wel goed afdekken tegen vogels! En evt een koolkraag er omheen doen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wel goed afdekken tegen vogels! En evt een koolkraag er omheen doen.
.
veel te vet (kleiig) maar zou wel heel geschikt kunnen zijn om zandgrond te verzwaren zodat voeding en vocht er beter in blijft zitten voor planten als kool
En voor de verandering regent het hier... *Zucht* nu moet ik binnen mijn broccoli verpotten ipv buiten. 
gooi alles gewoon in dezelfde grond en geef meststof bij voor groente en fruit op de momenten zoals aangegeven op de verpakking. alles staat in bakken en potten want we hebben een dakterras.

Maar gezien de grote variatie in papavers (enkelblad, dubbel, kleuren, grote van bloem/plant) weet ik niet wat de geschiktste is. Thuis hadden we ze ook, waren donker rode hoge papavers. Die kan ik als zaad niet vinden. 
Als ik kijk naar mijn tomaten zijn mijn dadeltomaatjes eerder aan de vruchten dan de trostomaten. Die zijn eerder gezaaid en staan 3 cm hoog met 2 blaadjes
De dadeltomaat is al 6 cm met meerdere blaadjes. branka16 schreef:Mijn oom had het trouwens over tomatendiefjes die in de okseltjes zitten dat ik die moet weghalen.
Is dat heel belangrijk?
En hoelang duurt het tot er tomaatjes/paprikaatjes zijn?

klumpertje schreef:Ik ben denk ik een vrij makkelijke als ik jullie zo hoorgooi alles gewoon in dezelfde grond en geef meststof bij voor groente en fruit op de momenten zoals aangegeven op de verpakking. alles staat in bakken en potten want we hebben een dakterras.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met pineberry's (die witte aardbeien met ananas smaak)? ik heb ze vorig jaar gekocht, toen kreeg ik er niets van. Nu heb ik hem gewoon laten staan en komen er bloemen aan. ik vraag mij af waarom hij vorig jaar niets gedaan heeft.

klumpertje schreef:Ik ben denk ik een vrij makkelijke als ik jullie zo hoorgooi alles gewoon in dezelfde grond en geef meststof bij voor groente en fruit op de momenten zoals aangegeven op de verpakking. alles staat in bakken en potten want we hebben een dakterras.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met pineberry's (die witte aardbeien met ananas smaak)? ik heb ze vorig jaar gekocht, toen kreeg ik er niets van. Nu heb ik hem gewoon laten staan en komen er bloemen aan. ik vraag mij af waarom hij vorig jaar niets gedaan heeft.
alles in dezelfde grond, in de potten is dat gewoon willekeurige potgrond, maar aldi is dichtbij, goedkoop en erg fijne grond om mee te werken, lekker fluffy 
Heb een mooie courgette staan, dit jaar in een grote pot. Vorige jaar heeft hij een heel flink stuk van m'n grasveld vermoord

Vorige jaar expres wat oude tomaten laten slingeren
en ja hoor! Wie weet alleen hoe je kan zien of het cherry, pomodori of gewone tomaten zijn? Had alle drie vorig jaar staan.
Beetje veel
aikon schreef:Taugé zaad kan je kopen.(je kan eigenlijk elke droge boon achtig iets gebruiken voor spruitgroente) Ik heb het in een grote honing pot (halve liter bijna) met over de opening kaasdoek, daar heb ik het zaad in en doe af en toe een beetje water bij. Op een zonnige plek zetten en ze lopen uit. Het zaad week ik eerst even in lauw water voor. Kiemen ze makkelijker. Er zijn bij de natuurwinkels ook speciale kweekbakjes voor deze dingen.
Hier een leuke site met uitleg voor kweken http://sjeftuintips.wordpress.com/2011/ ... ge-kweken/