Overslaan wil ik ook absoluut niet doen. Van kindsbeen af heb ik 's ochtends gewoon enorme honger. Ik zou wel es willen kijken of het wat doet met mijn lichaam, mocht ik het een uurtje uitstellen.
Ontbijt is gewoon ook Mijn Momentje; dan zit ik met de laptop of een magazine te daten met mijn kommetje havermout
Ik heb nog steeds honger op de momenten dat ik normaal gesproken mijn ontbijt en lunch at Na dit experiment ga ik ook zeker vroeger eten op de dag, maar nooit meer gelijk als ik uit bed rol.
Ik probeer ook altijd 1.5 uur te wachten. Eerst thee / heet water met citroen. Al heb ik soms zoveel honger dat ik me nergens op kan concentreren
KarinvdM
Geplaatst: 08-08-13 10:43
Ik ontbijt ook nooit direct. Ik ga altijd eerst de paarden voeren en buiten zetten, stallen uitmesten, hond uitlaten en voeren. Daarna ga ik even rustig bokken met een kop thee en pas bij de 2e kop thee ga ik eten.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 08-08-13 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Hmm ik zit er wel aan te denken om op werkdagen mijn ontbijt in 2 delen te splitsen en op t werk het tweede deel te eten. Kom hier in zoveel verleidingen waardoor ik vaak extra dIngen eet die niet nodig zijn. Maar ben echt een ontbijten altijd dus vraag me af of ik eraan kan wennen.
15.00 is onmogelijk voor mij hoelaat sta jij op? Als ik om kwart over 6 m'n bed uit ga voor werk trek ik dat echt niet met alle beweging ed. Denk ik. Maar 15.00 ontbijt en je andere eet tijden zijn dan?
Ik sta meestal rond 9u op, dus ik leef al iets later dan de gemiddelde mens. Ik begin om 15u dus met eten. Dan lunch rond 18-19u, om 20:30 een workout en dan 22:00 m'n diner. Ik ga zo rond 1u 's nachts naar bed.
Maar je gaat om 1 uur slapen en dan pas om 9 uur uit bed. Als ik dan om half 7 eruit ga en rond half 11 in bed duik dan moet je die tijden natuurlijk verschuiven naar hetzelfde tijd tussen wakker worden/ontbijt/lunch/avond eten en slapen voor hetzelfde ritme. Dus 6 uur na wakker worden ontbijt, daarna na 3/4 uur lunch en dan na 4 uur weer avondeten.
Dan zou ik zelf eigenlijk rond half 1 ontbijt moeten pakken, rond half 4/4 uur lunch en rond half 9 avondeten om jou ritme te hebben. Dat klinkt al heel anders voor mij vind ik. Met wat discipline zou ik dat wel vol kunnen houden. Normaal zit er tussen mijn lunch/avond eten veel meer tijd. Alleen de ochtend is dan doorbijten, maar daarna is er niet drastisch veel tijd tussen.
Nee, ik heb nog nooit soep met alleen prei gemaakt. Gisteren wel prei/courgettesoep gemaakt, die is lekker. Uitje en knoflook fruiten, twee kleine courgettes en een prei in stukken even meebakken, bouillon erbij en even koken, ik heb er ook nog tijm en rozemarijn bij gedaan, staafmixer er door, beetje P+z en klaar. Smaakt prima. Eventueel nog een beetje groene pesto erdoorheen roeren.
Even verderop heeft iemand blijkbaar te veel courgettes in de tuin, en die leggen ze aan de weg in een kratje met daarop met de tekst "wie neemt ons mee?" Nou, ik dus. Het is alleen jammer dat manlief niet zo van courgettes houdt... Ik vind ze heerlijk!