Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FuGeLiCu

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:51

Oe! Ziet er goed uit Nientje! Peren bavaroise klinkt goed!
Ik liep net in de supermarkt langs heerlijke goudreinetten en kon het niet laten, haha! Appelmoes heb ik nog genoeg, appeltaart pas geleden gemaakt, dus het wordt een simpele cake met appel en kaneel morgen, jammie! *D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:57

Schattig. :D

Ik ga morgen de chocoladetaart met gekarameliseerde hazelnoten van de Allerhande proberen. Alleen ipv met Nutella afsmeren doe ik melkchocolade ganache.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:07

wat is een lekkere taart om te maken voor met kerst/ sinterklaas? ze houden hier niet echt van taaitaai.. en speculaas gaat.. maar zijn er niet lof van :P

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:48

We hadden nog wat bavarois over,dus net lekker als toetje gegeten....om te smullen :9

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:02

Leuk schattig taartje Nientje78 :D

Als ik vanavond niet opgeroepen word voor werk ga ik een appelspeculaastaart bakken :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:20

Wat een heerlijke dingen komen hier weer voorbij!!
Ik ben een paar kg afgevallen en mag nu weer eens wat bakken van mezelf :') hahaha!
Ik wil vanavond dit recept eens proberen: http://www.smulweb.nl/recepten/1412701/ ... n-cupcakes
Hiervoor alleen ervaring met vanille cupcakes of simpele taarten, dus dit is voor mij best een uitdaging haha!
Iemand nog tips? ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:39

Hier staat de kokos-aardbeien-plaattaart in de oven van de vorige Allerhande. Ben benieuwd!
Ik wilde eigenlijk de peerspeculaastaart maken, maar onze AH heeft geen amandelspijs, lekker handig :(

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:50

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:50

Wat een schattige taart nientje78! Ik heb al weer een hoop lekkers voorbij zien komen in dit topic :9 Afgelopen woensdag heb ik samen met mijn zus een taart gebakken uit de AH taart-editie en die is erg goed gelukt! Hij ziet er niet geweldig mooi uit, maar hij is echt heerlijk :)

Witte chocoladecheesecake met bosvruchtensaus:
AfbeeldingAfbeelding

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:07

Ik meld me hier ook! Ik houd heel erg van bakken, ik doe het echt alleen te weinig (afvallen en lekker deeg gaat niet zo goed samen ) Maar ik heb vanavond wel voor het eerst een ontbijtkoek gebakken. Hij is nog aan het afkoelen, dus ik ben benieuwd!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:39

Die hierboven ziet er ook goed uit! Ga ik ook een keer testen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:01

Nou ik net in ons boerendorp op zoek naar lemoncurd, hebben ze het niet :? Naja dan maar zelf maken ;) uiteindelijk heel lang mee bezig geweest (vuur stond niet hoog genoeg :Y) ) maar hij was super lekker! Toen cupcakemix gemaakt, bleek ik niet voldoende zelfrijzend bakmeel te hebben :') dus het laatste beetje aangevuld met cakemix.. Nou toen die dingen in de oven en ondertussen ook voor het eerst merengue gemaakt, ook gelukt *\o/* voor de smaak wat vanille suiker toegevoegd jammie!
En het was echt een heeeeerlijke combi! Mn ouders ook helemaal blij haha ;)
Zal binnenkort eens proberen er een foto van te plaatsen :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:20

Vanavond komen stalgenoten bij ons eten, dus moesten we wat lekkers op tafel zetten.
Twee weken geleden had onze Australische gast pizza volgens haar eigen (Australische) recept gemaakt. Het was heerlijk, maar tijdens het bereiden was het al even zo van: "How much flour do we need?" "2,5 cups." "Cups... We don't have those..."
Zonder die cups is heel irritant, dan krijg je zo'n apart getal in grammen en dat moet je dan weer met zo'n stomme maatbeker doen. Kortom: Cups zijn handiger. Dus vandaag de eerste de beste Marskramer in gelopen (in een boerendorp) en tevreden met measuring cups naar buiten gelopen. Maakt het allemaal wat makkelijker. :D
En als toetje eten we vanavond Arretjescake volgens een nieuw recept. (oude recept kwijt, maar deze is beter)

Afbeelding

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:42

Ik ga morgen millionaire's shortbread maken, met dit recept: http://www.smulweb.nl/recepten/1377153/ ... shortbread
Net alle ingredienten in de supermarkt gehaald :9k

