Nou nee, ik bedoel meer al die "stokjes" en waar ze dan voor dienen en of ze echt onmisbaar handig zijn.
Vanes
Geplaatst: 24-04-09 21:25
MamaMiesje schreef:
Nou nee, ik bedoel meer al die "stokjes" en waar ze dan voor dienen en of ze echt onmisbaar handig zijn.
Bedoel je douwels?? voor stapeltaartjes?? daar kan je ook kitkat voor nemen (zijn nog eetbaar ook hihi) of van die stevige chocosticks. Voor een stapeltaart zou ik ze wel gebruiken om instort gevaar of verschuiving te voorkomen.
Of bedoel je die boetseer 'stokjes' ???
SheMellon
Geplaatst: 24-04-09 21:29
Nou Mamamiesje met satestokjes kom je ook heel ver hoor!;) Ik heb dus geen gereedschap, meer omdat ik het prima red zonder.
ik heb een baltool en die gebruik ik wel veel, en ik wil nog zo'n half rondje ding voor mondjes/oogjes ed, maar daar kun je ook en rietje voor gebruiken begreep ik op de workshop ook rolwieltje gebruikt om te snijden, werkte ook wel fijn
Ik heb de laatste van deze maand klaar Taart voor mijn beste vriendin die vandaag jarig is.
Pip studio "Chinese Rose" taart:
Anoniem
Geplaatst: 25-04-09 21:24
Wat een knappe taarten weer Ik heb mijn kleurstoffen setje uitgeleend en nog niet terug dus lig even stil
lissisanne
Geplaatst: 26-04-09 11:41
wow wat een mooie taarten weer!
maar ik heb eigenlijk ook een vraagje. ik maak zelf ook wel eens cake of biscuit deeg alleen die taarten krijgen dan allemaal gekke vormen, ze rijzen nooit recht omhoog. weten jullie mischien hoe ik dat kan oplossen, ik wil namelijk een mooie taart maken voor een verjaardag en ik wil eigenlijk niet komen aanzetten met zo'n lelijk hobbelding...
Als we het toch over fondant hebben, is dit lastiger te verwerken of valt dit wel mee? Ik wil dit namelijk eens uitproberen ipv marsepein, maar als dit veel lastiger werkt dan wacht ik nog even!
ik vond het niet lastiger werken, maar op de een of andere manier is het resultaat bij mij met fondant minder mooi dan met marsepein.
MootjeK
Geplaatst: 27-04-09 13:30
Ik heb mijn allereerste 'kunstige' taart ooit ook met fondant gemaakt en dat lukte eigenlijk heel goed. Rolt goed uit, scheurt nauwelijks.
Laatst bijgewerkt door MootjeK op 27-04-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt
MamaMiesje
Geplaatst: 27-04-09 13:31
Nou, het taartje is alvast goed gelukt Ik heb er een mousetoetje van DrOetker tussen gedaan als vulling, de bovenste laag een mix van de mouse en abrikozenjam.