Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:58

Ik houd eigenlijk geen caloriën bij, omdat m'n gewicht prima is. Lees hier puur mee omdat ik me beter voel als ik gezond eet.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:02

Horse_xx schreef:
Hebben jullie die whey van de body en fit shop?

Ik heb de whey isolaat

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:24

Emily: ik kan ook echt niet op gevoel eten hoor! Wat ik meer bedoelde is dat ik geen echte planning meer maak zoals eerst. Ik hou wel nog alles bij zodat ik niet uit de bocht vlieg (zowel te laag als te hoog) :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:28

Oh, ik had nog een vraag! Ik zit nu aan de Slimpie, omdat gewoon water niet helemaal lekker zit in m'n maag en thee ook afentoe bijna m'n neus uit komt. Maar ik vind Slimpie niet zo handig ivm met de chemische stoffen. Wat zou daar een mooi, suikerarm/kcalarm alternatief voor zijn?
Ik vind verdunde sinaasappelsap heel erg smerig, dus dat gaat 'm niet worden :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:32

Je kan rustig meer dan 3 eieren eten Emily, het voedingscentrum is zwaar achterhaald...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:35

Phor, is diksap niks voor je?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:06

Ik hoorde ook positieve berichten over Holy Soda, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Of zelf een soort van ginger-limonade maken?

Mooi toch Tiggs! Ik was een tijdje gestopt met kcal tellen, maar omdat ik nu een specifieker doel heb, ben ik al weer een tijd aan het tellen. Houden zo hoor, als je het kunt door naar je lichaam te luisteren!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:10

Niet gesnoept vandaag, op de grote hand noten vanavond ma, maar dat is redelijk gezond. Is het trouwens erg belangrijk dat ze ongebrand zijn?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 01:05

Weer geen tijd om bij te lezen, maar even snel mijn lijstje via mijn mobiel :)
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
T: plak roggebrood (84kcal) met 5 gram pindakaas, 2 mandarijnen
L: 100 gram (na koken) zilvervliesrijst, 1 gekookt ei, 1 tomaat, halve rode paprika
T: 28 gram whey, 200 gram groentesoep
A: sojaburger (133kcal), aardappel (172 gram), half bord sperzieboontjes met wat ui geroerbakt.
T: 125 gram magere kwark, 240 gram magere yoghurt, 1 vk beschuit, 20 gram muesli (met noten en cacao nibs), 8 gram whey
D: 1xkoffie, veel water en witte thee
B: 15 min fietsen, 30 min wandelen, 1 uur bodyworkout, 1 uur zels sporten (armen schouders kracht, 2000m roeien, 15 min arctrainer)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 01:09

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
L: 4 vk crackers, 1x pindakaas en 3x appelstroop. Plakje bananenbrood
T: Halve honing meloen
A: hutspot met rookworst en jus
B: 30 min fietsen
D: water en groene thee paar rode wijntjes

Lijstje voor vandaag, vooral veel aan school werken dus iets magerder lijstje als normaal. :)

Weer super blij met vandaag! het gaat de afgelopen dagen echt goed met netjes eten.
Misschien nog net iets te weinig omdat mijn bmr vrij hoog ligt. Dus morgen iets groter ontbijt :)

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:09

Mooie lijstjes inderdaad! Leonie, knap dat jij het volhoudt op een lunch met 4 crackers. Denk dat, dat voor mij te weinig zou zijn. Hoeveel gram havermout neem jij ongeveer bij je ontbijt?

Edit: bedoel dit trouwens helemaal niet aanvallend hoor! Ben gewoon nieuwsgierig naar wat anderen eten :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:23

Haha kwam helemaal niet aanvallend over hoor! Vragen mag altijd natuurlijk.
Ik weet het niet precies want ik heb hier geen weegschaal maar ik de dat ik rond de tachtig gram zit.
Ik doe het altijd in de yoghurt, dus dan in een bakje iets minder dan de helft yoghurt en dan zoveel havermout erbij dat het echt een droog papje is. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:28

o: kwark met tutti fruttie en kaneel
t: wat yoghurt met hennepzaad en speltvlokken
L: nog geen idee precies, iets met groente
a: lasagna deel 2 :)
Misschien ook een idee voor andere mensen hier: Ik had ipv bechamelsaus te gebruiken, kikkererwten gepureerd. Daar wat demi creme fraiche doorheen en gewoon peper, zou en nootmuskaat. Het proeft wat korreliger dan bechamel maar vond het een prima vervanger met meer eiwit en minder vet/bloem. Je zou evt bonen kunnen pureren voor een soortgelijk en wat romiger resultaat :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:50

Wat een goed idee danoesje! Ga ik een keer proberen.

Vandaag:
O: 40g havermout/sojamelk/speculaaskruiden/honing; smoothie van rode biet/banaan/sinaasappelsap; koffie met melk
T: Appeltje
L: Volle yoghurt/mango/havermout/lijnzaad/kokosrasp/pure chocola
T: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/appelstroop
A: Tagliatelle met zalm en spinazie à la crème
B: 5km hardlopen, workout NTC
T: ?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:00

Inderdaad een goed idee! Met gepureerde kikkererwten kun je zoveel, ik zag laatst een recept voor chocolate chip hummus :))

Mooie lijstjes allemaal!

