Many schreef:Ik had dit weekend twee etentjes waar ik heerlijk (maar wel iets teveel) gegeten heb. Merk nu al dat de feestdagen met alle bijbehorende leuke evenementen, gezellige avondjes en lekker eten losgebarsten zijn. Hoe doen jullie dat in deze periode eigenlijk? Denken jullie 'Komt in januari wel weer' of probeer je het toch een beetje binnen de perken te houden? Ik las nu af en toe een balansdagje in, alleen ben ik heel slecht in weinig eten, dus dat gaat me niet altijd goed af
Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad; appel
T: banaan
L: quinoa met kikkererwten, champignons, ui, spinazie, feta en paprika
T: 4 wortels, sinaasappel
A: 2 borden erwtensoep met een roggebroodje
B: 8 km fietsen
Zijn maar een paar dagen toch? Gewoon heerlijk genieten! Bij ons zijn het tegenwoordig ook niet meer echt 'vreetfestijnen' maar echt genieten van heerlijke dingen. Een balans dag op zijn tijd, of lekker licht ontbijten en lunchen met bijv. een smootie en kwark voorafgaand aan een lekker diner werkt voor mij altijd prima. Oh en vergeet vooral de uren durende wandelingen door het bos of over het strand niet!

En ach, eerlijk is eerlijk ik hoef in de winter geen bikini aan, iets minder strak overleven we ook wel weer. Hoewel het in mijn beleving vooral vocht is.
Om mijn beurt even een vraag: Ik merk dat ik opgeblazen ben en niet vol raak van 4 boterhammen +yoghurt en fruit voor de lunch. Voor mijn gevoel komt dat vooral door het brood. Maar het is zo lekker, en vooral zo makkelijk nu. Ik heb geen mega koelkast (formaat bierkrat) dus echt 'preppen' lukt voor mij niet. Zouden jullie in mijn geval even een paar weken echt geen brood doen, of vooral om en om? Gaat dan eigenlijk alleen maar om de lunch.