Zunzuncito (hopelijk goed gespeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ananas_ schreef:Zo heb jullie weer gevondenHeb een mooie courgette staan, dit jaar in een grote pot. Vorige jaar heeft hij een heel flink stuk van m'n grasveld vermoord
![]()
Ook nog twee paprika's binnen en twee cherrytomaten buiten. Kwam gister van vakantie terug en stond raar te kijken naar het vele onkruid op mijn tomatenstukje:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8875_n.jpg
Vorige jaar expres wat oude tomaten laten slingeren
en ja hoor! Wie weet alleen hoe je kan zien of het cherry, pomodori of gewone tomaten zijn? Had alle drie vorig jaar staan.
Heb nu maar een oproep op fb staan, wie helpt me van stekjes afBeetje veel
branka16 schreef:Moet ik nu nog wat toevoegen kwa voeding t is wel nieuw potgrond.
En die hydrokorrels heeft dat zin/nut?
branka16 schreef:@Tinky12, ik wou graag een klein fruitboompje.
Als die dan te groot word gewoon weer weg doen snapje?
Ik heb 1 grote pot (40 cmdoorsnee heb em ff gemeten) en daar wil ik een boompje of struikje in.
Ik dacht aan pruimen of kersen ofzo, maar ik heb geen idee of dit überhaupt mogelijk is?
Druiven vind ik niks, en vijgen ook niet.
Zou ik bijvoorbeeld een pompoenenplant in een bak van 50x15x15 bak kunnen zetten?
Of moeten die pompoenen echt de grond raken?
Tinky12 schreef:Branka...wat de plantenbakken betreft...ik had die 60cm lengte bakken in gedachte.Ik zou kijken of je een iets grotere pot kunt gebruiken dan wat je nu in gedachte hebt.
Je zegt als hij te groot wordt doe ik hem weer weg...het duurt even voordat ze vrucht gaan geven,tegen de tijd dat ze dat gaan doen moet je hem dan waarschijnlijk al wegdoen.Zonde!!
Er zijn zat fruitbomen zelf bestuivend,even informeren waar je de boom gaat halen of de boom van je keuze dat is.
Kiwi iig niet![]()
Bramen moet je niet aan beginnen...echt een ramp.Ik weet niet wat erger is...tamme of wilde braam.Het hengelt alle kanten op en de doorns zijn afschuwelijk.Heb vorig jaar een aantal tamme bramen moeten verwijderen,niet grappig![]()
Wilde braam heeft nog ruimte tussen de doorns...de tamme niet.
Tinky12 schreef:Ik las trouwens dat iemand aardperen in de volle grond had gezet... je weet wat ze over aardperen zeggen he.Om ze kwijt te raken kun je beter verhuizen,makkelijker en minder frustrerend dan uitroeien.
De vorige eigenaren van ons huis hebben er ruim 4 jaar over gedaan