Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petulan schreef:Paulien, heb even je posts goed gelezen over die prestentatie maar zoals jij het omschrijft zijn het echte paniekaanvallen. Is het niet raadzaam om daar iets aan te gaan doen voordat het uit de hand kan lopen?
Madeira_ schreef:Petulan schreef:Paulien, heb even je posts goed gelezen over die prestentatie maar zoals jij het omschrijft zijn het echte paniekaanvallen. Is het niet raadzaam om daar iets aan te gaan doen voordat het uit de hand kan lopen?
Ik heb ook echt paniekaanvallen geloof ik als ik moet presenteren...
Ik ga morgen even met mijn coach praten.. Of weet niet of het gelijk morgen lukt, maar wel gauw.
Dit gaat gewoon niet langer zo.
Petulan schreef:Nee precies. Misschien raadzaam om met de huisarts ook over te praten, helemaal omdat je eigenlijk al wel weet dat het te maken heeft met je verleden. Alsin: misschien zou een gesprek (of 2,3,4) met een psycholoog niet verkeerd zijn. Ik hield me ook altijd helemaal vast aan het feit dat het wel over zou gaan en ik het zelf wel op zou lossen: niet dus.
Vraag jezelf eens af wat er zou kunnen gebeuren wanneer je je presentatie moet houden. Helemaal wanneer je je goed hebt voorbereidt. Oke, misschien klap je weer dicht? Maar dat maakt jou geen slechter mens! Probeer dit voor ogen te houden. Je medeleerlingen zullen jou echt niet opeens weer gaan pesten omdat je even niet de juiste woorden vindt. Diep in hun hart herkennen ze het waarschijnlijk, en lachen ze gewoon om hun eigen onzekerheden!
ik vind het ook een zeer kwalijke zaak dat je docent je om deze reden een onvoldoende geeft. Leerkrachten zouden juist zulke problemen moeten kunnen signaleren en mee om kunnen gaan.