Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:59

Ik at trouwens wel graag vlees en vis vroeger. Dus ik kan nog steeds zeggen 'o dat is zo lekker' 'o dat ruikt lekker'. Maar ik eet het niet en ik wil het niet. Heel verwarrend, zowel voor mezelf als voor vrienden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:14

Ik was ook gek op vlees. Ik vind het ook nog steeds heerlijj ruiken, maar eet t ook niet.
Ik vind het niet verwarrend, wat anderen vinden maakt me niet zoveel uit.
Denk trouwens wel dat ik daarom vleesvervangers niet zo lekker vind..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:19

Ja inderdaad. 'Het smaakt net als vlees!'

Eh. Neen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:10

Vmarkt Utrecht heeft salami in het assortiment die erg lekker is :) of het er echt naar smaakt weet ik niet, het zijn iig plakjes broodbeleg met veel knoflook. Dus lekker :Y)

Ik vond het deze weken op vakantie wel lastig dat ik niet echt koekjes kon kopen bij de supermarkt. Met wat research had me dat alsnog wel gelukt denk ik maar daar kwam ik niet echt aan toe voor de vakantie :Y) gelukkig heb ik het overleefd en ga ik straks lekker robuuste koeken halen in de supermarkt, yummmm

Verder mis ik het wel een klein beetje om gewoon alles te kunnen eten wat mensen meenemen enzo. Nu is het steeds "Nee dank je, dat wil ik liever niet eten" en dan krijg ik zo'n meewarige blik en een gesprek van "jij kan ook nooit eens iets lekkers eten of wel?" Terwijl zij degenen zijn die overal vlees/kaas/boter/ei bij gebruiken en ik me afvraag wie er dan beperkt is wat betreft eten :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:42

Hahaha plakjes broodbeleg met veel knoflook :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:57

Het is eigenlijk gek inderdaad, dat bij zoveel dingen vlees, boter, kaas, ei wordt gebruikt. Er is zoveel lekkers mogelijk zonder.
Maar kan het altijd wel super waarderen als er geprobeerd wordt er rekening mee te houden, ook al is het dan nog niet helemaal perfect.
Bij mijn zoontje zijn vakantie speelweek, kwamen ze na aanleiding van de ei gooi discussie die hij daar had, tot de conclusie dat ze hem vast ook niet blij zouden maken met de broodjes knakworst die ze donderdag als feestmaal zouden eten. En boden hem daar voor in de plaats tosti's aan. Dat was hij best blij mee, ook al eet hij thuis ook geen kaas. Bleek toen dat er ook een begeleider was die eigenlijk vegetarisch at maar niet moeilijk wilde doen. Ook die was blij met de tosti's.

Zal volgend jaar eens voorstellen om in plaats van de kaas eens pindakaas en banaan tussen die tosti's te doen. Wil ik ze best een pot pindakaas en tros bananen sponseren :j .

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:41

Ik mis blauwe kaas soms nog wel. Maar sheeze heeft gelukkig een goede vervanger (al is die wel duur, 6/7 euro of iets dergelijk, maar voor af en toe prima :-) )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:29

Wat leuk Sharani :) Dit soort voorbeelden motiveert me toch altijd weer om toch wel mijn mond open te trekken, er blijken in allerlei hoeken en gaatjes minder mondige vega(n)s te zitten :)

Leuk trouwens dat je naar Hummus bent geweest Bonna! Had je een beetje plek? Ik ben er nu al 2x weggestuurd omdat het vol zat :=

Ik heb net een panini uit het tosti-ijzer op met No Muh kaas, bestrooid met wat rozemarijn en basilicum <3 heeerlijk! Het smelt echt lekker. Oja en mijn schoonmoeder wil een keertje een vegan kaasfondue doen dus daar moet ik zo even wat onderzoek naar doen *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:47

Magrathea schreef:
Wat leuk Sharani :) Dit soort voorbeelden motiveert me toch altijd weer om toch wel mijn mond open te trekken, er blijken in allerlei hoeken en gaatjes minder mondige vega(n)s te zitten :)

Inderdaad, ben ook zo blij dat je mij ook gemotiveerd had met dat buffet mijn mond open te doen. Dit keer heb ik bij de uitnodiging vermeld dat vegetarisch eten mogelijk was. En alweer een aanvraag daarvoor gehad uit onverwachte hoek. Ik ga ook zeker het restaurant waar ik met de jury heen ga bellen voor de mogelijkheden. Is een restaurant die alleen met streekproducten werkt en erg creatieve gerechten serveert dus verwacht dat het geen probleem gaat zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:54

