Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mijn vader is veel bij de vogelopvang geweest omdat onze kat nogal veel jaagde

maar dan moet je even kijken waar het expliciet op staat. En zelf kruidenboter maken is idd een goed idee, veel lekkerder ook. Ik mis roomboter ook echt niet ofzo.
ik had gezien dat de Mild&Creamy van Alpro dan weer niet gezoet is.Loolotte schreef:Tof drunksheep! Hoe ga je de vegan kruidenboter maken? Ik had laatst namelijk het idee om zo'n pakje kruidenboterkruiden van de Jumbo te kopen (gemixte verse kruiden) en dat gewoon door de plantaardige boter heen te doen, maar ik weet niet of dat lekker wordt. Er staan ook een aantal recepten voor vegan 'kaas' in dit topic, misschien kun je die proberen

Sharani schreef:Ah eigen merk soya yoghurt heb je in een ongezoete versie. Is prima voor Tzatziki, wel extra goed je komkommer uitknijpen, want heb het idee dat het sneller waterig wordt dan met echte yoghurt.
Kruidenboter maak ik met alpro soya boter, dat gaat prima. Heeft ook een goede structuur, beter dan andere plantaardige boter vind ik.
Maar ik vroeg me af of jullie wel eens speciaalkoffie drinken, en zo ja hoe je die klaarmaakt. Ik zat eraan te denken om eens te gaan experimenteren met Oatly barista, als ik dat kan vinden, om een Irish coffee te maken... Maar misschien heeft iemand hier nog een idee
batje schreef:Ik hoorde een tijdje geleden dat er vegan Baily (op komst?) is.
Dus tot die tijd maar even behelpen.
Dit ga ik binnenkort maar eens proberen, ziet er heerlijk uit
http://ohsheglows.com/2012/03/12/homema ... ade-vegan/
vriendlief was ook fan.
zo lekker!
) en roerbak stukjes gegeten. Smaakte heerlijk, mijn man had gekookt en ik had eigenlijk stiekem al heel kritisch zo'n roerbakblokje geproefd, toen mijn oudste zoon zich hardop afvroeg of het niet per ongeluk echt vlees was... Heel eerlijk gezegd, zou zoiets mijn man kunnen overkomen, iets met per ongeluk het verkeerde pakje uit het schap pakken
. Jongste zoon schoof meteen verschrikt zijn bord weg. Mijn man duikt in de oud papier bak om de wikkel op te zoeken van de blokjes, om ons te bewijzen dat het echt vegan was. Waar na jongste zoon zijn bord weer gerustgesteld verder kon leeg eten
. De roerbak blokjes met citroen van de Lidl zijn dus best een aanrader, zeker in dit gerecht. 
Whyyyyy... Zagen ze die pesto en dachten ze "oliebol, een per ongeluk vegan product? Snel, doe er kaas in!"