Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:46

in dat baked oatmeal moet ik me ook eens verdiepen. Krijg vandaag kookboeken van de zandloper binnen dus maar eens even goed bestuderen :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:52

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: 3 volkoren boterhammen met 20+kaas met wat ketchup(tosti) + kippensoep
T: banaan + gekookt ei
D: volkoren spaghetti met groentes en bolognese saus
T: appel + yoghurt met lijnzaad

B: paardrijden en Insanity workout

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:00

Danoesje, zandloper kookboek heb ik hier ook liggen, staan lekkere dingen in :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:01

Gaaf Danoesje, nu ben ik jaloers :P

Paardje: Start je dag eens met een volwaardig ontbijt, 2 cracottes kan je geen ontbijt noemen. Daar voel je je al veel beter in je vel van.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:26

had echt honger bij de lunch, mijn havermout/roggebrood was op als ontbijt. Dus voor mijn gevoel niet heel goed ontbeten. Nu zit ik wel echt heel vol nog van de lunch. Eigenlijk achteraf toch te veel
O: 1 beschuit en 2 sesamcrackers met stroop en bio pindakaas
T: Sinaasappel
L: 2 Bruine boterhammen, 1 Blue band bb en 3 MG crackers. Met calve light pindakaas, casslerib, kaas en 1 tomaat
T: 2 kleine peertjes
A: Eten wat de pot schaft bij moeders en nog een toetje
T:?
B: 50 minuten fietsen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:39

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. 1 beschuitje met kaas
T: /
L: 2 pompoenpitbroodjes met een beetje groene pesto, mozarella en tomaat. 2 speltbeschuiten met bio-pindakaas
T: 2 mandarijnen
A: tomaat-paprikarijst (rijst, tomatenblokjes en paprika), kipkrokantschnitzel en sla.
T: stukje zelfgemaakte havermout/appelcake http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/appel-havermoutcake-van-suzanne

B: 1 uur wandelen, 1 uur Zumba

Ik moet de kcal nog berekenen, maar volgens mij zit ik wel beter (hoger) dan gisteren.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:54

danoesje schreef:
paardje, als je ECHT wat aan je voeding wilt doen, zou ik de peperkoek en het worstenbroodje vervangen voor groente met vlees/vis/zuivel. In een worstenbroodje zit veel verzadigd vet maar weinig goeds, en de peperkoek helpt je ook niet vol energie de dag door...

Kan niet anders dat worstenbroodje want eet bij een vriendin..... Wat kan ik dan eten als t?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:56

Mijn crosstrainrondje zit er op... 15 minuten tussen de 19 en de 22 km p/u... Zweet als een dolle en ben geschokt door mijn conditie( als in welke ???)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:00

is ook lastig hoor, om goed te eten als je bij iemand anders eet. Zou eerder gaan voor een volkoren broodje met bijv gerookte kip en avocado ofzo, of een wrap. Zit nog altijd meer in dan in zo'n vetbal :) (= bladerdeeg)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:07

danoesje schreef:
is ook lastig hoor, om goed te eten als je bij iemand anders eet. Zou eerder gaan voor een volkoren broodje met bijv gerookte kip en avocado ofzo, of een wrap. Zit nog altijd meer in dan in zo'n vetbal :) (= bladerdeeg)

Kan niet :( het is al gekocht. Baal zelf ook echt fk hard maarja. Eet er maar 1 :) ff he avocado gaat hem nii worden :+ dat lust ik niet haha

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:09

Mooie lijstjes weer vandaag :) ga vanavond alles bijlezen.

O: 45 gr havermout, 5 gr chia en 5 gr lijnzaad + stuk banaanbrood met 10 gr pindakaas
T: 233 gr peer
L: 120 gr roggebrood met 25 gr 20+ kaas
T1: 16 gr vk cracker met 20+ smeerkaas en kipfilet
T2; Smoothie van 100 gr banaan, 30 gr kiwi, 40 gr boerenkool, 100 gr magere kwark en 50 gr magere yoghurt + twee rijstwafels
A: Nog even bedenken.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:11

Hahahah dan maar ff een worstenbroodje, ervan genieten en je niet schuldig voelen en morgen een nieuwe dag. maar echt hoor, als je op je eten wilt letten zul je veel meer vitamines binnen moeten krijgen. Dat gaat niet lukken met kruidkoek, worstebroodjes en boterhammen... Juist koolhydraten uit deze producten zorgen vaak dat je sneller trek hebt, sneller moe bent en leveren in verhouding minder voedingsstoffen.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:12

danoesje schreef:
Hahahah dan maar ff een worstenbroodje, ervan genieten en je niet schuldig voelen en morgen een nieuwe dag. maar echt hoor, als je op je eten wilt letten zul je veel meer vitamines binnen moeten krijgen. Dat gaat niet lukken met kruidkoek, worstebroodjes en boterhammen... Juist koolhydraten uit deze producten zorgen vaak dat je sneller trek hebt, sneller moe bent en leveren in verhouding minder voedingsstoffen.

Wil jij dan een echt lijstje maken ? Voor mij op pb? Dat ik dat en dat eet op dat moment. Alleen havermout mag ik nii

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:13

Ik vind havermout niet te eten dus die zal je in mijn lijstjes niet tegenkomen. Ik heb niks voor je uitgerekend qua koolhydraat-eiwit-vetverhoudingen maar weet wel een beetje hoe je wat gezondere alternatieven kunt eten. Hoe doe je het thuis met je avondeten?

