Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:53

many, dat lijkt me wel wat! Uitproberen in t weekend dan maar :P
Bhriseis, altijd balen als je iets moet eten waar je je niet goed bij voelt...
Misschien een beetje (soya)zuivel erbij?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:56

bonen voor bechamelsaus vervanger, ik vermoed dat lima bonen of cannelini bonen daar heel erg geschikt voor zouden kunnen zijn :?

vandaag :
Ontbijt havermout met banaan en kaneel en een bak erwtensoep (mijn ontbijt net binnen, niet dat ik om 6 uur aan de erwtensoep zat :+ )
vanavond: :? ga ik zo verzinnen
\
vandaag maar twee maaltijden en een tussendoortje, was nogal laat vandaag met op gang komen ;)

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:00

Goede tip Many, de dag er na heb je er dan zelfs extra trek in :)
Het zou zelfs tijd zijn voor een Allyoucaneat-dag, maar daar heb ik geen zin in vandaag.

Alles is op Danoesje ;(

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:03

O: 2 lijnzaadcrackers met tomaat en cottage cheese
A: Volkorenwrap met sla, tomaat, komkommer en advocado.

Nog steeds allesbehalve fit. :+

Ik heb ergens ook een heel lekker recept voor pompoenbrownies, zal even zoeken! :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:47

Gister zijn er nog een restje van m'n smoothie bijgekomen, en 2 blokjes chocola, 1 86% en de ander 72%

Behalve je avondeten is het nog steeds netjes hoor Bhri, en kun je morgen weer allemaal lekkere gezonde dingen halen en weer mooie lijstjes maken! :j En nog over de hoeveelheid havermout, ik vind je geen bodemloze put lijken hoor haha, ik ontbijt altijd vrij laat (tussen half 9 en half 10) dus ik heb niet zo'n lange tijd te overbruggen tussen de volgende maaltijd. Maar ik heb sinds een week ongeveer m'n porties verhoogd naar ongeveer 50 gr ipv 30, en dat bevalt wel erg goed eigenlijk. Je hebt wel een behoorlijke kom nodig om het in kwijt te kunnen denk ik, mijn ikea bakje begint nu toch echt al wel heel vol te worden zo namelijk :')
Many, pasta met witlof is inderdaad een lekkere optie!
Paardje wat een goed lijstje, je gaat enorm vooruit in je eetpatroon :)
Leonie wat fijn dat je zo lekker gaat laatste dagen!
Oamaru beterschap, vervelend dat het zo lang duurt :(:)

Vandaag
O: 50 gr havermout, 6 gr lijnzaad, 8 gr amandelen, 1 appel, 10 gr krenten
B: blogilates week 1, day 1. Pff dat viel behoorlijk tegen :D + nog zelf wat buikspieroefeningen, 20 keer recht, links en rechts
L: pompoensoep met een plak roggebrood met cottage cheese en een eetlepel gezeefde tomaten uit blok
T: smoothie

Zometeen naar stal, 2x 5km met de mbt door het bos, normale stalwerkzaamheden doen en rijden/longeren
T: smoothie met een glas sinaasappelsap, een halve avocado, appel, 1 tl chia en verder even kijken wat ik er nog meer doorheen gooi

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:02

Bhri, dan maar genieten van die frieten en morgen weer aan de bak, zoals Fleur zegt.
Omaru, die wrap lijkt me ook wel wat!
Sonja, zou wel eens een goeie kunnen zijn inderdaad. Even uitproberen bij mijn volgende lasagna-aanval. Is altijd best veel werk aangezien ik alles zelf wil maken behalve de paar blaadjes pasta die erin zitten, dus maak hem niet zo vaak. Misschien ook wel lekker om te gebruiken in een pastasaus om die wat gezonder te maken!
paardje, heel goed! let maar op, na een weekje zul je je al beter voelen en waarschijnlijk nog slanker ook omdat veel koolhydraten er nog wel eens voor willen zorgen dat je vocht vasthoudt :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:21

