En als je het écht gezond wilt doen, koop je speltbrood ipv tarwebrood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bhriseis schreef:Nu jullie het toch over suikers hebben: ik heb nog een vraagje. Wanneer ik tegenwoordig zin heb in een koekje, zeg ik tegen mezelf: 'Denk aan je suikerspiegel lieverd', en laat ik het vaak liggen![]()
En ik zou het best zien zitten om in september tijdens de vakantie eens af te kicken van suiker... maar. Volgens sommige bronnen duurt het drie dagen, volgens Sonja Kimpen drie weken. En het zou puur zijn om mijn lichaam weer even 'clean' te krijgen.
Ik bevind mij helaas niet in de praktische en budgettaire mogelijkheid om echt alle suikers elke dag blijvend te schrappen; vriendlief drinkt bijvoorbeeld uit eigen beweging Rice Dream mee; daarnaast staat dan weer mijn Sojamelk Intens (de minst gezoete). Behalve de praktische overweging dat hier geen natuurwinkel in de buurt is om een lading suikerloze producten wekelijks aan te schaffen, is het ook niet erg leuk voor schoonmams dat er een nieuwe melk-variant de koelkast vult, en dat er nog méér fruit en groenten liggen waardoor haar spullen er nauwelijks nog in passen, dat ik nu ook al dat tweewekelijkse stukje taart of gebak weiger, en zo voort en zo verder![]()
Dus! Hoe interessant zou het voor mijn lijf zijn om toch even af te kicken, en over welke termijn spreken we dan. En hoe snel zijn alle effecten weg wanneer ik weer in mijn huidige eetpatroon 'herval' (let wel: ik heb er geen problemen mee om een koekje/ijsje minder te eten per dag; tegenwoordig eet ik al eens suiker bij gebrek aan beter achter de kassa, maar sowieso vind ik fruit lekkerder).
AllstarLove schreef:Hoe denken jullie over koemelk en yoghurt?
Volgens de voedselzandloper is het not done maar ergens anders las ik dat het onder de 'superfoods' viel?
Kanelly schreef:Amandelen valt wel mee qua prijs hoor en voor 1 liter melk heb je maar twee handjes nodig.
Misschien kan je ergens groot inkopen?
(Via de Odin webwinkel bijvoorbeeld of bij Van Haver tot Gort, ook webwinkel en kan je ook bulk inkopen)
Brood eet ik eigenlijk nooit meer.
Als ik het eet, maak ik het zelf en dan met spelt of kokosmeel of anders zuurdesembrood.
Mis het ook helemaal niet.
Als ik iets hartigs wil of echt echt echt filet americain wil eten, doe ik dat op een speltcracker of op een rauwe cracker.
En de suikers ja, het is vreselijk als je er op gaat letten.
Overal zit het in(evenals zout)
phormicola schreef:Taart en koekjes bevatten vet, dat vertraagd de suiker opname
Maar als je suikerspiegel echt zo stuitert is het allcht een idee om intensiever te gaan sporten,w ant dat zou niet moeten mogen op onze leeftijd!