(Hoop trouwens maar dat er nog bruine bastard suiker is.. Zou ik anders ook witte bastard suiker kunnen gebruiken? :o )

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:59

Ja denk het wel.
Het is zo lekker, milionaires shortbread _/-\o_

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:34

Millionaires shortbread is echt <3 <3 <3 <3 Je kan wel witte gebruiken, wordt de kleur van de karamel alleen wat anders van, smaakt niet. :)

Die witte chocoladecheesecake met bosvruchtensaus (wat een mond vol := ) klinkt ook heerlijk!
Arretjescake is ook altijd lekker. :9

Ik heb deze week vakantie, nog even bedenken wat ik ga maken.. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:40

Ir111 schreef:
Ik bak regelmatig van alles. Als je zin hebt in een super simpele maar ontzettend lekkere cake/taart dan kan ik je deze mandarijntjes taart aanraden. Dit weekend gemaakt en iedereen vond hem echt heerlijk (en ik ook :D ).

Je pureert ze compleet mét schil??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:46

Daar zat ik ook al naar te kijken inderdaad. Ziet er wel lekker uit!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:58

Vandaag de chocolade taart met karamel hazelnoten gemaakt. Karamelliseren lukte alleen maar niet :( Dus nu zijn het een soort suikerklontjes. :')
Net een stukje genomen, maar het is echt zó machtig, echt veel te erg. := Geen aanrader voor een 2e keer (en we moeten nog de hele taart opeten :') )

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:26

Ik heb op het moment heerlijke ouderwetse kattetongen koekjes in de oven staan. Hmmm

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:37

KarinvdM schreef:
Ir111 schreef:
Ik bak regelmatig van alles. Als je zin hebt in een super simpele maar ontzettend lekkere cake/taart dan kan ik je deze mandarijntjes taart aanraden. Dit weekend gemaakt en iedereen vond hem echt heerlijk (en ik ook :D ).

Je pureert ze compleet mét schil??

Jup, ik heb alleen de groene kroontjes er na het koken even afgehaald. Zoals gezegd, echt een super makkelijk recept (voor een tikje luie mensen :D ).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:56

Dat lijkt me toch wel erg apart, lees: niet lekker... :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:05

Neem maar van me aan dat de taart echt héél lekker is. :j :9 :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:04

Zo, je kan merken dat de herfst aangebroken is. Iedereen duikt lekker de keuken in. *\o/*

@Saskiaa_: Ahh, jou creaties zien er weer heerlijk uit! Ik wilde dat ik ook zo goed kon fotograferen, scheelt alweer het halve werk van het doen lijken alsof het lekker is. :+

@Fugelicu: perenfrangipane! Recept staat geloof ik wel op mijn blog.

@Nientje: Wat een mooie taarten allemaal! Doe ik je niet na met dat bekleden en decoreren.

@SF: je mag hier ook wel een stukje komen brengen hoor. :P

@Miriam91: hoe is je kokos-aardbeien-plaattaart geworden?

@Girassol: cheesecake, witte chocola, bosvruchten :~ Altijd een goeie combi!

@Peerappel: Arretjescake! Dat heb ik ook gemaakt afgelopen donderdag! En momenteel heb ik nog 1 stukje over... :')

@Lutrade: hoe zijn je kattentongen geworden? Die staan ook nog steeds op mijn lijstje om een keer te maken.

@Ir11: ik heb ook een keer iets van een mandarijnentaart gemaakt, naar recept van Nigella Lawson, moest ook met schil en al erin. Maar ik vond hem niet geslaagd, veel te sterke smaak. Mijn ouders vonden hem daarintegen wel super lekker.

Zo, volgens mij ben ik weer bijgelezen. :P Ik heb het bakken en koken ook weer een beetje opgepakt, zat een beetje in een dip en besloot om weer de dingen op te pakken waar ik plezier uit haal. En dat is onder andere koken en bakken! Dus zoals al gezegd, de arretjescake en gisteren een quiche gemaakt. Verslag en foto's uiteraard op mijn blog. :)

http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... oming.html

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:09

Jaa ik sluit me ook aan.
Ben nu bezig een brood te bakken! En net soep gemaakt maar dat is niet voor dit topic. En vd week al n cake gemaakt!