Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Al een hele dag ben ik verdrietig aan het denken dat ik mijn ontbijt - mijn favoriete maal toch wel - zou moeten schrappen.
best lastig al die theorieen! CleovG schreef:Hebben jullie tips om te eten na een zwemtraining?
Rijst, pasta, aardappelen, brood, koekjes, andere suiker dingen, kan allemaal. Verder vlees, vis, peulvruchten of vleesvervangers
Vetten nog even laten staan voor later of eerder in de dag. Fantabulouss schreef:Ze zeggen toch ook juist altijd dat ontbijt t belangrijkste is van je dag? Is het dan wel goed om het zo uit te stellen?best lastig al die theorieen!
)
is echt bs,

)
Dan mag ik ineens maar 1800kcal eten en dan ook nog zo lang uitstellen, pffffff
phormicola schreef:Dat ontbijten goed is is bullshit. In welk onderzoek is dat naar voren gekomen? Niemand heeft het ooit wetenschappelijk aangetoont en toch zegt iedereen het
Daarom ben ik dus een blog begonnen: om eetmethodes uit te testen en nonsens en feiten van elkaar te gaan scheiden. Op mijn blog kun je zien wat het skippen van ontbijt en lunch (en dat opschuiven naar veel later in de dag) met je lichaam doet, ik eet namelijk geen calorie minder dan dat ik verbrand en ik begin voor het eerst in m'n leven een platte buik te krijgen. Ik ben goed gezond, geen insuline problemen oid, dus daar lag het ook niet aan
Of het wetenschappelijk onderzoek wordt compleet uit zijn verband gerukt door een stel pseudo wetenschappers 
Leuk experiment trouwens.
Wel een kanttekening: er zijn vrouwen die dik worden van het uitstellen van eten en zelfs diabetes ontwikkelen, maar er zijn nog geen onderzoeken gedaan met gezonde vrouwen. Mannen profiteren er universeel van.

Zeer kromme redenatie. Het kan natuurlijk ook dat mensen die veelste dik zijn willen afvallen en daarom maar het ontbijt overslaan. Of mensen die al gezond bezig zijn horen steeds dat ontbijten zo gezond is en dat ze daarom juist ontbijten. Iets met correlatie en causatie