Wat super gaaf diva2, dat jullie op een ark wonen!! Dat is weer eens wat anders

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lindas2 schreef:Wat is het rustig hier
Mag ik nog wat vragen.. wie vult zn taarten weleens met pure chocolade mousse?
hoe maken jullie de mousse dan? Ik wilde 200gr pure chocolade met 250ml slagroom
smelten, af laten koelen, zakje klopfix erin, opkloppen en klaar. Nu lees ik alleen dat sommige deze variant
niet geschikt vinden als taartvulling :s... Wat vinden jullie?
DIVA2 schreef:Vorig jaar maakte ik deze taart voor Felicia. Ze werd 1.
Er zit een heel verhaal aan deze taart. Voor wie het niet weet, het verhaal van de taart is te lezen in het boek 'Paaseitjes zoeken in het AMC'.
[ Afbeelding ]
Vandaag viert ze haar tweede verjaardag. Haar moeder wilde graag een Barbapapa taart en stuurde mij het voorbeeld via facebook toe. Maar om nou helemaal een taart na te gaan maken, nee, liever niet zelfs.
Ik heb haar gisteren het resultaat laten zien via foto's. Wat zij toen niet wist is dat ik Apie er nog bij zou zetten. Paps en mams waren erg blij met deze personal touch.
De kleine meid wordt nl nog steeds Apie genoemd
De taart zelf is gevuld met aardbeienjam- en creme en een laag bokkenpootjescreme.
Afgesmeerd met witte ganache.
Taart was wit en op kleur gebracht met 2 kleuren(roze en zilver) met de airbrush. Pfffff....dat viel weer niet mee.
[ Afbeelding ]
Imke1998 schreef:Lindas2 schreef:Wat is het rustig hier
Mag ik nog wat vragen.. wie vult zn taarten weleens met pure chocolade mousse?
hoe maken jullie de mousse dan? Ik wilde 200gr pure chocolade met 250ml slagroom
smelten, af laten koelen, zakje klopfix erin, opkloppen en klaar. Nu lees ik alleen dat sommige deze variant
niet geschikt vinden als taartvulling :s... Wat vinden jullie?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 ... ade+fudge/
Heb wel deze laatst gemaakt. Het is niet echt een mouse, maar wel gemaakt met pure chocolade, en hij smaakt heerlijk.