Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:19

Aquafaba als 'ei' voor wentelteefjes, geniaal! :~

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 16:58

Met kikkererwten kun je bv burgers of bbq worstjes maken. Alleen heb ik nog steeds geen lekker recept zonder ei gevonden. Tot nu toe worden mijn burgers altijd veel te droog of vallen ze uit elkaar als je ze oppakt of wil draaien, dus als iemand nog een goed recept heeft.. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:59

Hoezo was je hummus geen succes? Hou je gewoon niet van hummus? :oo

Gebakken kikkererwten uit de oven om door de salade te doen? :Y)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:42

Ik had nog nooit hummus gehad, of tahin (wat naar noten smaakt, met een notenallergie dus niet slim), maar vind de structuur niet lekker. Heel meelderig. Zo ook voor de spicey kikkererwten uit de oven, buitenkant krokant en van binnen meelderig.
Ik hou daar niet zo van :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:55

Jotoma schreef:
Ik had nog nooit hummus gehad, of tahin (wat naar noten smaakt, met een notenallergie dus niet slim), maar vind de structuur niet lekker. Heel meelderig. Zo ook voor de spicey kikkererwten uit de oven, buitenkant krokant en van binnen meelderig.
Ik hou daar niet zo van :o

Hmm ik heb het ook wel eens wat melig gehad maar normaal is het juist heerlijk "romig". Stop er zelf een paar tenen knoflook in, eet het echt graag.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:41

Romig klinkt een stuk aantrekkelijker. Mag ik vragen hoe jij de hummus maakt?
De kikkererwten staan nu nog onaangeroerd in de koelkast te wachten op een goed plan :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:08

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:18

:')

En welke hummus moet ik dan proberen magrathea? Zet ik die op de boodschappenlijst.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:27

Dat artikel van de speld _O- _O- _O-

En bedankt voor de reminder dat het in de aanbieding is bij ah. Meteen mijn zoon een appje gestuurd. Hopelijk leest hij hem als hij klaar is met werken en brengt hij het voor me mee :9 .

Hummus is heerlijk, tenminste vind ik. Mijn man vind het ook melig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:36

Ik vind dus de curry madras erg lekker, heeft een zoetige kerriesmaak (moet je van houden natuurlijk). Als je wel van kerrie houdt maar niet van zoet, dan heeft Maaza een meer hartige kerriehummus.
De pompoenhummus is ook lekker, ook echt met een uitgesproken pompoensmaak. Ook een beetje aan de zoete kant.
Verder vind ik van Sabra de tuinkruidenhummus heel lekker en ik wil die met pijnboompitten nog eens proberen :) De pikante rooiige is ook lekker. Niet super pikant trouwens :Y)

Sharani, bedoel je niet dat je je man had geappt? Had jouw zoon niet de leeftijd dat ie op speelweek gaat? :D

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:18

Van kikkererwten maak ik eigenlijk meestal een soort falafel burgertjes. Je kunt er courgette doordoen dan word het minder droog. En het deeg even een paar uurtjes in de koelkast voordat je het gebruikt werkt vaak voor wat meer stevigheid.
Toch vallen ze nog vaak genoeg uit elkaar, maar dat maakt me niet zo uit zolang het lekker is. :)

Laatst eerste vegan cake gemaakt en hij was lekker! Helemaal blij. Haha.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:27

Ik heb gisten hier in Oostenrijk een schnitzel gegeten, aangezien er voor mij niet veel andere keus was (autisme, wat oa inhoudt dat ik extreem gevoelig ben voor de textuur van eten) en de restauranteigenaar mij precies wist te vertellen waar de dieren vandaan kwamen en geslacht waren. Sowieso komt die massaproductie van vlees hier niet zo voor als in Nederland, dus vond ik het niet veel kwaad kunnen om voor die ene keer een schnitzeltje te eten.
Godskolere wat heb ik een buikpijn :+ Zegt imo toch iets over vlees.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:51

Het zegt vooral iets over jouw darmflora en dat die niet (meer) is aangepast op het verteren van vlees.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:41

Malenka schreef:
Het zegt vooral iets over jouw darmflora en dat die niet (meer) is aangepast op het verteren van vlees.

Dat zal het inderdaad zijn. Wanneer je weer vlees eet dan houdt de buikpijn uiteindelijk wel op, maar over het algemeen heb je daar wel 1-2 weken last van.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:58

Ik begrijp even niet wat autisme te maken heeft met de structuur van eten? Misschien een autocorrectie voor spastische darm? :)

Ik denk idd ook dat t komt omdat je het niet meer gewend bent. Vlees heeft op mij t effect zoals chocola heeft op sommige mensen, ik krijg er echt pukkels van :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:22

Veel autisten hebben moeite met veel structuren van voedingsmiddelen. Dat betekend dat ze dus beperkt zijn in wat ze kunnen eten. Waarschijnlijk stond er niks anders dan schnitzel op de kaart voor enamorada wat zij kon eten binnen de structuren die zij lust.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:23

Och nooit geweten! Weer wat geleerd.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:27

Ik had die buikpijn bijna de hele dag door toen ik nog vlees at. Sinds ik vegetarisch eet heb ik dat niet meer, maar wat Malenka zegt kan natuurlijk ook. Dan is het gewoon een denkfout van mij.

Jotoma ik had ook geen flauw idee daarvan voordat ik de diagnose kreeg :o het verklaarde wel een hoop.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:30

Magrathea schreef:
Sharani, bedoel je niet dat je je man had geappt? Had jouw zoon niet de leeftijd dat ie op speelweek gaat? :D

Nope, heb ook nog een zoon van 19 die een bijbaantje bij AH heeft en die vanmorgen moest werken ;) .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:48

Aaah dat kan ook :D Lekker makkelijk ook :) Eet smakelijk alvast

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:21

Ik ben een paar dagen naar Berlijn geweest. Wat een hemel <3 overal hebben ze Vega(n) :# ook nog naar Veganz geweest, grootste vegan supermarkt van Europa. (Vond het niet heel speciaal en vooral overhyped en duur, maar wel mooi om te zien). Gaan nu door naar Krakau, daar zal het wel heel anders zijn :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:32

Oh het klonk zo geweldig toen ik hoorde van de vegan supermarkt. Met ook de hoop dat t niet zo duur zou zijn, maar helaas. Veel plezier in Krakau.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:40

Klein hartje hier heeft vandaag een verzwakte fazant gevangen (alleen. Met een truitje. :') ) en naar de opvang gebracht

Afbeelding

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:41

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:46

enamorada, hoe lang ben je dan al vegetariër?

Die buikpijn had ik ook, maar sinds ik stopte met vlees eten heb ik er bijna geen last meer van :).