Speciaalzaken zijn idd duur. Ik heb voor vlaaien aluminium vormen, geleid veel beter dan die van de hema, bovendien hebben ze een losse bodem. Ik heb ook vormen van Nordic Ware, topspul. Het is wel duur, maar vaak heb ik er wel beter bakproducten mee.
Ik heb ook weer eens wat gebakken. Afgelopen weken wat andere dingen aan me hoofd gehad. Gelukkig heb ik altijd genoeg random ingrediënten in huis om wat in elkaar te flansen en zo werd dat dit keer een mokka chocoladetaartje. http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... artje.html
Wil volgend weekend een appel-speculaas taart maken. Twijfel alleen nog of ik speculaaskruiden of verkruimelde speculaas koekjes zal gebruiken. Wat denken jullie?
Ik neig zelf ook meer naar de koekjes en die dan verkruimelen. Maar heb nog speculaaskruiden staan en maak daar wel eens cake mee. Heb een springvorm van 20cm, iemand ervaring met hoelang een appeltaart dan in de oven moet? Een 24cm moet ongeveer een uur, de mini appeltaartjes (in muffinvorm) ongeveer 30-40min dus denk een vorm van 20cm ook wel 45-50 min?
Ik zou ook gewoon voor de kruiden gaan. In koekjes is het niet meer zo geconsentreert als de kruiden natuurlijk,
SaskiaB
Geplaatst: 17-09-13 12:35
Ik had een bodem van verkruimelde speculaasjes met wat boter gebruikt. half uur in de koelkast, even voorbakken, amandelen er op en dan de vulling en afbakken.
Klopt! Door jou recept twijfel ik over kruiden of verkruimelde speculaasjes Ik heb een recept, dat deeg wil ik speculaas smaak maken. Zelf zou ik in 1e instantie voor kruiden kiezen, maar door jou recept vraag ik me af wat beter is qua smaak. Maar jij hebt je complete deeg van speculaaskoekjes. Dat van mij bevat ook gwn bloem etc. dus wellicht zijn kruiden dan beter.
Oeh leuk! Die ga ik van de week maar eens ophalen!
nientje78
Geplaatst: 19-09-13 18:40
En daar staan hele lekkere dingen in
Morgen ga ik weer aan de slag. 2 taarten bakken en die worden zaterdag bekleed en morgen nog cake en koek bakken in koekjes vorm. ben heel benieuwd.
FuGeLiCu
Geplaatst: 20-09-13 14:09
Ja! Heb de AH ook gezien, jammie! Heb een paar pagina's bewaard in mn eigen receptenboek. Morgen voor het eerst appel-speculaastaart maken, ben benieuwd! Wat voor taarten en cake ga jij maken nientje?
nientje78
Geplaatst: 20-09-13 14:19
Ik heb 2 bicuit gebakken die ik morgen ga bekleden. En ook nog 23 cake-en-koek koekjes, ze zien er iig goed uit Vanavond mag mijn man ze testen
De appel-speculaastaart is klaar! Ruikt heerlijk in huis nu Vanavond proeven! Ben heel benieuwd, was de 1e keer dit recept en deze bakvorm, dus we zullen zien vanavond.
Ik kom hier even binnenvallen. Voor mijn verjaardag wil ik deze taart bakken: http://www.24kitchen.nl/recepten/tarta-de-santiago. Echter ben ik allergisch voor noten en moet ik het amandelmeel vervangen door iets anders. Wat is hiervoor een goed alternatief?
Ik ga zo ook weer aan de slag. Er worden morgen een aantal mensen ontslagen op het werk van mijn moeder. Waaronder misschien ook mijn moeder. En om er nog een beetje gezellige sfeer in te houden, gaat ze cake pops meenemen. Smileys. Gelukkig niet zo heel moeilijk om te maken. Ben ik ook zo weer klaar.