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en een banaan
L: 6 vk crackers, 3x met pindakaas en 3x met appelstroop
T: appel
A: wss restje zelfgemaakte pastasaus met chorizo en veel groente met volkoren pasta

B: 30 min fietsen, 1 uur bodymix
D: water en groene thee

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:35

danoesje, hoe maak jij hem?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:44

Bhri opzich eet je witlof 3 tomaten en een halve meloen dat is inprincipe al 200 gr groente en 2 stuks fruit toch :)

Om half 12 ontbijt en om kwart voor 5 avondeten..
O/L: 45 gr havermout lijnzaad rozijnen en melk
T: sinaasappel en 1 plak roggebrood met kaas 1 tomaat en komkommer
A: boerenkool met klein stukje rookworst en mosterd
T: peer evt nog iets extra
B: 40 minuutjes fietsen, uurtje spinning en fitness cursus (vorige keer veel uitleg en weinig actief..)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:51

Sonja, komt ie:
tomatensaus maken van verse tomaten,een half pakje tomatenblokjes en een tinnetje tomatenpuree, ui en knoflook. Goed in laten koken met een scheutje balsamicoazijn, peper, zout, een kruidenbouillonblokje, een laurierblaadje met 2 kruidnagels erin, bruschettakruiden (xenos) en wat rozemarijn erdoor en wat honing. Op het eind die laurier eruit halen.
Ondertussen kleine blokjes courgette en paprika roerbakken en deze op het einde door de tomatensaus roeren met in stukjes gescheurde blaadjes basilicum.

Papje pureren met de staafmixer van demi creme fraiche, kikkerwten en een bakje cottagecheese. Kruiden met peper, zout en vers geraspte nootmuskaat.

In een ovenschaal eerst een laag tomatensaus met groente, dan een laagje witte saus. Wat geraspte (geiten of Parmezaanse) kaas erover en dan een laagje lasagnabladen. Herhalen, weer lasagnebladen en daarop een laagje wit, extra geraspte kaas erover en 45 min onderin de oven afbakken. Kun je 2 dagen met 2 personen van eten dus vanavond mag ik weer :D

en hoe maak jij hem? Ook erg lekker om er (zachte) geitenkaas, gebakken gehakt of mozzerella doorheen te doen of als je een dagje minder gezond wilt doen: chorizo!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:05

De lasagne klinkt lekker! Je kunt lasagnebladen ook vervangen door plakken courgette, nóg gezonder. ;)

O- havermout met banaan, kaneel, maca, goji en chia zaden.
T- 2 crackers met belegen kaas en een mandarijn.
L- 3 crackers met 3 gekookte eitjes en een donkerbruine boterham met pindakaas.
T- ?
A-?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:22

klinkt lekker,
ik maak een basis saus , die kan ik dan afkruiden/vullen net naar waar we zin in hebben
maar meestal houd ik het heel erg simpel...
dus kruiden met knoflook, basilicum , soms oregano.
groente gebruik ik meestal courgette, gedroogde tomaat, paddestoelen, uitjes, paprika, worteltjes,
gebruik trouwens nu nog steeds passata uit de vriezer van de oogst van vorig jaar.

of pompoen , maar die is dan weer lekker met geitenkaas en salie :9

maar verder wel grofweg dezelfde werkwijze als de jouwe en het liefst echt lekker lang pruttelen voor je de lasagne opbouwt, dat doet echt hele veel met de tomatensaus qua smaak
en idd de groente grotendeels apart roerbakken en op het einde toevoegen, anders is het pudding :=\

maar ik zal weer eens wat creatiever doen met de lasagne,

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:34

Dames, ik krijg honger van dat geklets over lasagne :~
Met pompoen en geitenkaas is idd erg lekker!

