doe om een procent ei in mijn sausje of "sporen van". Als je dat gaat ontwijken zal het vast een stuk lastiger worden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:53

Heerlijk zoveel reizen, Poes.

Ik ben helaas ook vrij goed in vegan fastfood vinden, en ben dus ook niet echt afgevallen. Merk wel de betere huid op en voel me minder opgeblazen.

Weekendje paardenshow met drie Amerikaanse jury's weer overleefd :D . Was een geweldig team, die elkaar al jaren goed kenden en elkaar constant liepen te plagen op een leuke manier. Geen moeilijke discussies gehad over mijn dieet. De ene Amerikaan die nogal van de enorme steaks is maakte wel een opmerking dat ik wel erg gezond at, waarop de andere twee meteen zeiden dat hij dat ook eens moest proberen, want misschien was hij dan niet zo vergeetachtig meer ~~}> (hadden vlak er voor een half uur naar zijn auto sleutels moeten zoeken := ). Dat was dus einde discussie :)) . Het vrouwelijke jurylid was helemaal onder de indruk van de Nederlandse keuken, omdat ze in Amerika veel niet kon eten door allergieën maar hier zoveel meer kon vinden omdat het allemaal minder kant en klaar was. Dit was ook de eerste keer dat onze voorraad fruit en snoep groente die we altijd voor de jury's hebben staan ook opgegeten werd.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:41

Als je eens lekker ongezond wil avondeten, wat is dan lekker om als vegan te eten?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:43

Patat met ketchup en vegan bamischijf van mora op een hamburgerbolletje van de ah!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:52

_Linn_ schreef:
Als je eens lekker ongezond wil avondeten, wat is dan lekker om als vegan te eten?

Ik vind de kroketten van de aldi lekker, de chilisticks van de lidl, turkse pizza heb je ook in vegan uit de diepvries. Maar ik blijf rustig op zoek naar meer, ik ben pas net begonnen met zoeken :Y)

Op zich zijn er nog best wat opties.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:00

Maar gewone patat van de snackbar is niet vegan toch? Die bakken dan toch in de verkeerde olie meestal?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:02

_Linn_ schreef:
Maar gewone patat van de snackbar is niet vegan toch? Die bakken dan toch in de verkeerde olie meestal?

Tegenwoordig mogen ze in Nederland alleen plantaardige olie gebruiken, het kan een enkele keer voor komen dat hetzelfde vet gebruikt word voor vlees en friet maar zelfs dat is normaal gescheiden.

Ga het anders gewoon vragen?
Mijn oude frituur had behoorlijk wat vega(n) opties :j