Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:20

Ik zou die discussie eerder mijden denk ik.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:22

ben je niet bang dat mensen je irritant gaan vinden? Ik zou het zelf absoluut niet op prijs stellen imho, ieder in zn waarde laten. Zo bevorder je ook niet echt het beeld van vega...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:23

Precies dat. Ik probeer er in elk geval nooit ongevraagd over te beginnen. Vond dit zelf vroeger ook heel irritant. Ik ben geen missionaris.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:24

xMereltje schreef:
ben je niet bang dat mensen je irritant gaan vinden? Ik zou het zelf absoluut niet op prijs stellen imho, ieder in zn waarde laten. Zo bevorder je ook niet echt het beeld van vega...

Ik denk dat ze verwacht dat zij degene zijn die over haar dieet zullen beginnen :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:25

Handigste is : joh, ik voel me hier gewoon goed bij en hup: ander onderwerp :+

(Discussies zijn vaak heel zinloos als de andere persoon er heel anders in staat)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-07-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:28

Ik heb het verkeerd begrepen denk. Kort uitleggen als de ander daarom vraagt lijkt mij zeer gepast, maar discussie is iets anders en weet niet of sharani dit wel bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 26-07-17 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 09:29

Dat denk ik ook idd, xmercury, die amerikanen willen nogal graag hun mening laten horen, de echte rednecks al helemaal!
Maar ik zou zo iemand dan gewoon compleet negeren :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:51

xMercury schreef:
xMereltje schreef:

Ik denk dat ze verwacht dat zij degene zijn die over haar dieet zullen beginnen :P

Precies dit :j , zal er zelf niet over beginnen. Maar weet zeker dat Bill dat wel gaat doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:07

Dat is wel vervelend ja. Ik zelf eet geen vlees omwille van het ethische, en ik heb wel het gevoel dat dat de discussie sneller smoort dan omwille van gezondheid of milieu of welvaart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:32

De discussie is gewoon lastig , zeker als je hem voert vanuit het ethische aspect
de gedachte dat de ander zich verheven voelt , of een beter mens zou zijn omdat is fan gewoon snel sfeer bepalend
Of degene die vanuit het ethische aspect vegan is dit nu wel of niet bedoeld/uitdraagt
Althans, dat is wel mijn ervaring als ik discussies zie plaats vinden
Die discussies zijn over het algemeen per definitie gewoon zinloos ,

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:03

Dat stukje maakt het best moeilijk, denk dat veel veganistisch/ vegetarisch etende mensen zich helemaal niet beter voelen dan vlees etende mensen, maar dat vlees etende mensen dat wel zo ervaren. Voor mij is het iets heel persoonlijks, ik vind het niet prettig om dieren op te eten. Natuurlijk juig ik het toe als meer mensen plantaardig gaan eten, maar dat moet uit hun zelf komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:06

En daarnaast heb ik vnv zo lekker vegetarisch gegeten op niveau :D de foto's zijn lang niet alles :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 07:16

Dat ziet er lekker uit :9 (al deed de derde foto me een beetje aan piepschuim denken :') )
Waar ben je geweest? Altijd handig om te weten waar goede restaurants te vinden zijn :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:37

Dat ziet er zeker goed uit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:52

Roots in Gent :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:37

Die ga ik onthouden, ga eind augustus een weekje naar de Belgische kust. Dus dan is Gent best te doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:42

2 meevallers hier, de vega turkse pizza ui de diepvries was hartstikke lekker, en ik ga volgende week naar Castlefest en zie net in het boekje dat er flink veel vega(n) te krijgen is *\o/*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:32

Hebben jullie ook dat jullie met pms of menstruatie je moeilijker aan vegan kunnen houden?
Poeh, vlees heb ik geen moeite mee, maar het lukt me niet om op alle vlakken vegan te eten.
Met name mijn chips cravings, kruidenkaas op een toostje of pistolet en dan soort dingen kan ik gewoon even niet weerstaan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:41

Chips kan toch prima vegan? :) En Jumbo heeft vegan kruidencrème (ligt bij de verse kaasjes), dat lijkt een beetje op kruidenboter. Miss helpt dat je cravings te weerstaan?

Ik ga vandaag op jacht naar de vegan Autodrop! Hopen dat ze ze bij AH hebben!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:49

Het kan ook zeker vegan, maar de niet vegan chips vind ik gewoon lekkerder. Net zoals dat alles wat ongezond toch vaak lekkerder is ;)
Ik heb liever een glas cola dan water, een baguette ipv brood en liever patat ipv aardappel :D
Dus nu crave ik naar ham kaas chips, doritos en buggles }>

Kruidenboter en knoflooksaus maak ik ook vegan, maar paturain vind ik gewoon lekkerder.
Dus waar ik t normaliter prima vegan kan doen, heb ik tijdens pms/menstruatie onstilbare honger en wil ik alles eten wat los en vast zit en heb ik dus niet altijd de discipline om zonder zuivel te eten.
Met vegetarisch is natuurlijk ook niets mis, maar ik was benieuwd of meer mensen zich hierin herkennen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:51

Ik ben al jaren niet meer ongesteld geweest (lang leve de Mirena) dus ik heb geen idee :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:54

Bugles zijn ook wel een zwakte van mij hoor... Maar dat heeft niks met PMS te maken, dat heb ik helaas altijd :') Vind mezelf altijd heel zielig als ik ze bij de bioscoop moet laten liggen.

Verder heb ik over het algemeen niet zoveel last van PMS, krijg vooral trek in sapjes etc en die mogen natuurlijk gewoon :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:57

Oh ik wilde dat ik zo'n craving had :')
Ik heb er de afgelopen 15 jaar ook geen last van gehad. Maar in de zoektocht naar een betere kwaliteit van leven wilde ik de hormonen ook schrappen en ben ik gestopt met anticonceptie.
Inmiddels 1,5 jaar verder en t lijf heeft er een jaar over gedaan om weer een beetje normaal te worden.
Helaas gaat menstrueren nu niet meer in stilte voorbij zoals ik met de pil wel had :(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:39

Sharani schreef:
Die ga ik onthouden, ga eind augustus een weekje naar de Belgische kust. Dus dan is Gent best te doen.

Wel reserveren! Ze zijn vaak volboekt en enkel door de week open. Veel plezier :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:40

Azmay schreef:
Ik ben al jaren niet meer ongesteld geweest (lang leve de Mirena) dus ik heb geen idee :')

Ook al jaren een Mirena. Maar dat kan ik niet zeggen hoor. Gewoon elke maand een dag of 4 ongesteld (daarvoor wel 10xzo heftig en dubbel zo lang... dus echt klagen doe ik niet).

Ik heb gelukkig geen enorme last van vreetbuien al eet ik altijd wel meer (roomboter) koekjes... en die eet ik nu dus niet.

Overigens heb ik ook wel eens gehoord dat vegan gaan eten invloed kan hebben op de menstruatie. Jullie iets gemerkt in die zin?