Dank je dames; het klopt wel, eigenlijk eet ik nog gezond behalve dat beetje friet (omdat ik anders opmerkingen krijg dat ik niet normaal eet) en die el mayo over de rauwe witlof. Ik stel me aan :o

Fleur: Mijn havermoutontbijt is echt mijn 'momentje' zeg maar :') Zonder te tellen een hele bak naar binnen werken, jummie! En normaal sport ik een half uur later, doe ik de paarden en boodschappen/heb ik les, dus ik denk dat het dan wel goed zit voor wat de koolhydraten betreft. Ik eet vaak havervlokken, daar heb je minder vloeistof bij nodig en dan past het ook in een kleiner bord :P

Oei Oamaru, ik hoop dat je jezelf snel beter voelt!

Klopt Chantal :o én wortels én ananas... Jij lijkt weer helemaal uit je dipje te zijn he? Elke dag mooie lijstjes en sporten.

Allstarlove: Op dagelijksekost.be staat een recept voor moussaka met hele plakken courgette, tomatensaus, vis en ongeveer 1 aardappel per persoon. Het klinkt echt heerlijk, en het doet me aan jouw lasagne denken!

Mooi om te horen Leonie *\o/*

Het valt me overigens op dat ik nu veel beter op eiwitten functioneer dan pakweg twee maand geleden. Toen werd ik naar van wheypoeder of te veel eiwitten, en nu gaat het steeds beter en merk ik er niks meer van - behalve dat ik me goed voel. Na jarenlang ongebalanceerd vegetarisch te eten had mijn lichaam toch even wat tijd nodig blijkbaar. Ben echt blij dat ik me er nu wel goed bij voel, jippie!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:38

O: pannekoekjes van ei en banaan met poedersuiker, glas fruitontbijt
T: stukje brownie, paar stukjes komkommer, water
L: gebakken ei met 3 plakjes spek op een vk boterham
T: nog geen idee, denk stuk fruit
A: nog geen idee wat het word
b: 10 min fietsen, straks Ripped in 30 week 2 dag 3 alweer :D

Ik eet over het algemeen best veel ei maar ik heb er nooit last van ofzo, het bevalt me beter dan brood :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:00

O: meergranen boterham met smeerkaas
T: kleine peer
L: 2 meergranen boterhammen smeerkaas
T: appel, 2 cracottes smeerkaas
T: 2 volkoren beschuiten met kaas
A: kip jambalaya

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:33

Bhri deze week goed gestart :). Scheelt dat ik nu niet thuis slaap drie nachten. Een keer wat lekkers kan maar de kast plunderen bij een ander vind ik niet fijn :P . Volgende 2 weken zelfde verhaal alleen wel 4 verjaardagen. Lekker alles tegelijk.

En lekker ananas! Snij je die zelf?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:58

O: muesli met melk
T: koekje
L: 3 vk bh met spread, kipfilet en vruchtenhagel
T: speculaas brok
A: aardappel schijfjes mais mix en vega burger
T: peer en paprika

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:25

klinkt lekker die lasagna!

Thanks ook voor de tip voor moussaka, ziet er ook goed uit!

*voelt buik rommelen*

Blij dat je lijstjes mooier worden paardje!

Brownies met zwarte bonen... kan er toch geen trek in krijgen. brr!
Zie ook vaak recepten langs komen voor brownies met avocado en hoewel
ik van avocado hou kan ik ook daar toch geen trek in krijgen. :n

Morgen is de laatste dag dat de gebakkraam er staat... Had mezelf een keer
een berliner oliebol beloofd maar nog steeds niet genomen.
Vind het te slecht om te nemen maar een heel jaar wachten is ook zo lang :=
eens kijken of ik het morgen niet vergeet, misschien dat ik dan nog even zondig :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:35

Ik at een keer paleo-brownies gemaakt van kikkererwten en walnoten (ik denk het recept van Plien?), en die waren wel lekker hoor. Vriendlief had niet eens door dat ze gezond waren }:)

Jep Chantal, het klinkt een hele klus maar is heel makkelijk hoor. Hoofd er af, kont er af, zijkanten er af en dan in blokjes snijden en in een doosje doen. Ik vind het makkelijker en sneller dan een sinaasappel pellen :P
En ik kan me goed voorstellen dat dat inderdaad veel scheelt, als je niet altijd op jezelf bent, dan hou je je toch wat sneller in.