Ik wilde gister gaan sporten, maar het universum zat me tegen te werken _O- Hardlopen doe ik nog maar even niet ivm last van mijn knie, en toen ik Ripped wilde doen, besloten het internet én het geluid van mijn laptop uit te vallen. Verplichte rustdag dus haha.

Planning voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad en kaneel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kwart geroosterde flespompoen, halve paprika, half blik kikkererwten, halve rode ui en een tahin/citroendressing
T: banaan, paleo chocolate chip cookie
A: volkoren penne met witlof, tomaat en kaas

B: 12 km fietsen, (waarschijnlijk) paard longeren

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:53

Vandaag de planning:
O: 3 gebakken eitjes met wat rauwe paprika en geraspte kaas
T: fruit
L: denk wat yoghurt
T: noten
A: biefstuk met champions en miss broodje

D water
B niks:(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:53

Diksap is idd een goede, bedankt!

Wat een goede tip danoesje, was daar zelf nooit opgekomen! Ik gooi er zelf altijd magere kwark op.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:56

Phor, deed ik ook wel eens maar dat werd wat vlokkerig omdat die ging schiften. Dus besloot in een opwelling dit maar eens te proberen. Uuuh daar moet ik wel bij zeggen dat de inspiratie kwam van een brownie met kikkererwten en banaan die totaal niet te vreten was omdat er echt te weinig zoets in zat. Die moet nog even voor de herkansing en dan denk ik deels met amandelmeel ofzo. Daar gaat mijn kook-ego whahaha :+
Die reclame van Holy soda is zo vrolijk dat ik echt zin krijg in de zomer, haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:03

Die ga ik zeker onthouden Danoesje, heel goede tip!

Hihi ja Many, dan mag je niet sporten :P
Lekkere lunch btw! En hoe doe je witlof door pasta? Dat heb ik nog nooit gehad, maar ik ben gek op witlof.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:15

danoesje schreef:
Phor, deed ik ook wel eens maar dat werd wat vlokkerig omdat die ging schiften. Dus besloot in een opwelling dit maar eens te proberen. Uuuh daar moet ik wel bij zeggen dat de inspiratie kwam van een brownie met kikkererwten en banaan die totaal niet te vreten was omdat er echt te weinig zoets in zat. Die moet nog even voor de herkansing en dan denk ik deels met amandelmeel ofzo. Daar gaat mijn kook-ego whahaha :+
Die reclame van Holy soda is zo vrolijk dat ik echt zin krijg in de zomer, haha.

Ik heb wel eens brownies gemaakt met zwarte bonen, volgens dit recept: http://www.greenkitchenstories.com/bean-brownies/ Misschien kun je daar inspiratie uit halen?

Bhriseis, eigenlijk heel simpel: pasta koken, witlof koken of roerbakken (wat je maar lekker vindt), intussen een uitje en knoflook aanfruiten met wat basilicum en oregano, tomaten erbij en even meebakken. Als alles gaar is, door elkaar mengen, nog even goed doorwarmen en afmaken met geraspte kaas. Valt natuurlijk nog van alles bij te verzinnen: een lekkere groene salade zou er goed bij passen, of een blikje tomatenpuree voor een iets 'tomatiger' pasta, je zou een roomsausje kunnen maken, maar dit is het basisrecept.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:25

paardje, dat ziet er al een stuk beter uit! Je zou er evt nog een beetje salade bij kunnen eten of gekookte/gestoomde groente zoals sperziebonen/broccoli, bloemkool. Dat broodje kun je er ook prima bij hebben! Heel goed van je!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:26

Mooi Ontbijt paardje!

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:30

danoesje schreef:
paardje, dat ziet er al een stuk beter uit! Je zou er evt nog een beetje salade bij kunnen eten of gekookte/gestoomde groente zoals sperziebonen/broccoli, bloemkool. Dat broodje kun je er ook prima bij hebben! Heel goed van je!

Ja zal ik doen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:43

Dank je Many, ga ik onthouden :)

Bah, vanavond kook ik niet zelf, waardoor mijn avondeten vettig is. Verder eet ik een beetje de koelkast leeg, vandaar dat er niet veel groenten op mijn lijstje staan (morgen boodschappen doen).
O: 100 g haver, 250 ml rijstmelk, amandelschaafsel, 5 gojibessen, chia, lijnzaad; groene thee, glas soja ongezoet
B: Paarden verzorgen
L: 3 sneeën geroosterd chia-speltbrood, daarop 2 tomaten in blokjes met knoflook, peper en zout, in de oven; bakje ananas, 4 rauwe wortels
T: 2 x Nespresso met scheutje melk
T: Half meloentje
A: Klein handje friet met witlof, 1 el mayo, kruiden; 1 tomaat met balsamico azijn en DV-groentenburger
B: Paarden verzorgen
B: 30 min. ballet
T: Bakje verse ananas

1850 kcal, slechts 65 g eiwit.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:51

Ik had gister hetzelfde Bhris, er stonden friet en snacks op het menu. Morgen gewoon compenseren met extra veel groen, dat waardeer je dan ook weer meer :))