Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:15

Ik heb dat recept ooit eens op bokt gepost; het komt ook uit het boek Veg!. Echt een aanrader, staan ook veel lunch/brood-recepten in, met altijd als basis groenten. Dus dat lijkt me wel interessant voor jou.

Ik geloof dat je voor de courgettes het volgende moet doen. Exacte verhoudingen weet ik niet meer.

Courgette flinterdun snijden of raspen.
De plakjes courgette in een andere pan even aanzetten/grillen.
Redelijk wat teentjes knoflook fruiten in olijfolie + citroenschil geraspt. Vuur uitzetten.
De courgette even in de nog warme (maar niet brandende pan) knoflookpan aanzetten/marineren, zodat alle smaken worden opgenomen. Een citroentje er over uitknijpen. Alles in een bakje doen, goed alle olie uit de pan er bij lepelen. Peper, zout, basilicum/munt er bij, en het kan een week de koelkast in :)

Tomaatjes werden gehalveerd en ingestreken met een mengsel van honing, zeezout, kruiden die je lekker vindt en olijfolie. In de oven zetten voor toch wel een poosje, en nadien in een bakje in de koelkast bewaren. Smaken heerlijk zoet!

Groentenspreads kan je hier in de Delhaize verkrijgen, qua aanbod komt dat overeen met de AH in NL.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:21

Die courgettes ga ik zeker uitproberen! Dat lijkt me wel wat.
Ik ken het kookboek inderdaad, maar heb helaas geen geld om hem aan te schaffen. Misschien nog een leuke voor op mijn kerstlijstje. Ik ga voor die stoofpot wel even je berichten afspeuren :P

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:23

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 12:43

Many schreef:
Bhris, het was inderdaad heerlijk! Het recept komt uit Veg! trouwens, die heb jij ook toch?

Bliksem, pindakaas of hummus?

Veg for president _/-\o_

O: magere kwark met lijnzaad, lijnzaadolie en pure hagelslag
T: -
L: amarant met gepofte biet, feta, peer en wat zaden&pitten. Maar zie net dat ik een netwerklunch heb dus misschien wordt het ook wel een lekker broodje :9
T: banaan
A: volkorempasta met bio spekblokjes, doperwten, slagroom en kaas
T: blokje chocolade

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:54

trouwens, bliksem als je altijd een paar bakjes hummus in je koelkast hebt staan waar maak je dat dan niet zelf? ik maak van een blik kikker erwten, tahin, knoflook, peper en zout en wat citroen sap echt een flinke bak hummus. Vries het in porties in. Zo ben je gem. voor nog geen 1,- klaar voor een hele berg en het is echt net zo lekker!

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: wat rauwkost gesnoept met klaar maken avond eten
L: romige Courgette soep + 100 gr roggebrood, stukje met stroop en stuk met cottage cheese, 2 plakjes augurk en tomaat
A: 2 volkoren wraps uit de oven met hummus, 1 zakje tuna west zongedroogde tomaat, paprika blokjes, witte kaas, zongedroogde tomaatjes, olijfjes en 2 tomaatjes, stukje komkommer en sla.
T: magere yoghurt met appel/ongez. noten, rozijntjes en lijnzaad uit de oven
B: 50 minuten fietsen, 20 minuten wandelen en een lange late dienst.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:58

Maak het ook regelmatig zelf, maar ik werk op het moment 60-70u per week, dus het schiet er nu een beetje bij in. Een grote hoeveelheid maken en in porties invriezen is inderdaad wel een goed idee. Heb ook nog kikkererwten en zongedroogde tomaatjes in huis, alleen steeds geen tijd om te maken :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

:j zeker doen! Het is echt in een minuutje gemaakt. ik vind het schoonmaken van mijn blender meer werk haha.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:36

Sorry offtopic. Maar ik word HELEMAAl gek van mn stagiair tegenover me. Hij maakt de héle dag lawaai. Hij denkt hardop en als er iemand aan de andere kant van het pand niest gaat hij keihard 'gezondheid!!' schreeuwen en hij eet de hele dag Prince koekjes en chips. Met veel kauw en kraakgeluiden. Ik kan er niet meer tegen.

En ik heb PAM spray gekocht gisteren. Gebruiken nog meer mensen dat hier?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:38

Misschien kan je voor hem ook een eetlijstje maken en aan het eind van de week onder z'n neus schuiven. Lijkt me nou leuk zo'n lijstje vol met princekoekjes en chippies :') :') Ik ben precies zo, kan me ook kapot ergeren aan zulke geluiden..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:06

Ik meld me ook weer!
terug van weg geweest.

zijn hier toevallig nog meer vegetariërs met ijzer te kort problemen? zoja, dan zijn tips heel hard welkom.

lijstje tot nu toe;

2 vk boterhammen 1 met jonge kaas en 1 met eiersalade, 2 kopjes thee en een glas aanmaaklimonade
tussendoor 2 engelse dropjes en 3 glazen limonade
champignonsoep 1 kop met 2 witte broodjes kruidenboter 2 kopjes thee en een mandarijn

beweging, 2x half uur wandelen met de hond, 10 minuten ochtend gymnastiek, 2 paarden gereden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:20

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:25

Het weekend houd ik niet meer bij want dat is altijd zo rommelig, ik ga het gewoon alleen doordeweeks bijhouden nu.

Gister
O: yoghurt met cruesli.
T: appel
L/A: patat met Zaanse Mayo.
T: Teveel Ben & Jerry's, erg lekker maar was wel teveel.

Vandaag:
O: twee rijstwafels met kaas
T: krentenbol
L: twee krentenbollen met wat boter
A: slamelange met gegrilde kip
T: Banaan.

Ik wil meer fruit eten maar kom daar niet aan toe op het moment.

D: kruidenthee, enkele slokjes cola en iedere dag een kop koffie met melk en suiker.
B: wandelen met de hond.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:10

Gister:
O: overnight oatmeal met rozijnen, cranberry's, kaneel, magere yoghurt en mandarijn, kopje thee
T: homemade muesli reepje , kopje tuinkruiden bouillon
L: banaan, ei, havermout pannenkoekjes met rozijnen, kaneel en cranberry's, stuk wortel, stuk komkommer, snoeptomaatjes, glas cola light
T: appel, thee
A: grote pistolet, ene kant met zuivelspread light bieslook, zalm en rucola, andere helft met geitenkaas, walnoten, honing, snoeptomaatjes en rucola, glas cola light
T: twee dropjes
T: cappuccino, nutella pot die bijna leeg was uitlepelen :P en beslagkom leegmaken (nutella ijs gemaakt) :j
T: glas drinken

B: kantoorwerk, hondjes wandelen

Vandaag:
O: overnight oatmeal met kaneel, magere yoghurt, rozijnen, cranberry's en mandarijn, kopje thee
T: homemade gevulde speculaas (suikervrij, glutenvrij, etc.), glas cola light
L: havermout met magere yoghurt, gemengde noten, nutella, banaan, mandarijn, cola light
T: homemade speltcracker met zuivelspread light bieslook, zalm en rucola, kopje thee
A: zoete aardappel met rode bietjes, drie kleine gehaktballetjes, beetje appelmoes, curry en joppiesaus, cola light
T: 2 dropjes
T: cappuccino met?
T: glas drinken

B: paardgereden, z'n 1.5u aan stofzuigen geweest, 2 stallen schoongemaakt, 6,4km hardgelopen ;) nu uitgeteld op de bank :j

maralou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:30

O: Havermout met water, kaneel en een appel
T: Overgeslagen
L: lekker uit lunchen geweest met een vriendin, Italiaanse bol met pittige kip en een latte macchiato met choco smaak
T: Banaan
A: Andijviestampot met spekjes (Schoonzus kookte, ben alleen niet zo'n fan van spekjes.. bah -O- )
T: Best wel grote hand cashewnoten en klein bakje magere biologische yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:32

O: 2.5 roggeboterham met hummus, banaan
T: -
L: 250g magere kwark met 40g havermout
T: peer, banaan, handje gezouten pinda's
A: erwtensoep met bio-brood en roomboter, 3 glazen rode wijn, 2 stukjes 78% choc

B: 30 min wandelen, 15 min NTC

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:44

O: Paleo bloemkoolpap met banaan, kokosmelk, gelatine, cacao, DV zomerfruit en een klontje geitenroomboter. Klinkt misschien apart, maar het is erg lekker. :9 :j http://www.paleofamilie.nl/2014/07/17/r ... ker-leven/
T: 2 dadels, paar plakjes paardenrookvlees
L: Rode bieten met het restant van m'n bataat/bloemkool/pompoen/knolselderijpuree van gisteren en gerookte kipfilet en nog 2 dadels
T: Galia en 7 stukjes van JustNuts, ik zit in het testpanel en moest testen, heel naar. :9
A: Nog meer rode bieten en schelvisfilet uit de oven. Alpro-yoghurt met verse rode en blauwe bessen
T: 2 dropkogels en ik heb de nieuwe Bites We Love-box binnengekregen, daar knabbel ik straks nog een zakje van leeg
D: Thee, water en slimpie
B: 1 paard rijden en 1 longeren

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:09

O: gr smoothie andijvie, mango, ananas, maca en water
T: 1 tomaat, 1 stuk komkommer
L: roggebrood met hummus en paprika, roggebrood met kipfilet en avocado. Pietmuffin (muffin met Piet erop gemaakt van fondant :P ) van de nieuwe cakery op de hoek
T: 2 mandarijntjes, 1 appel, twee rijstwafels met geitenkaas
A: vk bulgur met gele biet, sla, avocado, peterselie, kipshoarma en balsamico

D: 2 l water, vier gr thee, 1 innocent smoothie
B: 30 min fietsen, 45 min yoga, huishouden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:36

O: 1 cup havermout met zemelen, 2el pb2, 1el honing
T: 1 banaan met 2tl pindakaas, half schepje creatine met water
B: 45min kt: push en buik
L: dubbele vkb met schouderham en hüttenkäse, 2 meergranen crackers 1x paté 1x rauwe ham, 2 augurken
T: 1 puntje crustless pumpkin pie van Chocolatecoveredkatie.com
A: afhaal roti met tempeh, +/- 100gr m&m's

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:08

KarinvdM schreef:
O: Paleo bloemkoolpap met banaan, kokosmelk, gelatine, cacao, DV zomerfruit en een klontje geitenroomboter. Klinkt misschien apart, maar het is erg lekker. :9 :j http://www.paleofamilie.nl/2014/07/17/r ... ker-leven/
T: 2 dadels, paar plakjes paardenrookvlees
L: Rode bieten met het restant van m'n bataat/bloemkool/pompoen/knolselderijpuree van gisteren en gerookte kipfilet en nog 2 dadels
T: Galia en 7 stukjes van JustNuts, ik zit in het testpanel en moest testen, heel naar. :9
A: Nog meer rode bieten en schelvisfilet uit de oven. Alpro-yoghurt met verse rode en blauwe bessen
T: 2 dropkogels en ik heb de nieuwe Bites We Love-box binnengekregen, daar knabbel ik straks nog een zakje van leeg
D: Thee, water en slimpie
B: 1 paard rijden en 1 longeren

Vergeten: Blokje extra pure chocolade en ik heb een lepel crunchy pindakaas van Zonnatura geproefd.
O ja, vanmiddag bij de AH ook nog 4 chocokruidnootjes genomen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:35

O: havermout met water, appel, speculaas kruiden, lijnzaad, rozijntjes en walnoten. <3
L: 3 sneeen vk bio brood met kaas, halve avocado en komkommer
T: twee mandarijnen
A: volkoren pasta met champignons, walnotenpesto en wortels en ui gestoofd in tomaten saus

B: naar school fietsen

Mooi lijstje dacht ik zo :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:43

O: Havermout, amandelmelk, cranberry, lijnzaad, chia, granaatappel
T: Mandarijn, soepstengels
L: Whey shake + halve komkommer
T: 2 vijgen
T2: Smoothie van magere yoghurt, aardbeien, banaan, frambozen
A: Gebakken aardappeltjes, grote bal gehakt, snijboontjes

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:03

Gisteren vond ik echt lastig.. van kwart voor 9 tot half 6 college is zo lang. Dat betekend dus dat ik om 7 uur van huis ga en om 7 uur 's avonds weer thuis was. Zo lastig om dan netjes te eten.
Gisteren:
O: 200 ml hazelnootmelk (alpro), 6 el havermout, 1 peer en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: banaan, cappuccino
L: 2 speltbth met kipfilet (2 plakjes), 2 speltbth met kipkerrie salade + 200 ml soep (aspergie/kippensoep uit de kantine)
T: sesamcrunch (zonnatura) + 250 ml thee
T2: 100 g appel, 100 g worteltjes + verse munt thee
A: gnocchi in mosterdroomsaus en uitgebakken spek, salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat en geitenkaas met verse honingmpsterddressing.
T: schaaltje danio kwark

B: niks hele dag college en 's avonds leren voor mijn herkansing van morgen..

Best veel maar best oke.

Vandaag weer zo'n lange dag, hele ochtend leren (thuis) om half 2 college en dan om half 6 's avonds een herkansing...
Planning
O: 200 ml hazelnootmelk, 6 el havermout, 1 peer en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: banaan, 2 rijstwafels met pindapasta + veel thee
L: 75 g quinoa (ongekookt gewogen), half blikje kidneybonen, cherry tomaatjes, komkommer, halve avocado, bieslook, peterselie, olijfolie, citroensap, zout en peper met 2 plakjes geitenkaas
T: 2 speltbth met smeerkaas (20+) (vlak voor mijn herkansing)
A: pasta van de julia's (na mijn herkansing) + blokje witte chocolade (als troost :+ )

B: alweer niks..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:33

Dankjewel bliksem! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 10:36

O: magere kwark met appel, kaneel en rozijnen
T: eierkoek
L: amarant mt gepofte biet, feta, peer en zaden&spitten + mandarijn
A: salade van gerookte zalm, slamelange, avocado en komkommer
T: 2 rijstwafels hummus

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:42

Succes Venthe!

De gemarineerde courgettes zijn idd héérlijk. Ook erg lekker met een laagje geitenkaas er bij.

Weer een kg afgevallen, gaat goed :):)
Ik let er nu wel even op dat ik wat meer eet; het is namelijk niet de bedoeling dat ik spier kwijt raak :Y)

O: 3 sandwiches met 70 g cottage cheese, sv effi confituur; 2 x dubbele thee met twee melkjes er in
L: 250 g kwark met blauwe bessen, peer, appel, khaki
B: 2.30 uur naar de kine
A: Belegd broodje (120 g) met knolselderijsalade en rauwkost
B: Ballet zonder springen of hoog op de tenen staan: 1 uur répertoire, 2 uur voorzichtig markeren en de oefeningen doen die ik kan, 1 uur barre
T: Grote latte
T: Kwark met ?