Doen Zodiac, als je er trek in hebt! En laat het je smaken!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:40

Zodiactje, daarvan zijn de kalorietjes me echt dubbel en dwars waard! Zooo lekker! Een oliebol laat ik wel staan maar die dingen vind ik echt heerlijk. beide niet gehad dit jaar overigens....
Maak trouwens ook wel eens chocolademelk met avocado en banaan (en cacao en melk), ook lekker :)

Bhri die klinkt echt lekker!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:44

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en een banaan
L: 6 vk crackers, 3x met pindakaas en 3x met appelstroop
T: appel
A: restje zelfgemaakte pastasaus met chorizo en veel groente met volkoren pasta. Met een salade voor ernaast.

B: 30 min fietsen, 1 uur bodymix
D: water en groene thee

Klinkt super lekker die lasagnes! Ga ik nu snel ook maar eens maken nu ik mijn over op mijn kamer heb :)

Heb net heel slecht besloten om het sport uurtje te skippen :+.
Het regende en ben vanaf 10.00 uur s'ochtends al met school bezig dus heb helemaal geen zin meer om ook maar iets te doen. Gelukkig niet al meer gegeten omdat ik ging sporten.

Nu al wel honger in het avond eten, maar moet wachten tot mijn huisgenootje thuis komt.
Toch weer wat te weinig overdag gegeten denk ik.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:49

Vind ik ook Danoesje! Zo nu en dan eens iets lekkers moet gewoon kunnen :)

Geniet van je vrije namiddag Leonie, gezellig met een dekentje op de bank hangen als het regent is zooo gezellig <3

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:54

Danoesje, dat wil ik ook eens proberen te maken met advocado.. Is dat geen aparte smaak?

Ik heb net weer een aantal peer-appel havermout muffins gemaakt :) Is er iemand die weet hoe ik hier nu de voedingswaarden van kan berekenen?

Ook heb ik Granola gemaakt, maar als ik alle ingredienten (havermout, kokosrasp, zonnebloempitten, blanke rozijnen en appel) bij elkaar optel kom ik uit op 170 gr en nu het uit de oven is op 70 weet iemand hoe dit kan en hoe ik nu de voedingswaarden kan berekenen?

O: 45 gr havermout, 10 gr chia en 12 gr pindakaas
T: 23 gr kikkerweten (kleine) 47 gr kikkererwten (grote), smoothie van 1 appel, 1 peer halve banaan
L: Twee spelt meergranenbroodjes met 15 gr geitenkaas en 25 gr tonijn
T: paar stukjes appel en peer, 75 gr paprika uit de oven, 20 gr walnoten
T2: appel-peer havermout muffin
D: Geen idee nog

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 17:56

Ik zou zo'n Berliner bol kopen, er héél hard van gaan genieten en geen seconde nadenken over de calorieën :)) Af en toe moet je jezelf verwennen!

Many schreef:
Planning voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad en kaneel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kwart geroosterde flespompoen, halve paprika, half blik kikkererwten, halve rode ui en een tahin/citroendressing
T: banaan, paleo chocolate chip cookie, 3 Milka chocolaatjes
A: volkoren penne met witlof, tomaat en kaas

B: 12 km fietsen, (waarschijnlijk) paard longeren

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:04

De brownies van Amber Alberda zijn goddelijk lekker!

O: groene smoothie (boerenkool, avocado, banaan, sinaasappel, kiwi, goji, chia, honing)
T: 1 peer
L: 1 sb met houmous, avocado en tomaat, 1 sb met hüttenkäse, rauwe ham en komkommer
T: 1 peer en 1 sinaasappel
A: pompoensoep (met pompoen, winterpeen, ui, knofllook, laurier, komijn, olijfolie, bouillon, tabasco, crème fraiche) en een stukje donker brood erbij
T: paar toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade