Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
branka16 schreef:Mijn oom had het trouwens over tomatendiefjes die in de okseltjes zitten dat ik die moet weghalen.
Is dat heel belangrijk?
En hoelang duurt het tot er tomaatjes/paprikaatjes zijn?
klumpertje schreef:Ik ben denk ik een vrij makkelijke als ik jullie zo hoorgooi alles gewoon in dezelfde grond en geef meststof bij voor groente en fruit op de momenten zoals aangegeven op de verpakking. alles staat in bakken en potten want we hebben een dakterras.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met pineberry's (die witte aardbeien met ananas smaak)? ik heb ze vorig jaar gekocht, toen kreeg ik er niets van. Nu heb ik hem gewoon laten staan en komen er bloemen aan. ik vraag mij af waarom hij vorig jaar niets gedaan heeft.
klumpertje schreef:Ik ben denk ik een vrij makkelijke als ik jullie zo hoorgooi alles gewoon in dezelfde grond en geef meststof bij voor groente en fruit op de momenten zoals aangegeven op de verpakking. alles staat in bakken en potten want we hebben een dakterras.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met pineberry's (die witte aardbeien met ananas smaak)? ik heb ze vorig jaar gekocht, toen kreeg ik er niets van. Nu heb ik hem gewoon laten staan en komen er bloemen aan. ik vraag mij af waarom hij vorig jaar niets gedaan heeft.
aikon schreef:Taugé zaad kan je kopen.(je kan eigenlijk elke droge boon achtig iets gebruiken voor spruitgroente) Ik heb het in een grote honing pot (halve liter bijna) met over de opening kaasdoek, daar heb ik het zaad in en doe af en toe een beetje water bij. Op een zonnige plek zetten en ze lopen uit. Het zaad week ik eerst even in lauw water voor. Kiemen ze makkelijker. Er zijn bij de natuurwinkels ook speciale kweekbakjes voor deze dingen.
Hier een leuke site met uitleg voor kweken http://sjeftuintips.wordpress.com/2011/ ... ge-kweken/