Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:35

Echt hè -O- Wij aten die pesto ook altijd, baal echt heel erg!

Hier vanavond een lekker spicy curry noedelsoep met zoete aardappel, spinazie en tempeh :9

Afbeelding

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 19:44

Oh wat jammer van die pesto, ik heb toevallig laatst nog een paar potjes gekocht. Misschien helpt het om met meerdere mensen een mail te sturen naar AH :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:51

Wat zijn roerbakstukjes? :o
Moet morgen naar de lidl, eens kijken of wij het ook lekker vinden. Maar waar te zoeken? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:24

Viva las vegas is er ook al bovenop gesprongen. Maar gewoon mailen! Het kan geen kwaad ;)

Roerbakstukjes zijn een soort, ja, vleesachtige stukjes van soja of tarwe oid die lekker zijn in bijv wokgerechten :Y) bij de Lidl liggen ze in de lage koelingen die eruit zien als diepvriezers. Ik moet altijd heel het vak uitgraven voor de vegan varianten maar die zijn wel lekker :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:34

O ik heb net de creamy fishless pie gemaakt van bosh voor vrienden. Smaakte best vissig en lekker!!! Kreeg veel complimenten! En het was super gelukt!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:36

Ik ga ook even een berichtje sturen voor de AH pesto :j

Hier in Krakau zat een falafel hummus tentje in de buurt <3 Mazaya Falafel, als iemand ooit naar Krakau gaat, JA!

In de stad was er wel veel minder Vega(n), sommige restaurants echt maar 1 ding, en dan met super veel kaas :( we hebben echt wel op de menukaarten moeten kijken voordat we ergens gingen zitten.

Vandaag door naar Praag, ben benieuwd!

Edit: er staat al een reactie op de facebook pagina van de Albert Heijn:

Beste Marian. Dat je hier flink van baalt, begrijp ik. Zeker wanneer je een allergie hebt. Of een vegetarische of veganistische leefstijl. En zoals je inmiddels op onze pagina hebt kunnen lezen ben je niet de enige die hier van baalt, boos om is of verdrietig van wordt. We gaan de leverancier dan ook laten weten dat veel van onze klanten niet blij zijn met deze aanpassing. Of er daadwerkelijk nog een wijziging gaat komen weer terug naar de oude receptuur kan ik jou, en vele anderen, niet beloven. Overigens is er gekozen voor een aanpassing omdat we veel van onze huismerk producten vrij willen maken van E-nummers, suikers en zout. Deze zijn vervangen door natuurlijke ingrediënten. ^Janneke

Dus het ligt weer aan de e-nummers -O- Ik eet liever e-nummers dan kaas

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 10:47

Ik zou echt niet weten welk E-nummer als kaasvervanger wordt gebruikt :=
Doe er dan edelgist in, als het een kaassmaak moet hebben..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:40

Bij de Aldi hebben ze nu droge sojabrokken. Grof en fijn, 200 gram voor 1,79 dus niet erg duur. Meteen vier zakken meegenomen :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:53

Ik denk eerder dat de kaas het zout moet vervangen dan de e-nummers :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:56

Nomnom e nummers!

Ik kwam er vandaag achter dat de AH dierendrop vegan is. Best ironisch := er staat wel een kooi op de verpakking waar de dieren uit ontsnappen, dat is wel weer grappig.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:38

poes schreef:
Mijn fazant leefde nog :) leuke opendeurdag gehad in het vogelopvangcentrum in Merelbeke met veel vrijlatingen.

Wat fijn!

Magrathea schreef:
Nomnom e nummers!

Ik kwam er vandaag achter dat de AH dierendrop vegan is. Best ironisch := er staat wel een kooi op de verpakking waar de dieren uit ontsnappen, dat is wel weer grappig.

Oeh! Ga daar vrijdag eens naar kijken. Kwam er vandaag achter dat Autodrop ook eindelijk een vegan variant heeft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:43

Ja helaas niet de cadillacs of dubbeldekkers :Y)

Weet iemand hoe je een rijstpuddinkje maakt met een restje gekookte rijst? Ik hoorde dat dat een ding was maar het wordt maar niks bij mij :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:42

Amyyy schreef:
Edit: er staat al een reactie op de facebook pagina van de Albert Heijn:

Beste Marian. Dat je hier flink van baalt, begrijp ik. Zeker wanneer je een allergie hebt. Of een vegetarische of veganistische leefstijl. En zoals je inmiddels op onze pagina hebt kunnen lezen ben je niet de enige die hier van baalt, boos om is of verdrietig van wordt. We gaan de leverancier dan ook laten weten dat veel van onze klanten niet blij zijn met deze aanpassing. Of er daadwerkelijk nog een wijziging gaat komen weer terug naar de oude receptuur kan ik jou, en vele anderen, niet beloven. Overigens is er gekozen voor een aanpassing omdat we veel van onze huismerk producten vrij willen maken van E-nummers, suikers en zout. Deze zijn vervangen door natuurlijke ingrediënten. ^Janneke

Dus het ligt weer aan de e-nummers -O- Ik eet liever e-nummers dan kaas

Jammer zeg! En idd, E-nummer zijn niet per definitie slecht. Zou echt niet zo erg zijn imo :=

Gisteren/eergisteren dus een aantal vegan smeersels en hapjes gemaakt. Tapenade was zeer lekker, maar in de keukenmachine helaas te glad geworden.