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:16

danoesje schreef:
Ik vind havermout niet te eten dus die zal je in mijn lijstjes niet tegenkomen. Ik heb niks voor je uitgerekend qua koolhydraat-eiwit-vetverhoudingen maar weet wel een beetje hoe je wat gezondere alternatieven kunt eten. Hoe doe je het thuis met je avondeten?

Wat de pot schaft :D maar ik mag vaak beslissen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:17

dat is luxe :)
Ik stuur je even een pb :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:18

danoesje schreef:
dat is luxe :)
Ik stuur je even een pb :)

Haha. Ik kook ook vaak:) gwn voor de lol.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:19

Paardje, zelfs ik val een beetje af met mijn lijstjes (terwijl ik genoeg ongezonde tussendoortjes eet), en met jezelf uithongeren kom je alleen maar aan.

O: 2 vk boterhammen (jam en halvarine)
B: 5km fietsen
T: appel
L: 1 wit bolletje (kaas), 2 vk boterhammen (pasta, pindakaas)
B: 5km fietsen, 20 minuten met de hond uit
T: vk boterham
A: nasi
B: uur paardrijden
T: ?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:21

O: groene smoothie (boerenkool, avocado, kiwi, sinaasappel, goji's, chia, lijnzaad, curcuma, honing)
T: 1 banaan
L: 1 speltboterham met houmous, avocado, gele paprika en rucola, 1 sb met appelstroop, geitenkaas en walnoten
T: twee volkoren crackertjes met houmous en plakje kipfilet
A: garnalencurry met o.a. garnalen, kokosmelk, groene curry, bosui, limoen, rode peper

D: 1,5 liter spa, groene thee
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 14-01-14 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:23

Paardje: Denk dat je sowieso al een heel eind komt om als tussendoortjes zoveel mogelijk voor fruit en een handje nootjes te kiezen , of wat groente, yoghurt met wat fruit er door etc . De gezonde dingen. Af en toe een worstenbroodjes, een bakje chips of wat anders ongezonds is helemaal niet erg :n
Boterhammen beleggen met gezonde dingen... Als je graag kaas op brood eet, is ht heel makkelijk om er wat sla en tomaat etc erbij op te doen... Drinken, glaasje fris of sap op zijn tijd is ook prima :j voordeel is dat ht nu door het weer fijn is om warme dingen te drinken, dus lekker aan de thee .
Avondten, schep lekker extra veel groente op en eet iets minder aardappels...
Maar gewoon goed blijven eten :) je bent in de groei dus het is best wel belangrijk dat je genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt.
Vetten heb je ook nodig( sommige vitamines kun je niet opnemen zOnder vet)
Waarschijnlijk schiet je binnenkort nog een stukje de hoogte in en zie je jezelf ook weer aardig veranderen. .

Maar echt ... Pas op met veel te weinig eten...uiteindelijk krijg je er eetbuien van en zit je tegen de tijd dat je 18 bent met 20+ kg te veel. Trust me... I tried it :roll: ik ben nu 33 en ben nog steeds met normaal eten aan het knokken en heb nog steeds aardig wat kiloos te veel... Tis echt zonde van je tijd, energie en je zelfbeeld ...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:26

O: gebakken ei met 3 plakken spek, glas fruitontbijt
T: koffie , 2 mandarijnen, halve liter water (wel verdeeld over de ochtend)
L: 2 roereieren met 2 speltwafels
T: 2 hamkaas croissantjes (vriendin en ik had goed cijfer voor schoolexamen :Y) ), 2 mandarijnen
A: worden volgens mij spruitjes met een hamburger :9
T: word denk ik stukje chocola
B: 15 min fietsen, Ripped in 30 level 2

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:15

O: 100 gr haver met melk
T: banaan
L: waldkornbh met rauwe ham, oberlanderbh met kaas, oberlanderbh met pindakaas
T: beetje gekookte spitskool met een paar stukjes rundvlees, cappucino met zelf opgeklopte melk en cacao :9
A: pasta met veel groente en gehakt
T: appel

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:29

Lief van je danoesje dat je helpt.
ik hoop dat die lijstjes een goed stuk in de juiste richting zullen duwen paardje!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:33

Ik zou vooral ook lekker hier rondkijken, ideetjes op doen en uitproberen, als je toch van koken houdt en de ruimte krijgt om te rommelen. Mijn ouders waren altijd van het simpel en veel uit potjes. Ben de schade nu aan het inhalen denk ik hihi. Er komen zooooveel lekkere, gezonde dingen voorbij hier!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:41

O: 1 snee bruin brood, in 5gr roomboter 2 gebakken eieren, kruiden
L: 250ml halfvolle yoghurt, 75gr blauwe bessen, 1 banaan, 5gr oerzoet, 1 bruine boterham, 25gr pindakaas
B: fietsen, schoonmaken (uuuurenlang :P )
T: 1 bruine pistolet, 65gr mozzarella, 20gr pesto, halve tomaat, 1 sinaasappel, 3 plakjes kalkoenfilet
A: halve gepofte pompoen, 150gr kriel in schil, 110gr biefstuk, 15gr roomboter
T: 60gr chocomousse

1870kcal

Komt misschien nog iets bij.
Ik probeer wat meer vet te eten, dat lijkt mij wel goed voor de beeb :D Ook kan ik niet ontkennen dat het beter smaakt dan de magere producten die ik al zo lang eet :+