wemkelover schreef:Ik had nog wat cherrytomaatplantjes in pot binnen, die heb ik vandaag ook in de tuin gezet. Ik heb ook nog wat in mijn kweekbakjes gedaan, al ben ik wel bang dat het te laat is, maar we zullen zien. Dat is Komkommer, aubergine en nog een paar cherrytomaatzaadjes.
Morgen wil ik denk ik, alvast rucola, radijsjes, pluk en veldsla gaan zaaien in balkonbakken. Ik heb ook nog een keer glazenbak gekregen daar wil ik even plekje voor zoeken en dan een aantal kruiden gaan zaaien. Al heb ik volgens mij best lastige : Bassilicum, bieslook, peterselie, rozemarijn, dille en tijm en koriander. Moet alleen nog zien hoe ik dat percies moet doen. Bassilicum moet je volgens mij voorkweken in kweekbak, bieslook kan je volgens mij gewoon uitstrooien? In een bloembak? Vanavond maar even lezen
Baslilicum kan wel buiten, maar het zijn zeikerds. Houden niet van vocht en wind. Kun je ze beschut zetten, kun je het best buiten proberen hoor. Bieslook gewoon zaaien, dat komt wel goed.
Rozemarijn en tijm hebben warmte nodig. Koriander eigenlijk ook ,maar die doet vaak wel in NL. De anderen kunnen zonder meer buiten.
Leuk he Tinky!