Voor de saucijzenbroodjes van tofu 'gehakt' gemaakt. Dat was best geslaagd al heeft het kruiden nog wat finetuning nodig.
Afbeelding
Afbeelding

Doordat er niet echt 'vet' meer uit de tofu komt waren de broodjes ook wat aan de droge kant, en ik moet nog wat verzinnen voor het bestrijken van de bovenkant. Nu olijfolie gebruikt, maar is niet echt heel geschikt en de broodjes zagen er een beetje raar uit haha.

De rest van mijn vrienden eet gewoon vlees, maar waren allemaal blij verrast. Vooral wat betreft de kruidenboter, dat kon niet vegan zijn zeiden ze _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:46

Heel mooie broodjes!
Ik begin nu eindelijk ook wat verder te komen dan kale groente, zo nu en dan wat "normaals" is ook wel lekker. Gisteren pannekoeken geprobeerd maar ze vielen nogal uit elkaar :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:16

Kan je er geen aquafaba opsmeren? Ik deed daar normaal eigeel op...

O de vegan kip curry voor op brood van Delhaize eigen merk is zo lekker :) is één van de weinige dingen die ik nog mistte en dit vangt dit super op. Heel blij mee.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:31

Ik deed daar idd eigeel op :j

Aquafebe heb ik nog niet gebruikt.

En jammer dat ik geen Delhaize in de buurt heb, klinkt goed!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:45

Poes: nog meer tips van vegan producten in Belgische supermarkten? Weet ik vast wat ik kan proberen als we in Westende zijn. Zal deze zeker halen, want kip curry mis ik eigenlijk ook best wel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:48

Ik lees nu op fb oets over eivervanger bij de appie, is dat soort spul gewoon in de winkel te krijgen of moet je dat bestellen? Edelgist krijg ik ook al niet gevonden we hebben hier weinig alternatieve winkeltjes helaas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 09:24

De Tuinen verkoopt ook edelgist. Die zit in het coriocenter dacht ik. En bij de Makado in Beek zit een natuurwinkel die veel heeft liggen, en de Eenhoorn in Geleen heeft ook redelijk veel.
Maar ik bestel die van mij meestal bij Pit&Pit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:31

Sharani schreef:
Poes: nog meer tips van vegan producten in Belgische supermarkten? Weet ik vast wat ik kan proberen als we in Westende zijn. Zal deze zeker halen, want kip curry mis ik eigenlijk ook best wel.

Ik koop amper vervangers maar kook dus gewoon met groenten en zo. Dus verder weinig tips! Of ga naar Parkkaffee in Mariakerke en eet daar de seitan burger :D maar das wa verv

Er zitten ook appies in België ondertussen denk dat je daar meest vindt?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:38

Ah oké, thuis gebruik ik ook zelden vervangers. Maar op vakantie is makkelijk ook wel fijn. Zal die seitan burger onthouden, dat is toch bij Gent? Afgelopen winter hadden we demo's op Flanders Horse expo en toen overnachtten we ook in Westende, vind Gent best te doen om naar toe te gaan vanaf daar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:49

Das inderdaad bij Gent en heel gezellig! Als je nog tips wil laat maar weten ik ken genoeg leuke plekjes :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:52

Op bladerdeeg kun je ook sojamelk smeren :) en voor saucijsjes kun je de vegan worstjes van Dees bij de Jumbo proberen. Net echt :Y)

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:31

Ik ben pas op vakantie geweest naar Frankrijk (Alpen en regional du verdon). Voor dat ik ging was ik een beetje bang dat er niet zo veel vegan eten in de supermarkt was, maar het viel me echt heel erg mee :) Ik ben trouwens vegetariër, maar probeer wel steeds meer vegan te eten. Ze hadden daar best veel verschillende vleesvervangers en vegan toetjes. En de bio schappen waren echt veel groter dan ik in Nederland gewend ben. Vooral bij de supermarkt in de Alpen was er heel veel keuze.
Een deel van het toetjes/yoghurt schap(ze hadden zelfs chocomousse en koffievla *\o/* ) :
http://imgur.com/a/WPSLp

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:32

Magrathea schreef:
Op bladerdeeg kun je ook sojamelk smeren :) en voor saucijsjes kun je de vegan worstjes van Dees bij de Jumbo proberen. Net echt :Y)

Oeh thanks voor de tips :D

Hier nu een lekkere dahl (soep) aan het maken <3