Ik heb wat dingetjes uit de feestcollectie van de AH meegenomen. Kalkoen met truffelsaus voor in de oven, gemengde groeten (ook voor in de oven) en rondjes van aardappelgratin voor in de...... oven
Wij hadden vandaag spruitjes, kort gekookt en daarna even omgeschept in een gebakken uitje met spekreepjes, met gekookte aardappeltjes en een rundervink.
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 25-12-09 00:35
Marije_jiplover schreef:
Heb je wel zo'n grote oven, Oscar?
Ja hoor, want er paste ook nog een stokbrood bij En als het niet meer past dan hebben we de combimagnetron nog, dus dat zit wel snor
De kalkoen met truffelsaus vond ik trouwens niet zo bijzonder lekker. Elk jaar probeer ik wel iets van de AH-feestcollectie (niet met kerst maar net iets ervoor of erna) en het is telkens weer een tegenvaller. Het ziet er mooi uit, maar de smaak vind ik toch echt minder. Vorig jaar een taai stuk rosbief en nu de kalkoen weer. Volgend jaar maar weer proberen (hoezo hardleers ).
Voor: serranoham met gekarameliseerde walnoten(en dressing, en pijnboompitten, en..) Hoofd: ?(wordt door mijn tante gemaakt) Na: Walnotenparfait met caramelsaus en gekarameliseerde walnoten
Mijn vriend en ik gaan bij zijn ouders gourmetten vanavond. Morgenavond gaan we bij mijn zus en haar vriend eten, ik weet alleen nog niet wat daar op het menu staat!
Vanavond krijgen we een verrassingsmenu, want we eten bij mijn broer en schoonzus. Ik weet alleen dat in het voorgerecht sla en pijnboompitten zijn verwerkt En ik weet het toetje, want dat maken wij Het toetje is: crème-fraîche quenelles met amaretto-vanillesaus.
Voor: Stokbrood met knoflookboter Hoofd: Biefstuk, aardappeltjes uit de oven en witlof met ham&kaas uit de oven. O en stoofpeertjes Na: ???
dynamiek
Geplaatst: 25-12-09 14:30
Varkenshaas met champignonensaus en gebakken aardappeltjes met groenten en morgen gourmetten
Blinnii
Geplaatst: 25-12-09 14:35
Kerstavond: eiermie geroerbakt met groenten en kip en een eitje erbij Vandaag: fondue, zowel gewoon als kaas en dan allerlei lekkere hapjes oa stoofpeertjes Morgen: 3 gangen met oa meloen in ham, garnalencocktail, vis in een jasje, gamba's, boontjes, rijst en een 'omelette vesuvienne' toe
Sperzie bonen in spek uit de over gebakken champignons met paprika Aardappelschijfjes uit de frituur Witlof met ham/kaas uit oven Salades en varkenshaas!