Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danoesje schreef:paardje, als je ECHT wat aan je voeding wilt doen, zou ik de peperkoek en het worstenbroodje vervangen voor groente met vlees/vis/zuivel. In een worstenbroodje zit veel verzadigd vet maar weinig goeds, en de peperkoek helpt je ook niet vol energie de dag door...
danoesje schreef:is ook lastig hoor, om goed te eten als je bij iemand anders eet. Zou eerder gaan voor een volkoren broodje met bijv gerookte kip en avocado ofzo, of een wrap. Zit nog altijd meer in dan in zo'n vetbal(= bladerdeeg)
danoesje schreef:Hahahah dan maar ff een worstenbroodje, ervan genieten en je niet schuldig voelen en morgen een nieuwe dag. maar echt hoor, als je op je eten wilt letten zul je veel meer vitamines binnen moeten krijgen. Dat gaat niet lukken met kruidkoek, worstebroodjes en boterhammen... Juist koolhydraten uit deze producten zorgen vaak dat je sneller trek hebt, sneller moe bent en leveren in verhouding minder voedingsstoffen.
danoesje schreef:Ik vind havermout niet te eten dus die zal je in mijn lijstjes niet tegenkomen. Ik heb niks voor je uitgerekend qua koolhydraat-eiwit-vetverhoudingen maar weet wel een beetje hoe je wat gezondere alternatieven kunt eten. Hoe doe je het thuis met je avondeten?