Van de week wordt mijn neefje 1 jaar Nu vroegen ze of ik dan een taart wilde maken en nu wil ik graag een nijntje taart maken (niet te moeilijk ) Heb nog een kilo groene marsepein en blauw paarse marsepein.. Denk dat ik dan maar groen als bodem gebruik en witte fondant als nijntje met een rood truitje! Ben benieuwd.. Ga morgen vast nijntje maken denk ik
Leuk een nijntje taart! Ik wil voor mijn zoontje z'n verjaardag een bumba taart maken, iemand idee hoe? En wat is makkelijker, een poppetje erboven op, of een platte erop?
@Annepanne: er bestaan volgens mij wel bakblikken in de vorm van Nijntje, maar ik weet niet hoeveel ze kosten en of je wel zin hebt om die investering te doen
@Samantha: een Bumba boetseren zou je eens kunnen oefenen met gewone klei en een 'platte' ; daarvoor moet je even kijken bij de werkbeschrijvingen van "puzzeltaarten" op deleukstetaarten.nl
Samantha_
Geplaatst: 06-04-09 08:58
Hmm moet ik eerst klei kopen, zoontje is pas 9 maanden. Moet eerst maar eens oefenen met een taart maken vrees ik, zeg elke keer dit weekend, maar het komt er steeds niet van...
Maar wat is zowiezo makkelijker, op het plaatje lijkt een puzzeltaart, maar die moet ook heel precies?
Ik heb geen idee, de beschrijvingen vind ik op zich wel duidelijk. Maar ik heb het zelf nog niet gedaan, dus ik kan niet zeggen hoe het in de praktijk is. Ik weet wel dat je eenvoudige kleurplaten moet gebruiken; zonder al te veel details. Maar dan zit je wel goed met Bumba, denk ik.
Ik ga deze week weer beginnen met een 4 tal taarten, die allemaal klaar moeten zijn in de week van 20 april Bumba, Pip Studio en Oilily zijn de thema's.
Ook ik heb de komende tijd voldoende te doen, deze week een motortaart en een tarzan taart. Volgende week een legertaart en de week daarna een barbietaart. En niet te vergeten de paastaarten
Ik koop de Wilton Icing Colors gewoon los. Omdat je al rood hebt zou ik het ook los kopen, in een set zitten vaak de basiskleuren waaronder dus rood. Ik kleur wel zelf, vind het ook leuk om een gemarmerd effect te krijgen. Zwart kleur ik trouwens niet zelf, en bruin maak ik met cacao.
O kan je het ook gekleurd kopen, lijkt me veel handiger inderdaad.
SheMellon
Geplaatst: 08-04-09 18:31
Vandaag de motor taart voor mn broer gemaakt. Ik moet zeggen ik ben best wel een beetje trots. Ik ben ook zo benieuwd wat mn broer ervan vind. Hij is trouwens gevuld/afgesmeerd met taksi tropical botercreme, abrikozen halvalight jam en perzik roomyoghurt