Ohja, dat was jij := Was ik vergeten hihi. Het restaurant klinkt inderdaad alsof ze voor dat soort dingen wel openstaan, hier in Delft heb ik ook eens mooi 4 gangen vegan gegeten in zo'n restaurant. Erg lekker! Ik heb ook een keer in een ander restaurant hier gehad dat ik de eerste keer voor en hoofd een behoorlijk saaie salade kreeg... Maar de keer erna kreeg ik een heerlijk gevulde loempia :Y) Ze hadden geleerd! En het was echt ongelooflijk lekker.

Morgen wordt een leuk vegan dagje: 's middags ga ik met mijn moeder vegan kaasjes proeven bij V-markt en 's avonds uit eten bij Gare Du Nord in Rotterdam.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:24

Ben af en toe wel jaloers op degene die in de randstad wonen. Probeerde hier vegan kaas te vinden en zelfs bij xl AH hadden ze geen Wilmersburger kaas in het assortiment... .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:37

Maar daarvoor moet je ook bij de Jumbo zijn :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:22

Niet die bij ons in de buurt helaas. Was de eerste winkel waar ik ben wezen kijken.

Hier in Friesland liggen ze nog een halve eeuw achter wat vega(n) assortiment helaas...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:50

De Jumbo heeft wel als een van de zeven zekerheden dat je producten mag suggereren voor in het assortiment :) zeker bij die Wilmensburger moet dat toch wel mogelijk zijn, die hebben ze bij alle Jumbos hier ook.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:27

Magrathea schreef:
De Jumbo heeft wel als een van de zeven zekerheden dat je producten mag suggereren voor in het assortiment :) zeker bij die Wilmensburger moet dat toch wel mogelijk zijn, die hebben ze bij alle Jumbos hier ook.

Echt waar? Goed om te weten... :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:30

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:04

Zal er eens achteraan gaan. Meestal voldoen edelgistvlokken als alternatief maar soms zou die Wilmensburger best handig zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:05

Jup, zijn erg lekker op tostis, misschien ook leuk voor je zoontje :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:05

Hier is laatst de vega filet american van vivera uit het assortiment gegaan bij de Jumbo terwijl ik die zo lekker vond :( Dus ga lekker de suggestie doen dat hij terug moet komen haha.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:40

Komt mijn man toch vanmiddag gewoon met de Wilmersburger kaas thuis, ze hadden hem gewoon bij de kleine dorps jumbo waar hij langs komt onderweg naar huis *\o/* . Heb daar vorige keer blijkbaar niet goed gekeken. Ze zouden de geraspte versie bestellen, ik zie heerlijke pizza's in het verschiet :D . Vind ik altijd zo leuk om die zelf te maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:51

Lekker! Eet smakelijk ;)
Ik moet zeggen, ik zie ze vaak ook niet liggen hier omdat ze bovenin het schap liggen en dan vallen ze wel eens om, dus dan wijst de verpakking naar boven en zie je natuurlijk niks. Misschien dat dat het was :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:53

Tip voor iedereen die ooit nog naar Lissabon wil gaan: Bij Ao 26 - Vegan Food Project kun je echt heeeeerlijk vegan eten <3 Zojuist een superlekkere bietenburger en Oreo-peanutbutter-chocolate-cake op, die echt precies smaakte zoals een Snickers. En supervriendelijke mensen! Als ik hier zou wonen, zou ik echt iedere week teruggaan, hahaha :~

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:46

Afbeelding

Nu wentelteefjes met kikkererwtenvocht gemaakt als ei-vervanger. Was even bang dat t ook zo zou gaan smaken. Maar helemaal niet!
Heerlijk deze vegan optie :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:21

Nee, de smaak van dat vocht wordt snel overheerst door andere dingen :j daarom hou ik er zo van :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:13

Ja, een hele goeie tip!
Nu nog bedenken wat ik met de kikkererwten ga doen. De opties die geen succes waren:
- spicey kikkererwt uit de oven
- hummus

Vanavond gaan we bbq'en. Iemand nog suggesties hoe ik de kikkererwt kan toevoegen?